Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Brussel-Zuid

Gestart door ERVIN, 17 november 2007, 16:46:55 PM

ERVIN

Ik vraag mij af of je zonder geldig vervoersbewijs op de HST-perrons mag komen in Brussel-Zuid, ik zou daar namelijk graag eens wat foto's gaan nemen van de HST-treinen.

tufken

Als je niet gezocht wordt, misschien maar jij breekt altijd stations af en sporen uit [:)][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


factageklerk

De perrons 3 tot en met 22 mag je vrij betreden en fotograferen ,de 1 en 2 niet want daar vertrekt de eurostar en komt deze ook aan daar kan je alleen via een vervoersbewijs van de eurostar binnen raken en dan nog (paspoortcontrole,inchecken zoals bij een vliegtuig ...)niet eenvoudig  want dat is een goede afgeschermde zone. De HST's komen meestal binnen op spoor 3,4,5,6 en mag je vrij fotograferen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik vraag mij af of je zonder geldig vervoersbewijs op de HST-perrons mag komen in Brussel-Zuid, ik zou daar namelijk graag eens wat foto's gaan nemen van de HST-treinen.

 

ERVIN

citaat:
Geplaatst door tufken

Als je niet gezocht wordt, misschien maar jij breekt altijd stations af en sporen uit [:)][:D]



[:D][:D][:D]

Ja, het is met een reden hoor dat ik naar daar wil gaan.[;)]

Bedankt Factageklerk, dan zal ik in december eens naar daar gaan om enkele foto's te gaan nemen.[:p]

Tom

De sporen van de Eurostar worden voledig afgeschermd, met hekens langs de uitritten.
Tom

ERVIN

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Drukke agenda ... In December gaan we ook naar Antwerpen Noord [;)]



Ja ja dat gaan we ook zeker doen h?.[;)]

rixke rail

Ik wil niet vervelend doen, Erwin, maar volgens mij neem je best eerst even contact op met B-rail, om af te spreken. Zo weten de mensen van Securail dat er iemand komt fotograferen. Om alle verrassingen te vermijden, nietwaar !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

factageklerk

Bijkomende info  (bron spoorwegjournaal nr 136)[
Voor korte foto- en filmopnamen van normale spoorwegtoestanden op spoorwegterrein, die bestemd zijn voor niet-commerci?le particuliere doeleinden en die kunnen gerealiseerd worden zonder gebruik van hulpmiddelen of zonder enige enscenering en betrokkenheid van het publiek of personeel,Is geen vergunning vereist indien de opnamen gebeuren :
- op plaatsen toegankelijk voor het publiek (wachtzalen,inlichtingskantoren,spooronderdoorgangen,perrons,enz.);
- op plaatsen enkel toegankelijk voor het spoorweg cli?nteel, indien de cineasten of fotografen in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs (reizigers die in het bezit van een geldig vervoersbewijs hebben het recht zonder verdere vergunning alle delen van het station en van de treinen te bezichtigen, waartoe hun vervoersbewijs toegang verleent);
- tijdens geleide bezoeken;
- op opendeurdagen;


Voor de duidelijkheid willen wij nog even opsommen wat er verstaan wordt door "plaatsen niet toegankelijk voor publiek of spoorwegcli?nteel".  Dit zijn : seinhuizen, dispatchingcentra, stapelplaatsen, werkplaatsen, vormingsstations, locomotiefdepots, stuurposten, enz. Voor dergelijke bezoeken dient voorafgaandelijk een vergunning aangevraagd worden dij de dienst :
NMBS Communicatie- CO.031. Sectie 26/2

Frankrijkstraat 85 - 1060 brussel - tel.: 02/526 37 20

groetjes
 

rixke rail

Ok Joris (factageklerk),
dat staat dus geschreven en gedrukt !,
maar ik heb ooit het verhaal gehoord of gelezen (op dit forum [?]) van iemand die in station Brugge foto's aan het maken was, waar men hem plots via de omroepinstallatie aanmaande daarmee op te houden !
Kwestie van alle verrassingen te vermijden, nietwaar ! [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tonycabus

Weer zo'n bureaucraat die het reglement niet eens kende....
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

En waar stond hij in het station ?

r zijn nogal wat "bleiters" bij de spoorwegfotografen, die eenmaal ze hun apparaat hebben denken dat ze alles mogen.[}:)]

Roland

tonycabus

OOK WAAR!!!! Ook daaraan dacht ik eerst, en Roland heeft overschot van gelijk.
Fotootjes maken mag, maar jezelf en anderen in gevaar brengen niet!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

Ooh maar ik ben een brave burger hoor, ik zal mij enkel op plaatsen opstellen waar er geen gevaar is, niet voor mij en niet voor andere, dus het zal dan wel meevallen zekers??[:I]

Tom

Ik probeer op expo's en tentoonstellingen altijd collegiaal te zijn tegenover de fotografen, door bijvoorbeeld niet altijd voor de lens te lopen waneer ze bezig zijn, meestal wacht ik dan even, en dan geven ze mij vriendelijk te verstaan dat het oke is.
Tom