Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

KOMBIMODELL

Gestart door TECHWIL, 24 december 2007, 12:35:01 PM

TECHWIL

Het eerste model van de nieuwe duitse constructeur KOMBIMODELL is in de winkels. Prijs : 44,90 EURO
IMGhttp://i243.photobucket.com/albums/ff179/TECHWIL/KOMBI4.jpg/IMG
Het betreft een HUPAC T4.1 Sdgnss volledig in metaal en met hoogwaardige afwerking. MADE IN GERMANY.
IMGhttp://i243.photobucket.com/albums/ff179/TECHWIL/KOMBI3.jpg/IMG
Gewicht 76 gram , dus inzetbaar zonder lading !
IMGhttp://i243.photobucket.com/albums/ff179/TECHWIL/KOMBI1.jpg/IMG
Deze containerwagon kan zowel met een aanhangwagen, als met containers worden beladen, de gele kleppen zijn beweegbaar en worden naar binnen geklapt bij vervoer van containers.
De wielen zijn van het type RP25, dus diegenen die geen perfect liggende baan of kleine bochten hebben doen er goed aan deze door normale ROCO of MAERKLIN wielen te vervangen.

RENWIL

doomslu

Amaai, die zien er goed uit. [:p]
De prijs helaas is niet gezond voor ons budget... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Ja, ze zijn prachtig.

Ik heb er zelf ook al een paar  [;)][;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ERVIN

Ik had ze eigenlijk duurder verwacht hoor Doomslu, dus voor mij valt die prijs redelijk mee.[;)]

Peter

Een zeer mooie wagen, en volgens de foto's, prachtig gedetailleerd.
De prijs is heel redelijk voor zo'n model.
Niemand zegt trouwens dat je er 20 of meer in een trein moet hangen. Bij het voorbeeld bestaan container treinen ook meestal uit verschillende wagentypen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Peter

Niemand zegt trouwens dat je er 20 of meer in een trein moet hangen.



Nee dat is juist Peter, maar het is anders wel mooi h?, zo'n hele lange sleep!![:p]
Ik ben er in ieder geval rekening mee aan het houden dat er hele lange containertreinen in mijn container-overslag bundel( mooi woord h?) kunnen binnenrijden.

tufken

@ Erwin, er komen veel verschillende types van verschillende landen, die zie ik hier ook dooreenrijden.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


C.B.

citaat:
Geplaatst door tufken

@ Erwin, er komen veel verschillende types van verschillende landen, die zie ik hier ook dooreenrijden.



Je kan de verschillende Hupac wagens combineren met wagens van SBB en AAE. (tegenwoordig bevinden zich ook wagens van de Touax in verschillende shuttle treinen van Hupac.)

De wagens van TRW kun je dan weer best combineren met wagens van Cemat/FS - SNCF - AAE - NMBS, en Touax.

Een volledige stam Hupac is mogelijk.
Een volledige stam met AAE is mogelijk.

@ Tufken, na de feestdagen kom ik zeker mijn Kombimodell afhalen.[:)]
Het geduld wordt eindelijk beloond.[:)]
Groetjes.
Claudio.

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door Re460
De wagens van TRW kun je dan weer best combineren met wagens van Cemat/FS - SNCF - AAE - NMBS, en Touax.



TRW kun je rustig met Hupac combineren, zo komen ze de L?tschberg over (zie mijn UKV special http://home.hccnet.nl/jh.de.reuver/UKV%20special/UKV%20special.html

Mvg, Johan

Blausee-Mitholz

Heb mijn eerste Kombimodell ook binnen [:D]


Naja deze foto kan niet missen natuurlijk [:o)]


Kombimodell voorziet haar modellen standaard met 2-rail RP25 wielen met lage flenzen. De asjes met puntlagering zijn gelagerd in messing busjes perfect [8D]  Het schroefje in het draaipunt van het draaistel is een M2 schroefje (bij andere merken zie je vaak zelftappertjes) M2 schroefje is dus ook klasse [8D]
Opzich valt  met de RP25 wielen op 3-rail wel mee te rijden al moet je de flensafstand wel even in de gaten houden (14mm voor 3-rail tegen 14.3mm voor 2-rail)

Ik zelf monteer liever 3-rail geschikte wielen onder mijn modellen, zo ook onder de Kombimodell. Dan loop je tegen een klein probleempje aan wat op te lossen is.
Zet je zo 3-rail wielen er onder dan ontspoort de wagen in de boog.


Onder het draaistel zit een plaatje van kunststof welke de schaarmechanisme van de koppeling opsluit. Het plaatje is 14mm breed. Je voelt hem al, de flensen van de 3-rail wielen lopen daar tegen aan, het draaistel kan in de boog niet uitwijken. (De 2-rail RP25 wielen blijken er net langs heen te draaien)


Het kunststof plaatje heb ik met een scherp mesje bewerkt en kleiner gesneden.


Hier zijn de 3-rail wielen gemonteerd en werkt perfect.

Let even op, laat je niet misleiden.
Als losse wagen met de hand duwend in de boog merk je dat er meer weerstand is, de wagen rolt niet meer. Kijk even goed naar de koppeling/draaistel. Het draaistel wijkt uit en duwt de schaarkoppeling opzij. Daar komt de weerstand van, de wielen lopen niet aan.
Zet aan beide zijden een M?rklin of Roco wagen met kortkoppelingen en je merkt dat het dan wel rolt. De wagens aan weerszijden sturen nl de de schaarkoppelingsbomen van het Kombimodell. De draaistellen duwen dan niet meer de koppelingsboom om.
Als laaste wagen aan de trein zal het laaste draaistel dus meer weerstand ondervinden in de boog. Dat is trouwens geen onoverkomelijk bezwaar. Ontsporen doet het absoluut niet.

Mijn voorkeur naar 3-rail wielen heeft twee redenen:

1- ik rij lange treinen van 4 meter en wens de ontspoorkansen zo klein mogelijk te houden in een lastig bereikbaar schaduwstation. 3-rail wielen geven mij meer zekerheid dan RP25 wielen met lage flens.

2- Ik gebruik massa detectie voor de PC en heb graag de hele trein in de detectie zitten zonder gaten er in. Dus alle assen 3-rail.

De Kombimodell wagen is op deze manier prima voormij inzetbaar!

Zet de T4 eens naast een M?rklin of Roco standaard draagwagen, dan is de Kombimodell echt klasse  [8D][8D][8D]

Nogmaals ombouw naar 3-rail wielen hoeft niet, kan wel probleemloos!

Mvg, Johan