Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Onderhoud wielen

Gestart door Stomer, 26 november 2007, 08:08:33 AM

Stomer

Gelezen in de MIBA: het reinigen van de locwielen met "Wapenolie" geeft een beter en duurzamer resultaat.
Reactie's?
Groetjes
Marc
 

Pol

citaat:
Geplaatst door Stomer

Gelezen in de MIBA: het reinigen van de locwielen met "Wapenolie" geeft een beter en duurzamer resultaat.
Reactie's?
Groetjes
Marc



Dat lijkt mij vrij agressief [;)][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

Goedkoper en veel beter is Methanol, verkrijgbaar in plastiek flessen
van 1 liter in elke Brico of bij elke drogist.
Cleaning oil, of zelfs Sr24 rook en reinigins olie zijn niet aan te raden. Het eerste is, zoals Pol zegt, te agressief, en beiden laten een hele dunne vetfilm na die het vuil worden enkel terug versnelt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rikkie

wasbenzine(kleernafte)zou ook perfect zijn!
Rikkie

Roderik

Zijn wasbenzine en die olie niet gewoon hetzelfde?
Ik denk dat het gewoon een ontvetter moet zijn die goed verdampt en zo min mogelijk sporen achterlaat.
Always be modelling!

jelle

Wasbenzine is prima te gebruiken, ontvet goed en laat vrijwel geen sporen na. Maar onder welke naam het in Belgie te krijgen is weet ik helaas niet. Kleernafte? Heb ik nog nooit van gehoord, maar dat zegt zeker niet alles![8)]

Groetjes,
Jelle.
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

SuSke

wasbenzine = witte benzine = nafte de nettoyage
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rikkie

Ik heb wasbenzine gekocht in een gewone doe-het-zelf zaak. Het zit in een gewone plastiek fles met een etiket erop 'wasbenzine'. Zo'n flessen zoals white spirit, lampolie, terpentine,...
Rikkie

GeM

Ik gebruik wattenstaafjes gedrenkt in wasbenzine. Als het echt hardnekkig is, komt het glasvezelpotlood erbij kijken.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I