Treinspotting

Gestart door El Greco, 14 december 2007, 22:43:25 PM

El Greco

Hedenmiddag op de HST-lijn Breda > Antwerpen ter hoogte van Meer een Vmax 357 loc zien staan. Komt deze hier meer voor?
Groeten,
Gert
 

Arbeco

Gert,

Dat is zo'n loc type "Taurus", die hebben ze een bepaalde periode gebruikt voor proefnemingen op de HSL. Volgens mij is hij enkele weken geleden weer teruggebracht naar zijn thuisbasis. De belettering Vmax 357 heeft te maken met een snelheidsrecord dat de bewuste loc heeft gevestigd. Er zijn vast meer leden op dit forum die er meer van weten, maar misschien heb ik je al een beetje geholpen...[;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

El Greco

CiteerGeplaatst door Arbeco

Gert,

Dat is zo'n loc type "Taurus", die hebben ze een bepaalde periode gebruikt voor proefnemingen op de HSL. Volgens mij is hij enkele weken geleden weer teruggebracht naar zijn thuisbasis. De belettering Vmax 357 heeft te maken met een snelheidsrecord dat de bewuste loc heeft gevestigd. Er zijn vast meer leden op dit forum die er meer van weten, maar misschien heb ik je al een beetje geholpen...[;)]

Hartelijk dank voor de info Len,
Dat ik deze info van een Nederlander moet krijgen [;)], Goed bedoeld hoor!!!!
Ik had deze nog nooit ergens gezien, behalve hier op mijn scherm[:I]
Ik vond dat hij er zo verlaten bijstond, in de middle of nowhere. Het was net of ie juist was "uitgebold" Is dit een elektrice loc of een dieseltje. Welk record heeft ie dan verbroken en wie sponserd dan deze belettering?
Groeten,
Gert

 

ERVIN

Hoi El Greco, dit is dus een electrische loc h?, hij is ontwikkeld door Siemens, het 357 km/u record is gevestigd op de hogesnelheids lijn tussen Ingolstadt en Nurnberg.
Het gaat hier om de Taurus 3 en draagt het nummer 1216 050-5 en is ??n van de 50 locs van de reeks RH 1216 die door de Oostenrijkse spoorwegen in 2003 besteld zijn.

Voila, dat was het zo'n beetje.[;)]

El Greco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi El Greco, dit is dus een electrische loc h?, hij is ontwikkeld door Siemens, het 357 km/u record is gevestigd op de hogesnelheids lijn tussen Ingolstadt en Nurnberg.
Het gaat hier om de Taurus 3 en draagt het nummer 1216 050-5 en is ??n van de 50 locs van de reeks RH 1216 die door de Oostenrijkse spoorwegen in 2003 besteld zijn.

Voila, dat was het zo'n beetje.[;)]


Hey Erwin,

Thanks voor de uitgebreide uitleg.

Weeral wat slimmer geworden zie.
Groeten, Gert