Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hersporingswagen Antwerpen

Gestart door Peter, 25 november 2007, 21:20:37 PM

Peter

Vorige week stond mijn echtgenote en ikzelf te wacht op onze trein in Berchem, toen daar een 78 voorbij denderde met in sleep een RODE hersporingswagen Antwerpen (stond er zo op) en nog een gesloten goederenwagen. Heeft er soms iemand een foto van die hersporingswagen, en waarom die afwijkende kleur? Ik dacht dat die altijd geel waren.
Met vriendelijke groeten
Peter

jan77




Waarom die kleur dat weet niemand misschien volgens de kleuren van den antwerp rood en wit
Want de normale kleur is geel met zwarte strepen
Gr Jan

Peter

Jan,
Bedankt voor beide foto's (toch een mooie kleur nietwaar)

Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Liever in het geel, nu ist precies van de pompiers [:)]

Peter

Hmm, Dat zullen ze niet graag horen op "Den Antwerp"
Alle gekheid op een stokje, Voor de veiligheid valt dat (min of meer) Fluorserend rood wel beter op dan geel
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Misschien wouden ze alleen de kleuren van het rijtuig aanpassen aan die van hun kraan [:)]



Foto niet van mij [:(]

jan77

Dat kan goed zijn maar die kraan staat gewoon te roesten want die wordt niet meer gebruikt

tt4403

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Misschien wouden ze alleen de kleuren van het rijtuig aanpassen aan die van hun kraan [:)]


Dat klopt inderdaad ja. Alleen zijn ze wel enkele jaren te laat [:D]

Jurgen

Die hersporingswagen stond ook te bezichtigen tijdens het evenement "Leve de trein" te Antwerpen Noord. Men deed er een demonstratie om een wagen terug op de rails te krijgen.
De kraan was inderdaad nergens meer te bespeuren. Maar de rode wagen heeft wel mijn aandacht getrokken en hij riep om een foto. [:D]

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

C.B.

De kraan staat tussen het materieel dat buiten dienst staat te FNND.
De kost was veel te groot om deze kraan nog in dienst te houden.



Je ziet de kraan nog staan als 6e in de rij.
Groetjes.
Claudio.

eric

Wat ik mij afvraag.
Wie of wat zet nu de locs en of wagons terug op het spoor?
Is dat met die hydraulische krikken links onder op de foto van Jurgen?

Gerolf

... en met mobiele (vrachtwagen-)kranen, als ik het goed heb.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Onderander, de NMBS heeft ook nog een tweetal GOTTWALD telescoopkranen, en een aantal kleiner kraantjes.
Tom

Peter

Is er eigenlijk een mogelijkheid zo'n wagen in model te bouwen, zonder dat je nul af aan moet beginnen. Mijn schoonbroer zou er namelijk graag een hebben. Die is meer een verzamelaar dan een modelspoorder (nee niet enkel H0 en Belgisch, gewoon wat hij mooi vindt)
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

... en met mobiele (vrachtwagen-)kranen, als ik het goed heb.



Dit blijkt inderdaad goedkoper, dan zelf een spoorwegkraan te onderhouden ! Besparingen [:(] !
De eerder vermelde kraan werd trouwens net voor haar buitendienststelling in hetzelde "brandweerauto-rood" heschilderd [:0]! Besparingen [?][?][?]
Vandaar dus de kleur van het rijtuig !

citaat:
Geplaatst door Peter
Is er eigenlijk een mogelijkheid zo'n wagen in model te bouwen, zonder dat je nul af aan moet beginnen. Mijn schoonbroer zou er namelijk graag een hebben. Die is meer een verzamelaar dan een modelspoorder (nee niet enkel H0 en Belgisch, gewoon wat hij mooi vindt)



Het is een omgebouwde I1 uit 1933 => (nog) niet beschikbaar in ho ![:(!]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN