Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

balans over het afgelopen jaar

Gestart door ERVIN, 24 december 2007, 12:22:30 PM

ERVIN

Nu het weer kerstmis is betekent dat vrede voor alle mensen, als ik mijn persoonlijke balans opmaak over het afgelopen jaar hier op het forum dan kan ik niet anders zeggen dat we het met z'n allen op een fijne manier toch maar weer voor mekaar gekregen hebben om zoveel mogelijk lol te tappen, ik heb heel veel vragen gesteld en overal een zo duidelijk mogelijk antwoord op gekregen, ik hoop dat ik ook sommige onder jullie heb kunnen helpen, sinds ik hier actief ben op het forum is mijn visie over modeltreinen heel fel verbetert, ik heb meer inzichten gekregen over het digitaal gebeuren, alhoewel ik daar nog heel dikwijls heel diep over na moet denken:I.
Ik heb dit jaar weer heel veel bijgeleerd, en dat allemaal dankzij jullie beste vrienden, ik heb het afgelopen jaar ook weer heel wat mensen mogen ontmoeten, mensen die ik nog nooit gezien had, maar die ik, dankzij dit forum, nu tot mijn vrienden mag en kan rekenen.
Ik hoop dan ook dat we in het nieuwe jaar er een even vruchtbaar jaar van mogen maken net zoals 2007 voor mij was.

En hoe zit het met jullie, hoe zien jullie het afgelopen jaar hier op het forum?


doomslu

Awel, Erwin, ik ben het volkomen met je eens.
Ik heb hier al veel afgelachen, maar nog v??l meer bijgeleerd.
Wat ik knap vind is dat ze soms mekaar zouden vertrappelen om toch maar als eerste te kunnen helpen.

Tot voor enkele jaren was ik steeds alleen als ik naar een beurs of tentoonstelling ging en nu kom ik steeds mensen tegen die ik ken dankzij het forum. Sommigen zijn inderdaad vrienden geworden.

En 2007 was voor mij natuurlijk het jaar van mijn 'promotie' tot administrator. [;)] Ik ben bijzonder tevreden dat ik bijna niet ben hoeven tussenkomen. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Vooreerst de beste wensen aan allen. Voor mij is het afgelopen 3/4 jaar zeer stil geweest op het vlak van modelbouw. Zoals elders geschreven, heb ik heel wat om handen met het bouwen en verbouwen. Ik hoop het komende jaar meer tijd te kunnen vrijmaken voor mijn hobby. Als er al eens twijfel bestond over het verder zetten van mijn huidige baan, waren jullie er om jullie mening te geven. Ook waren er een aantal vrienden (ook forumleden) die mij ongezouten hun mening durfden geven, wat voor mij zeer verrijkend werkte en knopen deed doorhakken. Dus ja, ook in stille tijden en tijden waar modelbouw niet tot mijn dagelijkse bezigheden behoorden, heeft het forum een positief effect gehad op mij als modelbouwer.
Ik hoop dat 2007 een tof modelbouwjaar mag worden en bij dezen wens ik jullie hetzelfde toe!


mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

glamo

mijn balans is eerder negatief, door een zwaar ongeval van mijn vrouw heb ik geen tijd en goesting gehad om mij met de treinen en modelbouw bezig te houden. nu alles weer op zijn plooi is aan het komen ben ik weer begonnen met bouwen en vooral verbouwen. ik hoop dat 2008 meer geluk mag brengen voor ons.

greetz kurt[;)]
 

Gerolf

Mijn kennissenkring is zeker ook meer uitgebreid geraakt door het forum [;)]
2007 is het jaar dat er op dit forum enkele admins zijn bijgekomen en vergeleken met 2006 is er naar mijn mening op een "verdraagzamer" manier gecommuniceerd. Ik hoop dat die positieve trend zich voortzet.
Er zijn verscheidene ferme forumleden bijgekomen, maar ik heb er helaas ook sommige weten vertrekken. Persoonlijk mis ik Havoc.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

citaat:
vergeleken met 2006 is er naar mijn mening op een "verdraagzamer" manier gecommuniceerd
Er zijn verscheidene ferme forumleden bijgekomen, maar ik heb er helaas ook sommige weten vertrekken.



Ik heb het afgelopen jaar op sommige momenten toch mijn wenkbrauwen gefronst[V] en dan verwondert het mij ook niet dat datgene gebeurt wat jij aanhaalt in je laatste zin Gerolf. Dit heb ik trouwens in mijn "beste wensen" ook aangehaald ,anderzijds merk ik toch dat we qua modellen niet mochten klagen en dat we van enkele topic's toch wat wijzer geworden zijn ............
 

SuSke

Balans van het voorbije jaar?????

Als herstarter gedurende de laatste 4 jaren is dit jaar de uitbreiding van de virale infectie van het modelspoor wel echt in een stroomversnelling gekomen.

De mogelijkheden van "on-line-merchandising" (kort weg "ebay" en consoorten) ontdekt, en de verzameling is een beetje uit haar voegen aan 't groeien. En nog hebben we niet alles wat graag zouden willen hebben [:(]
Het MSM-forum ontdekt en alle gevolgen daarvan [;)]: een pak leuke mensen met dezelfde passie leren kennen waaronder je mensen ontdekt die je eigenlijk al jaren kent, niet meer in cognito naar een beurs kunnen gaan (je komt er toch wel ??n tegen die je kent), toch ook nog verschillende clubs leren kennen.
Op technisch gebied toch weer een heel stukje ingehaald en bijgeleerd.

Volgend jaar zal misschien een stukje rustiger worden, vermits familiale beslissingen de ruimte voor de baan opeisen is die een beetje op het achterplan gedrukt, maar dat geeft ons dan de kans om ze nog interessanter te maken [8D].

Het jaar is in ieder geval voorbij gevlogen, en daar heeft de sfeer die er heerst onder de forumleden alleen maar toe bijgedragen.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

Balans:
Veel te weinig tijd gehad door onze verhuis.
Hoofdzakelijk de site wat onderhouden, af en toe op diverse fora de postjes gevolgd en wat de modeltreinen betreft: enkel in aankoop heb ik mijn best gedaan.[:)]

Normaal wordt in 2008 het startschot gegeven van een gedeelte van de Gotthardbahn in H0.
Dan moet ik wel met enige vragen afkomen, denk ik...[:I]

Nog een fijne eindejaar gewenst.
Groetjes.
Claudio.

Greg

BIj mij viel 2007 best mee, er waren natuurlijk minder leuke momenten.
Zowel met de modeltreinen als daarbuiten. Maar de eindbalans is zeer positief!
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

trainfreak

Voor mij was 2007 een topjaar.
Een heel pak nieuwe mensen leren kennen.
Eindelijk tijd gevonden om aan de baan voort te doen.
En gekregen wat ik altijd al wou.
Spoorse groeten
Dimitri

Steven 1/43 modelling

hoi allemaal,
kort even mijn balans. Weer veel teveel gekocht dit jaar [V]
Heb  enorm enorm enorm veel zitten volgen, lezen en opzoeken op het forum. Voorzichtig de kat uit de boom gekeken [:(] op bepaalde onderwerpen.
grappig [:D][:D]hoe het er soms aan toe gaat op het forum en hoe mensen in een ander vel kruipen [:o)]wanneer ze iets schrijven als een reactie op een aktie [}:)]op een reactie.
Hopelijk kunnen onze admins iedereen blijven positief instellen om vooral verder te doen hoe het nu gaat op het forum. Want echt mannen jullie zijn voor veel beginners , ons ideaal beeld van hoe het moet.


Hopelijk mag 2008 het jaar worden dat tijd breder kan gebruikt worden.