Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hoe maak ik/waar vind ik...

Gestart door rocomotion, 25 november 2007, 20:51:56 PM

rocomotion

Na 35 jaar ben ik wederom geinfecteerd met het treinen virus... Ik heb een digitale set van Roco aangeschaft en ga weer een leuke baan maken...
Een gedeelte van de baan moet verhoogd worden, en daarvoor zoek ik materiaal om een oprit te maken (aanloop naar het verhoogde spoor) Googelen heeft me tot nu toe nog niet echt verder gebracht, hebben jullie tips??
Vraag 2: Welke merken kan ik met Roco digitaal combineren??

Vast bedankt voor jullie reactie(s) en veel spoorplezier.

Peter

Je kan alle merken (buiten M?rklin) met Roco digitaal gebruiken. De enige vereiste is dat ze een DCC decoder moeten ingebouwd hebben en natuurlijk geschikt zijn voor het 2-rail systeem.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Vraag 1: mischien kan je een kasseiweggetje maken, en dan is klei een uitstekend product, of een betonbaan daar kan je plasticard voor gebruiken

Vraag 2: Als je het hebt over rollend materieel, kan je zowat alles van 2-rail met een decoder gebruiken.

Op vraag 2 was collega Peter blijkbaar wat sneller. [;)]
Tom

Gerolf

Ik vermoed dat je met "materiaal voor een oprit" iets bedoeld waarmee je de trein naar een hoger niveau kan laten rijden, dat je "de onderbouw" van je baan bedoeld.
Hout is het eenvoudigste. Kijk maar eens op diverse websites.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw