Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LSM - HLE 15

Gestart door Anarchy, 20 december 2007, 20:52:37 PM

Anarchy

Is er nog nieuws omtrend de uitlevering van dit model?

tufken

Maart - april 2008 heeft men me meegedeeld deze morgen aan de telefoon,
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


nohab

Maart-April, ja maar in 2009 of 2010 of 2011, zeker niet 2008, er is nog geen proto

tufken

citaat:
Geplaatst door nohab

Maart-April, ja maar in 2009 of 2010 of 2011, zeker niet 2008, er is nog geen proto



Ok?, ik zeg in het vervolg niks meer.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door nohab

Maart-April, ja maar in 2009 of 2010 of 2011, zeker niet 2008, er is nog geen proto



Ok?, ik zeg in het vervolg niks meer.

Niks van aantrekken Patrick, onze vriend nohab houdt van een ander 'merk'. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Eerlijk gezegd het verhaal van de LS model begint een beetje belachelijk te worden. Ik weet wel elk merk zondigd wel eens tegen zijn eigen beloften maar dit houd geen steek meer.
Voor mij hoeft het niet meer LS models.

Erik

doomslu

Ah, ik ben sowieso niet iemand die naar de winkel holt als er een nieuw model uitkomt. Dus maakt het voor me eigenlijk niet uit hoe lang dit of dat model nog op zich laat wachten.
Of, zoals mijn handelaar in Luxemburg vorig jaar nog zei toen de 13/3000 lang op zich liet wachten : "we zien wel wanneer hij komt, het is toch maar een modeltrein h?".
Toch niet vergeten dat dit een hobby is... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Voor mij heeft het in feite ook geen belang hoe lang het duurt voor een model uit is. Maar hier gaat het me om de politiek die een firma voert. Vlug aankondigen en beloven (misleiden)omdat de concurrent/collega ook  dezelfde plannen heeft.

Erik

boke

Voor mij hoeft een LS-model ook niet meer... Ik heb momenteel loc 1352 in bestelling bij Tufken. Dit zal de enige en laatste LS-loc zijn die ik aanschaf! Aangekondigd op de website van LS-models voor het derde kwartaal 2007. Op de website van Tufken wordt hij correct aangekondigd: levertijd onzeker! [;)] Wel al uitverkocht [:0][V]! Op de beurs in Genk heb ik rechtstreeks ge?nformeerd bij LS wanneer deze loc in produktie zou gaan. Het antwoord was: ergens in 2008 als hij eens tijd had om de opschriften aan te passen. [:D][}:)][:(] Verder ben ik volledig akkoord met het voorwoord in MSM 66. Ik ben iemand die begonnen is in de jaren tachtig met Belgisch materiaal aan te kopen, toen nog aan koopwaardige prijzen! En... er kwam zelden iets nieuws uit. Toen kon je nog gemakkelijk starten met de modelbouwhobby en zelfs met de intentie Belgische locs te verzamelen. Zoals men nu bezig is, is het verzamelen niet meer aan de orde. Ik heb bij mezelf een knop omgedraaid en koop alleen nog wat ik echt kan gebruiken... Ik word daar alleszins niet slechter van! Zouden de producenten er beter van worden? [?]

loebaske

zoals hier al eerder aangehaald is mij om het even wanneer een model uitkomt ik koop toch maar meestal een jaar nadien het bewuste model, als het in de solden staat en goed afgeprijsd is.
Is het niet meer beschikbaar, wel dan heb ik pech, maar zoals ze nu massaal productseren liggen er genoeg paletten op overstock[;)]

modelbaanHO

Hoe langer het duurt vooraleer een model uit komt hoe langer ik ervoor kan sparen. Dat is dan een voordeel. Ik lig er ook niet wakker van dat het enige tijd duurt vooraleer het in de winkel ligt.

En als het er is zal ik nog eerst de reacties afwachten van snelle kopers of een bespreking in een modelblad vooraleer ik het zal aanschaffen.

Komt het model er uiteindelijk toch niet, dan heb ik pech gehad. Ooit zal er dan wel een andere fabrikant zijn die het model wel uitbrengt. Geduld is een schone deugd [:)]
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Tom

Ik vind het zeker niet erg lang te wachten voor een model, zo kan ik wat langer sparen.
Maar voor mij is het eerder het vertrouwen dat wordt geschonden, en de modelbouwer eerder aan het lijntje wordt gehouden.
Waar is de tijd dat LSM nog rustig elk jaar een paar modellen leverde?
Maar nu denk ik dat dit geen gezonde concurentie meer is.
De website is dit jaar trouwens ook wat verwaarloosd vind ik.
Tom

mini-bs

als ze komen zijn het wel prachtige modellen.
in de msm 65 spraken ze over maaaanden tijd om zo'n engels huisje te bouwen met papier en karton, dat mocht want het ging om topkwaliteit...
 

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nohab

Maart-April, ja maar in 2009 of 2010 of 2011, zeker niet 2008, er is nog geen proto



Pardon? Geen prototype? Dat is er reeds geruime tijd!



Foto: website LS Models

SuSke

citaat:
Geplaatst door boke

... Op de website van Tufken wordt hij correct aangekondigd: levertijd onzeker! [;)] Wel al uitverkocht [:0][V]! ...



Boke, op de webstek van tufken worden de modellen waarvan de levertijd onzeker is door Patrick meestal als uitverkocht aangegeven.
Dat was ook zo bij de serie 16 van Vitrains, de series 18 en 15 van LSM en de serie 26 van Mehano.
De reden waarom? Slechts 1 adres. [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.