Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Brawa baureihe 06

Gestart door Peter, 10 januari 2008, 21:31:27 PM

Peter

Een van de meest imposante stoomloks is de Baureihe 06 waarvan Brawa een prachtig model heeft gemaakt (tss, tss, ik weet het, Brawa, mijn pechmodellen) Nu ik dit model op een baan heb zien rijden, met sound en met volledige bekleding (bochten van min.1 meter straal) is het toch wel prachtig. En ja, deze lok, waarvan er in het echt twee van gebouwd werden, heeft een korte tijd in tijdperk IIIA gereden. Gedeeltelijk ontdaan van de bekleding (zoals je bij het Brawa model kan doen, of bijna geheel "ontkleed" (sexy nietwaar) d.w.z. het volledige drijfwerk was toen vrij.  Helaas was deze lok geen succes (in het echt) daar door de lange asafstand hij heel gevoelig was voor ontsporingen. Samen met andere "gestroomlijnde) stoomloks zijn ze toch altijd weer een prachtig zicht. Ik denk hier dan aan de Baureihes 01, de 03, de 05 de 19 en de 61 (ja ik weet het, de LBE had er ook een)
Als ik ooit geld teveel heb, komt hij ook op mijn baan (ondanks Brawa) en wel dig+ sound.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Joe de mannen,

De 06 is gebouwd tussen 36 en 39, maar er zijn slechts 2 exemplaren gebouwd.  De 06 wad de grootste, zwaarste en sterkste sneltreinlok van de DRG.
De mastodont van 26,52 meter was vrij nutteloos omdat de DRG zo'n lok niet nodig had.
De 2 gestroomlijnde loks werden tijdens de oorlog "slachtoffer" van een bombardement en werden na de oorlog verschroot.
Groeten

Rudy

Peter

Hallo,

Beide loks der Baureihe 06 werden in 1951 "Ausgemusterd".
Volgens een aantal bronnen zouden ze in 1953 "verschrotted" zijn.
Vermoedelijk gebeurde dit in de omgeving van Ehrang waar de meeste stomers hun einde vonden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

Prachtig beestje! Heeft er iemand fotokes van op zijn baan of in het echt?

En euh, zijn die modellen van Brawa dan zo slecht? Ik heb er geen ervaring mee. Ze "zien" er toch vrij knap uit? Anderzijds: Lilliput heeft ook een aantal gestroomlijnde modellen uit de DRG-tijd. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groeten
Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

De Liliput baureihe 05 (gestroomlijnd) is een mooi en goed rijdend model. De Brawa 06 is net als de 19 (beiden gestroomlijnd) een uitstekend model, met (zelf gezien en gehoord) zeer goede rij-eigenschappen? Ook het geluid van beide is heel goed weergegeven, alhoewel het even wennen is aan dat van de 19 omdat dat een heel ander geluid is (meer het ruisen van de stoom dat aanzweld naargelang de snelheid.
Met ai, ai Brawa bedoel ik dat ik tot nu steeds pech heb gehad met modellen van dit merk, maar ik moet wel zeggen dat de service van hun zeer goed is.
Het enige dat me nog wat tegenhoud is de prijs van de 06 (Digitaal sound) zo'n 400 euro dacht ik. En de Zwarte versie is van de fabriek uit al uitverkocht. (enkel de groene en de grijze versie BAH[}:)]zijn nog verkrijgbaar.)
Hierbij een foto van de "echte" 06, gevonden op de uitstekende foto en informatie website over alles wat met treinen te maken heeft, namelijk "Railfan europe".

Met vriendelijke groeten
Peter

Stomer

Zeg Peter wat scheelt er aan Brawalocs, ik ben namelijk van plan er eentje aan te schaffen doch ben nu wat ongerust.
Zet mij eens op het goede spoor.[:)]
Groeten
Marc
 

Peter

Marc, ik heb drie modellen gehad van Brawa, en helaas, was ik de pechvogel. Mijn nieuwe V320 reed heel slecht en de verlichting werkte slechts aan een kant van de lok.
Dit was mijn derde lok en ik was het zo beu dat ik hem terug naar de winkel heb gedaan en ingeruild voor een lok van een ander merk.
Mijn Talbot funktioneerde ook al niet goed...en ik kreeg direkt een andere, zo ook bij mijn eerste Brawa model.
Ben nu vlijtig aan het sparen om zowel de br06 en br19 te kopen. Waar ik deze modellen koop, daar kan ik ze nu direkt testen.
Bij een kennis heb ik ze beide zien (en horen) rijden en dat was allemaal perfekt.
Ik wil Brawa niet met de vinger wijzen. Iedereen kan pech hebben met een bepaald merk of model (nietwaar Wim-Ysbeer)Bij mij was dat dus Brawa.Wat was de oorzaak? Een maandagmodel, slechte eindkontrole Transportschade, Wie zal het zeggen?
Met vriendelijke groeten
Peter