Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Traxx

Gestart door Peter, 26 december 2007, 15:29:51 PM

Peter

In de nieuwe Eisenbahn Kurier staat een tekening van Siemens hoe de lok die vanaf volgend jaar geleverd zou worden er (zou ) gaan uitzien.
Lijkt heel sterk op het schema van de reeks 13.
Ik vind het niet mooi, maar ja smaken verschillen nietwaar.
Geef mij maar het blauw en groen van de DB in tp.III of het Belgische groen van de diesel en elloks ook in tpIII (nietwaar Gerolf ??)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Zeg, Peter, je maakt ons wel benieuwd nu. Kan je daar geen plaatje van tonen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

U vraagt, wij draaien....

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Bedankt voor het draaien, Peter. [:D]

Naar mijn hoogst persoonlijke smaak zijn de originele koppen mooier. Helaas hebben ze die moeten aanpassen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

citaat:
Geplaatst door doomslu

Helaas hebben ze die moeten aanpassen...


Waarom?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door boke

citaat:
Geplaatst door doomslu

Helaas hebben ze die moeten aanpassen...


Waarom?



zie laatste zin onder de foto (in het duits [:)])

Voor de veiligheid van de machinist.

Anarchy

Ik dacht ook dat die neus veranderd werd omdat de normen voor de druk van de lucht weg te voeren hier anders ligt. Met de originele taurus neus zou die druk anders afgevoerd worden dan met deze neus. Weet wel niet of het helemaal klopt. Ik denk dat deze loc's in werkelijkheid wel vrij mooi zullen worden hoor. Ben benieuwd om er is mee te rijden [:p]

Tom

Ik geloof dat de nieuwe koppen ook iets met de veiligheid van de cabine te maken heeft.

Ik denk dat de nieuwe loc wel mooi zal worden.
Tom

thalysken



Ik vind dat dat wit veel te bleek uit komt. Het zou van dat gebroken wit moeten zijn zoals de 13. En die kop vind ik helemaal niet mis hoor. Maar natuurlijk iedereen zijn eigen smaak h?.

Met vriendelijke groeten,
Thijs



tufken

Het heeft te maken omdat de tussenafstand tussen de sporen van 2 richtingen dichter bij elkaar liggen dan in Duitsland.

Hierdoor is de druk van de windverplaatsing anders.

Zo is dit hier verteld door iemand van de aankoopdienst van  de NMBS
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


13erke

citaat:
Geplaatst door tufken

Het heeft te maken omdat de tussenafstand tussen de sporen van 2 richtingen dichter bij elkaar liggen dan in Duitsland.

Hierdoor is de druk van de windverplaatsing anders.

Zo is dit hier verteld door iemand van de aankoopdienst van  de NMBS


De neus is ook veranderd ivm frontale aanrijdigen, wanneer er een frontale aanrijding gebeurt plooien de platen van de neus naar binnen, de machinist zal het dan wel erg krap krijgen.
Over de livrij is trouwens ook nog niets zeker, die afbeelding komt van de portuge versie van siemens, er lijkt mij hier gewoon veel gephotoshopt te zijn.

By the way, ik wil nu niet moeilijk doen maar deze lok is een siemens lok, dus zeker geen traxx zoals de titel zegt.