verschil tussen een wagon type Sgns en Sgnss

Gestart door BD1701, 07 december 2007, 22:39:02 PM

BD1701

Beste forumgenoten,
Ik had graag geweten wat de verschillen zijn tussen een wagon type Sgns en Sgnss van de NMBS. Volgens mijn info zijn de wagons type Sgnss geschikt voor snelheden tot 120 km/h, de Sgns 100 km/h. De Sgnss mag volgens mij ook wat meer gewicht vervoeren aan containers (ik weet wel nie precies hoeveel) en volgenws mij rijdt de Sgns rond in een bruine kleurstelling en de Sgnss in het groen of in het wit.

Dat is hetgeen ik ervan weet, hopelijk is dit juist, indien niet kan mij dan iemand zeggen wat er niet juist is, of nog anders is ten opzichte van elkaar? Graag ook foto's van beide types, zodat alles dan nog wat duidelijker is?

Alvast bedankt voor de info
 

dgrr57

Een LINK en 2 foto's :

SGNS




SGNSS




citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste forumgenoten,
Ik had graag geweten wat de verschillen zijn tussen een wagon type Sgns en Sgnss van de NMBS. Volgens mijn info zijn de wagons type Sgnss geschikt voor snelheden tot 120 km/h, de Sgns 100 km/h. De Sgnss mag volgens mij ook wat meer gewicht vervoeren aan containers (ik weet wel nie precies hoeveel) en volgenws mij rijdt de Sgns rond in een bruine kleurstelling en de Sgnss in het groen of in het wit.

Dat is hetgeen ik ervan weet, hopelijk is dit juist, indien niet kan mij dan iemand zeggen wat er niet juist is, of nog anders is ten opzichte van elkaar? Graag ook foto's van beide types, zodat alles dan nog wat duidelijker is?

Alvast bedankt voor de info


Bundesbahnfreak

Hallo,

Je hebt het antwoord zelf gegeven, het verschil zit in de snelheid, een (willekeurige type) wagen die eindigt op "s" heft een Vmax van 100 km/u een "ss" variant heeft een Vmax van 120 km/u.

Verder zijn deze wagen gelijk en het verschil in kleur (naar mijn mening) de ?ne wagen heeft al een revisie gehad, de andere niet.

Groeten

Rudy

BD1701

Alvast bedankt voor de reacties, voor wie nog foto's heeft van deze wagons, laat maar komen.
Alvast bedankt
 

ERVIN

De foto's zijn redelijk ver genomen, ik weet niet of je er wat aan hebt??

Maar bij deze.....[;)]




BD1701

Ervin, bedankt voor de foto's, zijn dit trouwens Belgische wagons type Sgnss of niet?
 

Bundesbahnfreak

DLC zal nooit Belgische (NMBS) wagons trekken, deze zijn meestal van Hupac dacht ik.  NMBSers zult ge er niet zien achter hangen de NMBS laat zijn concurent DLC de mooie diensten niet doen hoor.