Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zandvulsinstallatie

Gestart door erik de noorman, 08 november 2007, 16:20:38 PM

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Ja ik werk daar, ze hebben daar idd aan de 41 gewerkt enkele maanden,
nu zie ik ze daar niet meer. Ik werk aan de 77



Ik ben met de eerste 41 bij jullie geweest voor 3 dagen.  Die kwamen voor een tijdelijk werk naar FNND (om FHS te helpen)

Groeten

Rudy

Spijtig dat ik toen niet wist dat je daar werkt

stefan rosiers

Wel, als je nog eens moest komen vraag dan eens naar mij he

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Wel, als je nog eens moest komen vraag dan eens naar mij he



Komt in orde!

adrievans

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Wel, bij ons in TW Antwerpen hebben we zo,n 2 wagentjes om zand bij te vullen, een voor grof zand en een voor fijn zand. De diesels gebruiken grof zand, de elektrische fijn zand. Met die wagentjes rijden we dan naar een lok om daar de zandbakken bij te vullen daarna vullen we die wagentjes terug bij onder een silo.
Ik hoop je hiermee een deftig antwoord gegeven te hebben.


Vanwaar het vesrschil in soort zand???
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

stefan rosiers

In de zandbakken van een 77 mag enkel grofkorrelig zand.
De zandingsinstallatie van een 77 is niet geschikt voor fijn zand, die van vb een 23 wel

adrievans

Als nederlander zeggen jou loktypes me niet zoveel,het ging er mij meer om of het zandsoort te maken had met het gewicht of trekkracht van de lok.
Als het alleen te maken heeft met de constructie van de zandbak dan vindt ik het raar dat de lokbouwers die niet hetzelfde maken zodat er maar 1 soort zand gebruikt kan worden.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dirkske

Ik moet blijkbaar nog ??n en ander bij leren, maar waarvoor dient dat zand?[:I][V][V][V][V]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Tom

Dat zand wordt tijdens het remmen als het nodig is voor de wielen gestrooid op de rails voor een betere adhesie van de locomotief en tegen het slippen.
Tom