LED-verlichting bij Kruitvat

Gestart door Guy Van Meroye, 10 december 2007, 09:02:28 AM

Guy Van Meroye

Wie op zoek is naar goedkope LEDjes moet eens binnen wippen in het Kruitvat. Daar verkopen ze bij de kerstdecoratie setjes met twintig ledjes (3mm) en een batterijhouder voor 2 AA batterijen, dit alles voor de prijs van 1.99?. De Ledjes zijn zowel verkrijgbaar in wit als in rood, amber enz. De LEdjes zijn in serie met elkaar verbonden.Volgens de handleiding mag je de draden niet doorknippen want dan werkt de verlichting niet meer, maar dit is natuurlijk niet bestemd voor ons modelspoorders. Mits tussenplaatsen van de juiste weerstand zijn ledjes perfect individueel bruikbaar. Een koopje dus.
Guy
 

janjozef

Ook bij ikea verkopen ze zo iets maar bij kruidvat geraak ik een stuk makkelijker

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Eigenlijk zijn alleen de witte de moeite waard.
Alle ander kleuren koopje voor minder dan 10 cent nieuw.
Vervalt ook dat los solderen,dat blijft echt een rot werk.
En heb je dan uiteindelijk al stinkend de led vrij,met minimale draden,dan is de kans dat hij het nu of na enkele weken niet overleeft rieel.
Bij mij zij al twee leds uit 2005 bezweken,nu laat ik de kabel stukjes er maar aan zitten.

Wim ysbeer

Jurgen

Die setjes stonden enkele weken geleden ook al in het Kruidvat voor dezelfde prijs. Ik heb er toen 3 gekocht.
Dit leek me handig om mijn baan onderaan goedkoop te verlichten. Die schaduwstations zijn toch altijd zo donker h?. [:D]
Tot nu toe liggen ze nog steeds in de kast, maar deze week ga ik er eens werk van maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Dit leek me handig om mijn baan onderaan goedkoop te verlichten. Die schaduwstations zijn toch altijd zo donker h?. [:D]
Dat is nog eens een idee!
Nu doe ik dat met TL's, maar die geven een storing van-hier-tot-ginder als ik ze aanzet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw