Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Type 12 in metaal ho (Treinshop Olaerts)

Gestart door harzfreak, 20 december 2007, 13:01:33 PM

loebaske

#45
Dat is idd. een redelijke prijs[:)]althans voor een stoomloc in de stijl Olaerts...
en die zal niet mistaan op ons baantje Gent-zuid.Als daar ook nog de mogelijk is voor een rook generator +++++
Bij deze staat die op men verlanglijstje voor 2008.
Merci kerstman Guido

loebaske

#46
Wie heeft hier foto's van de schaal 1/1
Alvast bedankt voor uw bijdrage [:)][:)]

factageklerk

#47
citaat:
Geplaatst door loebaske

Wie heeft hier foto's van de schaal 1/1
Alvast bedankt voor uw bijdrage [:)][:)]



Eric , kijkt eens ne keer in uw mailboxke , k'heb u een klein kerstkadoke gestuurt[;)]. Hopelijk hebt ge er iets aan.
 

eric

#48
citaat:
Geplaatst door Peter

Na overleg met Guido vind hij het goed dat ik de prijs vermeld.
Die zal beginnen vanaf 450 euro. Voor die prijs zal je dan wel al een perfekt DC model hebben, zoals gewoonlijk. Extra's zullen dan meer dan waarschijnlijk weer voor AC, DCC of sound versies zijn.



Dan gaat deze persoon toch wel even in zijn eigen vloeken.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110206396432&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=001

Is deze week van de hand gegaan op ebay.
(de eerste uitgave van deze loc door Guido)

rixke rail

#49
citaat:
Geplaatst door loebaske

Wie heeft hier foto's van de schaal 1/1
Alvast bedankt voor uw bijdrage [:)][:)]



Hiermee zitten we eigenlijk wel off-topic, maar vooruit :
de rest van de foto's genomen op de de open deur te Leuven, zomer 1986.


Modelspoorse groeten,
eric.
p.s. : @ Jurgen - mijn commentaar was niet kwaad bedoeld hoor. [;)]
      @ factageklerk - dat bedoelde ik dus inderdaad, Joris, ik heb dat ook horen vliegen over de type 12 ![:p] 't zal waarschijnlijk wishful thinking blijven ![:(!]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#50
citaat:
Geplaatst door eric

citaat:
Geplaatst door Peter

Na overleg met Guido vind hij het goed dat ik de prijs vermeld.
Die zal beginnen vanaf 450 euro. Voor die prijs zal je dan wel al een perfekt DC model hebben, zoals gewoonlijk. Extra's zullen dan meer dan waarschijnlijk weer voor AC, DCC of sound versies zijn.



Dan gaat deze persoon toch wel even in zijn eigen vloeken.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110206396432&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=001

Is deze week van de hand gegaan op ebay.
(de eerste uitgave van deze loc door Guido)



De persoon die verkocht zal heel hard [:D][:D][:D] (Had die voorkennis ? [:0])
De persoon die zoveel geboden heeft [:(!][:(!][:(!] (Zeker daar de startprijs slechts ? 1.00 was [B)])
En daarna [xx(][xx(][xx(]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

factageklerk

#51
citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door loebaske

Wie heeft hier foto's van de schaal 1/1
Alvast bedankt voor uw bijdrage [:)][:)]



Eric , kijkt eens ne keer in uw mailboxke , k'heb u een klein kerstkadoke gestuurt[;)]. Hopelijk hebt ge er iets aan.



Nu zou het toch moeten gelukt zijn[:I][:I][8)]
 

janjozef

#52
zeker een stuk voor mij, 450? is wel veel maar de modellen van Olaerts kennde zullen ze het waard zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#53
Gisteren nog 1500? vandaag 450? ,dat is pas een stunt!!!!! als we nog even wachten krijgen we misschien nog geld terug[:D][:D][:D]
Al moet ik zeggen dat 450? nog veel geld is voor een model op basis van een bestaand onderstel (volgens de site van De Pijl)
Ik ben in elk geval benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en ook naar de rijeigenschappen.Ik vermoed dat het niet zo simpel is om een model te produceren dat goed rijd en nog bogen kan nemen op de koop toe (kijk maar eens naar dat stroomlijn plaatwerk rond de voorloop as)Enfin ,we zullen zien....

Gerrit

Jurgen

#54
citaat:
Geplaatst door rixke rail

p.s. : @ Jurgen - mijn commentaar was niet kwaad bedoeld hoor. [;)]


Weet ik wel, maar ik wou er toch even op reageren. Dan begrijpt meteen iedereen waarom ik die allereerste reactie gaf. [;)]

Ik vind het trouwens ook een gigantische loc. Het grootste wiel is geloof ik meer dan 2 meter in diameter. Zelfs als ik mijn handen omhoog houd kan ik er nog niet aan. [}:)] Ik heb hier een foto waarbij ik naast zo'n wiel sta in het museum van Treignes, helaas geen digitale. Toen moet ik zo'n 16-17 jaar geweest zijn denk ik. Dat is me altijd bijgebleven. [:)]
Dat doet me eraan denken dat ik dringend nog eens moet terug gaan naar Mariembourg. [:D]

@ Janjozef: bedoel je nu "Treinshop Olaerts, want je bent het waard"? [:D][:p] Pff, flauwe grap. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

#55
Als het model in plastiek is ben ik al zeer tevreden, het moet niet messing zijn zoals die indertijd is gemaakt door Philotrain, en voor de bochten zal ik wel geen probleem hebben, men bochten zijn minimaal 1.10m.
Denk dat Jan bedoelde dat hetgeen Guido op de markt brengt de moeite waard is kwa afwerking, rijeigenschappen en service [;)]
Ben an benieuwd naar de eerste inpressie van het model, want kerstdag is al voorbij[:D][:D]

Joris uw kerstkadoooke is goed aangekomen, merci.

Rixke, bedank voor de beeldjes

janjozef

#56
Ik bedoelde indedaad wat loebaske zei, Al zijn stomers tot nog toe waren prachtige machientjes, alleen wat duur voor mij, 450? ligt een stuk dichter bij mijn mogelijkheden, dus jurgen er was helemaal geen grap[}:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

#57
citaat:
Geplaatst door loebaske

Wie heeft hier foto's van de schaal 1/1
Alvast bedankt voor uw bijdrage [:)][:)]



HIER en HIER

Jurgen

#58
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik bedoelde indedaad wat loebaske zei, Al zijn stomers tot nog toe waren prachtige machientjes, alleen wat duur voor mij, 450? ligt een stuk dichter bij mijn mogelijkheden, dus jurgen er was helemaal geen grap[}:)]

Jan



Ik bedoelde ook niet dat jij een grap verteld had. Ik bedoelde gewoon datgene wat ik zelf zei. [;)] Blijkbaar heeft niemand het begrepen, dus was het, zoals ik zelf zei, flauw. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

#59
citaat:
Geplaatst door loebaske

Als het model in plastiek is ben ik al zeer tevreden, het moet niet messing zijn zoals die indertijd is gemaakt door Philotrain, en voor de bochten zal ik wel geen probleem hebben, men bochten zijn minimaal 1.10m.
Denk dat Jan bedoelde dat hetgeen Guido op de markt brengt de moeite waard is kwa afwerking, rijeigenschappen en service [;)]
Ben an benieuwd naar de eerste inpressie van het model, want kerstdag is al voorbij[:D][:D]

Joris uw kerstkadoooke is goed aangekomen, merci.

Rixke, bedank voor de beeldjes




Geen plastiek, geen messing, maar wel metaal [:)]