I2 rijtuigen LS models

Gestart door wisselstromer, 01 november 2007, 11:36:56 AM

wisselstromer

zijn de I2 rijtuigen van ls reeds uitgeleverd?
het gaat om sets 42101 - 42111 - 42112 en 42113
in hun cataloog staat dat ze in het 2de kwartaal van 2007 geleverd zouden wordne maar ik heb ze nog steeds niet gezien
weet er iemand meer van deze wagons??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

rixke rail

De I2's zijn door LSModels al zolang beloofd, dat ik ervoor begin te vrezen ![:(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

De I2 rijtuigen zijn aangekondigd maar dan houd het daar ook mee op vrees ik.
Ze zullen ooit wel eens uitkomen, maar voor mij hoeft het niet te snel.

Trouwens, die leverings datums kloppen al lang niet meer.
Tom

Anarchy

Allez we komen dichterbij [;)]



Peter

Hopelijk komen er dan ook nog I1 rijtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Alles op z'n tijd h? Peter. [;)]
Tom

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Hopelijk komen er dan ook nog I1 rijtuigen.


Die zijn aangekondigd in de nieuwe cataloog [:)]

Tom

Ze stonden al in de catalogus 2007/2008 als ik me niet vergis voor het vierde trimester van 2007.
Tom

Peter

De I1 en I2 rijtuigen reden tot in de 80 er jaren mee in internationale treinen, zelfs tot in Salzburg (oostenrijk) dus een ruime inzetbaarheid, net zoals de I5 trouwens
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

daar zal ik er nog wel enkele van bestellen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ems

Op de site van LSM vind ik een set I2-rijtuigen (art 42111) waarin een I2 A4R buffetrijtuig zit. Weet iemand in welke treinen deze buffetrijtuigen mee reden (bij voorkeur getrokken door een diesel ;-))
Groet, Edwin

prulleman

Verleden zaterdag heeft dat nog gereden. getrokken door een type 60 + een 55'achteraan. Samen met 3 K1 rijtuigen. Een speciale chartertrtein van Mercia. Van Brussel naar Diest, zo naar Tessenderlo, dan nog naar Seraing, verder weet ik het niet meer.

ems

Ja leuk die kermis, maar ik bedoel eigenlijk meer in de normale dienst / jaren '80.
Groet, Edwin

Brossel

citaat:
Geplaatst door ems

Op de site van LSM vind ik een set I2-rijtuigen (art 42111) waarin een I2 A4R buffetrijtuig zit. Weet iemand in welke treinen deze buffetrijtuigen mee reden (bij voorkeur getrokken door een diesel ;-))



Dag Edwin,

Ik betwijfel of deze buffetrijtuigen in de normale dienst achter diesels hebben gereden.

Volgens oude artikelen van Spoorweg Journaal werden de I2A4R rijtuigen onder andere ingezet:
- trein 151/158, later 141/148 'Grand Ducal'
- trein 152/157, later 142/143 'Schuman'
Beide Brussel - Luxemburg en in samenstelling I4A+I2AR+2xK3B, vanaf begin jaren tachtig: I2AR+2xI4A+2xM4B, bij de nieuw afleveringen van M4BD werd het I2AR rijtuig uit deze samenstellingen gehaald.
Trekkracht was standaard een 23 of 26, vaak ook een 20, 22 of zelfs 25.

Verder werd I2AR ingezet in trein 390/391(voorloper van de Vauban). Rond 1983 in de volgende samenstelling:
2xI6B (schijf Milaan) + SNCF Dd2s+3xB10tu+EurofimaA (schijf Bazel)+ I2AR + SBB Bpm (schijf Chiasso). In 1985 werd de I2AR in deze trein vervangen door een SBB Wrm. Tractie veelal reeks 20.

Let wel: I2AR mocht 160 km/uur. Ook had de NMBS in die jaren niet veel beters te bieden: enkel waren er de restauratierijtuigen type 'Breda' welke echter nog ouder waren (als Pulmann gebouwd in 1920 en in 1955 door het Italiaanse Breda verbouwd tot resto's). I2AR kon daarom best goed meekomen. Ook ter vervanging van de Breda's in verschillende treinen.

Je vroeg naar diesel en krijgt van mij een elektrische opsomming: maar, let wel: het kwam regelmatig voor dat bij stremmingen op L162 deze internationale treinen werden omgeleid via de Athus-Meuse. En daarbij wel gereden werden door de diesels uit de reeksen 52/53/54, al dan niet met de oorspronkelijke voorziene HLE op sleep.

Wellicht is dat een mogelijkheid (bij mij in model in ieder geval wel)?

Groetjes Davy  

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

ems

Kijk daar heb ik wat aan! Thanks voor het antwoord.

Voor mijn dieselbaan hoef ik dus niet pers? I2's aan te schaffen, ondanks dat het best mooie rijtuigen zijn!
Groet, Edwin