Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Back to basics

Gestart door Peter, 23 januari 2008, 17:10:26 PM

Peter

Even stilstaan en omkijken van hoe de meesten onder ons begonnen zijn doet ons terug stevig met beide voeten op de grond terugkeren.
Ter illustratie, een prachtige tekening van de uitstekende website "Epoche II" van Thomas Nosske, een website, de moeite waard om eens te bezoeken, en niet enkel voor degenen die de oude Deutsche Reichsbahn een warm hart toedragen.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/e2z_hb36.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

kan je even die link hier plaatsen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Is het dit wat U bedoelt, Peter  ?
Zo maakte men in de jaren '40 sporenplannen. [:I]
Geen computer, gewoon potlood en papier ! [}:)]




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Zo maak ik mijn sporenplan ook nog steeds hoor, potlood en papier.[:I]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zo maak ik mijn sporenplan ook nog steeds hoor, potlood en papier.

Is er nog een andere manier dan? [:D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zo maak ik mijn sporenplan ook nog steeds hoor, potlood en papier.

Is er nog een andere manier dan? [:D]

In de schets-fase zie ik ook geen beter manier [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stomer

Ik zie nog altijd mijn eerste doos voor mij, een Fleischmannsetje, een O.K. loc, 2 wagonnetjes , kleine trafo en blikken railstaven op karton geperst, het jaar 1964, kostprijs 364 Bf.
En Sinterklaas was de sponsor.

Memories

Groetjes
Marc
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Stomer

Ik zie nog altijd mijn eerste doos voor mij, een Fleischmannsetje, een O.K. loc, 2 wagonnetjes , kleine trafo en blikken railstaven op karton geperst, het jaar 1964, kostprijs 364 Bf.
En Sinterklaas was de sponsor.

Memories

Groetjes
Marc



Dat was dan dus de doos van sinterklaas.
wim

Michiel

Ik herinner me nog vaag de baan van Opa. Het was half de jaren zestig. Ik was toen een jaar of 5. Op een dag was de baan er niet meer. Opa moest de baan opruimen...

Een sinterklaas later kreeg ik een hoopje rails, 3 wagonnetjes en een knalrood lokje. Ik was toen nog naïef en wist niet dat die dingen zwaar besmet konden zijn...

...met het modeltreinenvirus.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zo maak ik mijn sporenplan ook nog steeds hoor, potlood en papier.[:I]



No worries Ervin, ik ook [:I][:I]

Marc.
"I have a train riding in my brain"

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zo maak ik mijn sporenplan ook nog steeds hoor, potlood en papier.[:I]

citaat:
Geplaatst door TO3
No worries Ervin, ik ook [:I][:I]



Ah bon ! En ik maar denken dat dat tegenwoordig met van die grellige computerprogramma's ging ! [:o)] Silly me ! [B)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Als ik mij goed herinner gebruikten we vroeger helemaal geen plan. Gewoon de rails aan elkaar steken en rijden maar. Als we maar ongeveer een ovaal hadden of rond konden rijden. De rest was pure improvisatie. Maar heel plezierig als er een paar vriendjes bij waren.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Peter, toch maakte ik al plannen van een spoorbaan toen ik 10j was, idd. was het wel zo dat op het moment men zijn startset open deed men gewoon de rails aan elkaar klikte en rijden...en rijden hmmmm

Peter

Loebaske schreef:

citaat:
toch maakte ik al plannen van een spoorbaan toen ik 10j was


Ja, ik ook, maar wat voor plannen. Iedereen in de garage laten slapen en die kamers allemaal gebruiken voor de trein. Banen met hopen wissels, massa's rails, Stations waarbij Antwerpen centraal een lokaalstation lijkt.
Het waren toch mooie dromen. En mijn station van nu op mijn baan: 6 wissels, twee doorgaande sporen en twee rangeersporen, en ja.. op het ander stuk een uitgebreid Bahnbetriebswerk (depot) voor mijn stoomlokomotieven. Maar, en dat is het belangrijkste:
IK BEN TEVREDEN [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter