Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 65

Gestart door doomslu, 21 november 2007, 16:47:27 PM

Tom

Ik vind het artikel over Hornby wel zeer intresant, vooral om dat het hier een niet zo bekend merk is, en omdat ik als beginner nog niet veel over Hornby ken.
De andere delen waren zeer zeker even intresant.
Maar de inhoud van de nummers van MSM 1-65 vond ik wel eerder bladvuling, en zo als gezegd zou dit beter op de "website" komen.
Tom

wisselstromer

is er geen interese in een rubriek zoals in marklin magasin
"marklin freunde berichten" waar MM elke keer bij iemand zijn baan in toont

mss interessant om eens te zien welke schalen, grotes, tijdperken en maatschappijen bi jde belgische modelspoorliefhebbers in trek zijn


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

renstimpie

Pendon,  prachtig gewoon.  Na deze banen al een keer live te zien, ben ik nog steeds onder de indruk. Dit is echt de moeite.  Voor de rest een prima nummer waar ikzelf weer genoeg info kan uithalen

Tim Somers
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

erik de noorman

Eric, als je een goed idee hebt mag je dat gerust laten weten. Wees niet bang, er zijn bij MSM voldoende mensen die kunnen schijven en jouw tekst zullen corrigeren, of je zelfs helpen bij het uitwerken ervan.

Luc , ik vrees dit het toch niet zo simpel is. Blijkbaar moet je ook nog haarscherpe foto's kunnen afleveren indien deze nodig zijn om een artikel te begeleiden.

Erik

doomslu

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Eric, als je een goed idee hebt mag je dat gerust laten weten. Wees niet bang, er zijn bij MSM voldoende mensen die kunnen schijven en jouw tekst zullen corrigeren, of je zelfs helpen bij het uitwerken ervan.

Luc , ik vrees dit het toch niet zo simpel is. Blijkbaar moet je ook nog haarscherpe foto's kunnen afleveren indien deze nodig zijn om een artikel te begeleiden.

Erik

Erik, wedden dat ik, of iemand van de redactie, langs kom voor de foto's als het artikel de moeite is ?
Het is inderdaad zo dat zowel de inhoud als de foto's kwalitatief moeten zijn om te verschijnen. Jullie zouden hier anders wel de eersten zijn om jullie ongenoegen te laten merken. En terecht hoor ! [;)]
Maar, nogmaals, als je iets interessants te vertellen hebt, stuur gerust een mailtje en we zien hoe we kunnen helpen.
Je kunt per slot van rekening ook niet verwachten dat elke modelbouwer naast architect, schrijnwerker, elektricien en artiest ook nog eens een gerenommeerde schrijver en fotograaf is. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Erik, wedden dat ik, of iemand van de redactie, langs kom voor de foto's als het artikel de moeite is ?

Luc, dat neem ik best aan. Maar de meeste bouwprojekten gebeuren in stappen verspreid over meerdere dagen ( ik kan nu snel bouwen maar niet zo snel[:I]). Ik kan moeilijk aannemen dat er iedere keer iemand gaat langs komen om te  fotograferen.

Erik

doomslu

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Erik, wedden dat ik, of iemand van de redactie, langs kom voor de foto's als het artikel de moeite is ?

Luc, dat neem ik best aan. Maar de meeste bouwprojekten gebeuren in stappen verspreid over meerdere dagen ( ik kan nu snel bouwen maar niet zo snel[:I]). Ik kan moeilijk aannemen dat er iedere keer iemand gaat langs komen om te  fotograferen.

Erik

Ja, dat is natuurlijk wel waar Erik. In dat geval ligt het iets moeilijker, maar met een beetje creativiteit valt daar een mouw aan te passen. Heel veel foto's die je in MSM ziet zijn met een eenvoudige camera genomen. Misschien kunnen we dat onderwerp eens aansnijden op 28 december, tijdens de forum-bijeenkomst ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Hoi Erik, ik heb,toen ik met mijn geluidswerende muren begon, stap voor stap foto's genomen, ik heb al die foto's gebundelt en die toen naar Luc(Doomslu) doorgemaild, de foto's die hij kon gebruiken heeft hij toen in MSM laten zetten, en ik ben zeker geen goede fotograaf hoor, er een beetje op letten dat ze goed scherp zijn, en dat de details goed weergegeven worden, dat is alles.[;)]

Gerolf

Ik heb, op aanraden van Nico, een klein fotostudiootje gemaakt: in een kast een stevige lamp gehangen, witte achtergrond gemaakt, ...
Hierin trek ik de meeste foto's vanop een tafelstatiefje. Daarmee kan je doorwerken, even je werkstuk naar de "fotokast", foto maken en verder bouwen ...
Mijn fototoestelletje is een eerder eenvoudige Nikon Coolpix. Vooral de relatief grote lens met goede optische zoom en macro-mogelijkheid is belangrijk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

Ik had al lang zin om een beetje te spelen met databases op het web.

2 uurkes werk en het is mij gelukt om de MSM Index op de web te krijgen.

Kijk in mijn handtekening. Alle commentaar is welkom.

Ludwig

Patrick,ik heb even aan het testen geweest en moet zeggen het werkt perfect.
Lekker handig[;)].
Groeten
Ludwig
P.s.Misschien in de toekomst zo'n database met tips en trics [:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Prachtig werk, Patrick !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Fantastisch Patrick. Trouwens heel de website is een bron van informatie met prachtige foto's. En nu deze database die perfekt funktioneerd. BRAVO [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Prachtig werk Patrick, een mooie aanwinst voor de MSM familie. Ik heb ondertussen dmv uw index in enkele seconden 2 artikels die ik zocht terug gevonden.
mvg [;)]
Luc

Gerolf

Ferm gedaan. Die zoekfunctie werkt zeker niet slecht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw