Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

marklin gottardo

Gestart door wisselstromer, 22 november 2007, 20:05:46 PM

wisselstromer

zo blij als een kind was ik een jaar geleden toen bleek dat marklin eindelijk het gottardo stel ging maken vd sbb
nu verzamel ik al meer dan 20jaar markin en zal dit ook wel blijven doen en ik be naltidj al zeer tevreden geweest over het "slepermerk"
maar nu ben ik echt pas teleurgesteld in marklin zoals u hier kan lezen en zien

na lang wachten gaat hij er nu bijna zijn
op stummis forum kwamen de eerste berichten en commentaren
de meeste ervan waren echter negatief tot zeer negatief
nu ligt hij in zwitserland al in de winkel en nu weet ik waarom de commentaren zo slecht waren
dit model is een regelrechte schande voor marklin en voor de treinenindustrie, dat lima 15 jaar geleden zo een model uitbracht was mss toen te begrijpen maar dat marklin DIT in 2007 durft op de markt brengen voor meer dan 500eur!!!!!!
dat de wagons wat verkort moeste worden kan me niet veel schelen maar
dat het chassis uitsparingen heeft zodat de draaistellen de kleiste bochtstralen kunnen nemen vind ik al veel erger maar de overgangen tussen de rijtuigen is echt SCHANDALIG gemaakt
dit zijn niet de normen voor een duur model en een marklinmodel
ik he bdez trein nu wel eenmaal besteld en betaald maar of  ik hem lang ga houden is een andere vraag

wim

beelden zeggen meer dan woorden zie hier de link http://hag-info.ch/hag/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=18452#18452
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Ludwig

Nu heb ik altijd een zwak voor Marklin gehad.
Ik had gehoopt dat na alle ellende van de afgelopen jaren er terug licht zou schijnen op mijn geliefd merk.
Maar als ik dit zie brrrrr[V]
Dit komt zeker bij mij niet in huis.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Chris

Zelfde gedachten hier.

Ontzettend gemiste kans.

En dat Lima dit 15 jaar geleden beter heeft gedaan.....

tonycabus

Ik zeg maar zo: ik zeg maar niks....[xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Bundesbahnfreak

Dat van die overgangen had Roco over zoveel jaren terug met de BR 601 (VT 11.5) (is toch vergelijkbaar) toch beter opgelost[:(]

Groeten

Rudy

PS ik wil geen brandje ac-dc maken he[:D]

rgp

Dag,

ik heb een jaar gelden al gezegd dat de aankondigingsbeelden vals waren !  De foto's in de folders waren die van LEMACO.

Zet nu die van LEMACO naast dit model en trek zelf uw conclusies.

Ik weet niet wat ze bij M?rklin van plan zijn, maar zoals ik reeds gezegd heb is dit voor mij bedrog.  Men schept een zekere illusie en de werkelijkheid (ontwaking) is nogal ontnuchterend.

Zoook de 18: een model dat te hoog is (moet over de M-wissels kunnen).  Een model waar weeral de foto een getraficeerde LIMA was.  De nu getoonde rijtuigen zouden van FANG zijn (ik krijg hier geen bevestiging, maar de bron is wel zeer betrouwenswaardig)

Ik lees (Kolls 2007) dat de omzet in 3 jaar tijd met 25% is gedaald bij M?rklin, en dit indezelfde periode dat andere merken een dynamisch profiel hebben.

Ik ben benieuwd naar de Ram van TRIX, enkel ontwikkeld om ROCO en LS te counteren, zegt men.

Als ex-m?rklinist hoop ik dat dit merk zeer snel een andere weg inslaat, waar de aankondigingen kloppen met de werkelijke modellen en dit aan een juiste prijs (waar men dus de naam niet meer hoeft te betalen)

Roland

PS: ik heb niets tegen M?rklin, integendeel ik heb er zeer goede herinneringen aan, ze zijn immers de start van mijn hobby.[;)]

Gerolf

Die foto's op dat forum zijn weliswaar genomen op scherpe boogstralen, maar toch ... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

wisselstromer

ja gerolf
de fotos maken het mss nog een beetje erger
mss op grotere bochtstrale valt het nog mee maar dit kan toch niet meer vind ik

als ik de mijne heb zeal ik er zeker een fotoreportage van maken

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Greg

Pff, en ik maar denken dat de 41 van mehano slecht slecht afgewerkt was.
Dit is nog erger [}:)][}:)][}:)]
En hij is dan nog een stuk duurder ook.
Erg jammer, want het model op zich is wel mooi.
Hopelijk is het een ??nmalige inzinking [}:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik he bdez trein nu wel eenmaal besteld en betaald maar of  ik hem lang ga houden is een andere vraag

wim

Wim,
Ik geef u een goede raad. Vanaf je de set hebt, verkoop hem dan snel via Ebay. Wie weet is er een gek die er meer wil voor geven dan dat hij eigenlijk maar waard is.

Betaal nooit iets op voorhand. Ik ben er nu ook vanaf gestapt. Want als het model tegenvalt of een concurrent komt met een model op de markt dat kwalitatief beter is, zit je met de gebakken peren.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Voor de mensen die het eens willen bekijken.







Wat is dit van Marklin ? We leven toch in een tijdperk waar zoiets als onmogelijk geacht wordt ?

Na de belgische elok 2380 is Marklin er opnieuw in geslaagd een serieus misbaksel op de markt te brengen. Dat ze compromisen moeten sluiten lijkt mij logisch, maar zoiets ?

Snappen ze echt niet dat zoiets bijna als niet aan de man zal kunnen gebracht worden.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Foto's zijn van www.suter-meggen.ch

Mvg,

ronny-vdv

Blausee-Mitholz

Ook ik had mij verheugd op dit model, zit nu met een enorme kater.

Ik begin de stratigie van Matrix nu te begrijpen.
Trix wordt opnieuw in de markt gezet, schaal 1:87 en beter gedetaileerd. Marklin top modellen worden gedegradeerd tot speelgoed waardoor Trix nog beter afsteekt.

Dit tob model komt er bij mij een iedergeval niet in huis, de Roco TEE Ram kom nu zeker in beeld. Dat model bewijst een iedergeval hoe het wel kan.

Mvg, Johan

mvdr1

Hallo

De laatste paar maanden werden er meer en meer Lima stellen te koop aangeboden op Ebay, aan dalende prijzen. Waarschijnlijk allemaal verkopers die van plan waren om zich een "mooi nieuw" exemplaar van M?rklin aan te schaffen.

Ben ik blij dat ik mijn Lima gehouden heb !
Straks stijgen de "gouwe ouwe Lima's" nog in waarde .....

Gewoon een Faulhaber in je Lima inbouwen en rijden maar !

Groetjes

Marc

SNCB-SBB fan

wisselstromer

weet er iemand door welke bochten het railtop/ls models treinstel gaat kunne rijden
dis deze voorzien op die kleinere bochtstralen of niet ???
en wat gaat dit stel kosten??

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

kheb net gebeld met mn handelaar en hij heeft mijn exemplaar al geannuleerd

daar ben ik voorlopig nu wel blij mee, hij was al betaald maar dat was geen probleem
nu heb ik gezien dat railtop in 2008 de 6delige IRIS versie gaat uitbrengen
die staat voorlopig dus op mn lijstje maar ik wil hem eerst zien natuurlijk


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer