Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 67

Gestart door Peter, 17 januari 2008, 12:40:03 PM

doomslu

#15
citaat:
Geplaatst door loebaske

Miljaar, ben vergeten men abonnement te betalen[:(!][:(!]
zal naar de boekenwinkel mogen gaan[:(]

Ik weet niet of we jou dat gaan vergeven. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

#16
"  weer" steengoed dit nummer. We kunnen gaan ploegen in den hof met de lente in aantocht ! Prachtig..... de groene vingers sluipen in ons lijfblad binnen. [:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kedeng Kedeng

#17
Ik heb hem ook & ik wil hem ik wil hem!!! [:p] de Fiat 500, alleen wel jammer van het glazen dak.
& voor de rest een sterk nummer, aan de tuintjes ben ik nog niet geraakt maar dat ziet er wel veel belovend uit [8D].

Oja die Citro?n C4 ziet er wel modern uit voor bijna 14 jaar [;)].

T03

#18
Chapeau voor de boerderijen, het maken van metalen vaten, geweldig !
En het knipoogje naar ons bezoek bij Eric in Kapelle.
Weer een leuk nummer.

Marc.
"I have a train riding in my brain"

doomslu

#19
citaat:
Geplaatst door T03

Chapeau voor de boerderijen, het maken van metalen vaten, geweldig !
En het knipoogje naar ons bezoek bij Eric in Kapelle.
Weer een leuk nummer.

Marc.

Erik !! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

T03

#20
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door T03

Chapeau voor de boerderijen, het maken van metalen vaten, geweldig !
En het knipoogje naar ons bezoek bij Eric in Kapelle.
Weer een leuk nummer.

Marc.

Erik !! [;)]



ja juist
[:I]
"I have a train riding in my brain"

erik de noorman

#21
Erikmijn gedacht jung. [:D]
Dit is weer een nr. naar mijn hart. Laat het volgende nr al maar komen.

Erik

doomslu

#22
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Erikmijn gedacht jung. [:D]
Dit is weer een nr. naar mijn hart. Laat het volgende nr al maar komen.

Erik

Mogen we niet even uitblazen ? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

#23
Voor mij is dit een van de betere nummers.
Mooie artikels, en prachtige scenery.
Alleen jamer dat er in de test niet over de zilveren 18 wordt gepraat, ik weet nu nog niet wat het verschil is.
Ook de eerste TGV-diensten moet waarschijnlijk TEE-diensten zijn.
Tom

Rochevalien

#24
Niemand die het ziet (of niemand die het stoort???) maar de lok op de voorpagina rijdt op het verkeerde spoor(In Belgie rijdt men links) of hij zou op tegenspoor moeten rijden?
V??l nieuw materieel deze keer,en dan die prijzen[:0][:0][:0] wie kan dat nog blijven betalen??: de 18,de TEE wagons,de Ram ,de rollen testbank en als klap op de vuurpijl op de laatste blz de groene tweetjes.Ik heb nog een stuk maand over aan het eind van mijn loon[|)][|)][|)]
Wat mij vooral opviel waren de vele GROTE foto's bij de reportage van Budingen tegen de gewone kleintjes bij de lokbespreking.De foto's van de nieuw uitgekomen modellen en auto's zijn meestal groter dan sommige die bij de artikels staan.Ik snap dat niet goed,zal wel aan mij liggen zeker?
De baan die rond deze fraaie mini-diorama's wordt opgebouwd is in elk geval iets om naar uit te kijken[:p]
Wat w?l jammer is dat er,niettegenstaande "er veel werd gefotografeerd ter plaatse ,opgemeten en getekend" er niets van wordt gepupliceerd.Terwijl dat juist tot nabouwen zou kunnen leiden.Wie wil er niet een station zoals dat van Budingen hebben?
Wat ook jammer is is dat er niet dieper wordt ingegaan op sommige van de gebruikte technieken zoals het gebruik van baksteenplaat uit gietmallen.
De inventaris van de verkoop op E-bay is niet aan mij besteed maar heeft natuurlijk wel zijn waarde.Als trouwe Ebay watcher weten we ook wel dat er plots veel oude modellen worden aangeboden als er wat nieuws is verschenen.
De tuintjes en het verweringsartikel van Emannuel zijn weer topklasse ,zo zien we het graag[:)][:p]
De wisselmotor van Gerolf is een tour-de-force (buiten kategorie) en ik vraag mij dan ook oprecht af wat voor zin het heeft op dit te pupliceren als niemand dit ooit kan(wil) namaken.

Gerrit  





jan77

#25
Heb ook al een paar artikels gelezen de rollentestbank van ons tufken,Budingen in miniatuur(de vierkantshoeve is gewoon prachtig[:p][:p]), en dan de wisselmotor van Gerolf chapeau wat die man allemaal uitvind en in mekaar steekt nie normaal.
Gr Jan

loebaske

#26
Ondertussen al bij de krantenboer het nieuwe MSM gaan halen...
en idd. een heel sterk nummer, prachtige grote foto's
een min puntje van de huis fotograaf[;)] (Luc) dat er geen foto is geplaatst van al de forumleden aan de tafel terwijl Brelec uitleg gaf. Nu lijkt het alsof er maar enkele aanwezig waren op de forummeeting.
Luc kun je nog wat foto's posten in het draadje.
En nu verder gaan lezen[:)][:)]

Tom

#27
Even beter doorgelezen.
Persoonlijk vind ik dat er te weinig tekst/uitleg is in het artikel over Budingen, maar wel prachtige foto's.

Ook de artikels van onze forumleden zijn geslaagd:
- Belair, zeker een goeie tip. [^]
- Gerolf, prachtig monikenwerk, maar voorlopig niet voor mij. [;)]
- Doomslu, mooie reclame voor ons forum. [:p]
Tom

prulleman

#28
Ik vind de boerderijen van Budingen prachtig. Het feit dat er geen uitgebreide bouwbeschrijving is komt omdat de bouwer te bescheiden is. Je moet weten dat dit Theo's eerste projecten zijn. Later zal hij nog terugkomen met verdere uitleg over de techniek. Ondertussen heeft hij weer wat nieuws klaar!

dirkske

#29
Weer ??n om U tegen te zeggen.
Alles wat er in msm staat is gewoon knap, maar zou het niet mogelijk zijn om een klein stukje electronica te beschrijven zoals zelfbouw knipperlicht schakelingetjes of andere snufjes die we dan zelf in elkaar kunnen knutselen.[:p][:p]
Het is maar een idee.[;)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!