Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Lidl = kopen / ni kopen?

Gestart door El Greco, 18 december 2007, 10:08:19 AM

El Greco

gisteren zag ik bij de Lidl nog een multimeter 5 in 1 liggen voor net geen ? 50.00.Blijkbaar nog een aanbieding van vorige week, een toestel waar je behalve de spanning en de stroom ook nog het geluid, de warmte, de luchtgesteldheid en dergelijke mee kan meten.
Stond op de doos wel bij dat hij enkel gemiddelde waarden meet.
Mijn vraag: een buitenkansje :p of een nutteloos speelgoedje?:(
Gert
 

Gerolf

Ik heb ook zo iets. Als je geen precieze metingen moet doen, maar een "gedacht" moet hebben van weerstand of spanning, is dat best bruikbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

El Greco

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik heb ook zo iets. Als je geen precieze metingen moet doen, maar een "gedacht" moet hebben van weerstand of spanning, is dat best bruikbaar.


Ok, hartelijk dank Gerolf.
Weet nog niet of ik het nu al ga aanschaffen want feitelijk is dit iets voor later.[:I] Eerst mijn zolder verder afwerken (eerste fase is reeds voorbij) en het hout aankopen voor de modeltafel. Ik hou jullie verder op de hoogte via "het prille begin"
Groeten,
Gert
 

Klaas Zondervan

Hangt er maar net van af of je al die bijzondere toestanden echt gaat gebruiken. Als het je alleen maar gaat om elektrische grootheden te meten, dan kun je voor veel minder geld ook wel terecht.

ysbeer

Inderdaad.
Alleen voor stroom,spanning en weerstand is een metertje van 8 euro bij bijna elke doe het zelf shop te kopen.
perfect bruikbaar voor onze hobby.

wim ysbeer

tonycabus

In de meeste elctronicazaken vind je ze idd voor <10?, zoals Wim Ysbeer zegt! Een "True RMS" ga je niet vinden onder de 100?, en nodig is dat niet, tenzij je aan allerhande speciale apparatuur moet werken.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

El Greco

Inderdaad,jullie hebben groot gelijk. Ik kan deze euro's beter bijleggen voor het aankopen van hout, kurk, sporen, enz...
Mijn eerste wagonnetjes (o.a.een Delhaize-wagen van CL-Decor)[8D],de mini-autotjes van de Lidl van voor enkele weken en...reeds 9 nummers van MSM[;)] heb ik al wel in men bezit.
Wordt vervolgt.
Groeten Gert