Vraagje

Gestart door Bundesbahnfreak, 12 oktober 2007, 18:04:17 PM

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door treinvirus

Hallo Bundesbahnfraek
is de set  van Piko  wel de ICE 3 die hier rijdt? Zijn er nog andere gelijkstroommerken die dit model maken?
Indien niet en enkel piko deze trein heeft dan nog enkele vraagjes: is het een gedetailleerd model of eerder  als speelgoed te rangschikken ( startset geloof ik). Om een komplete trein te maken heb je nog andere wagons (piko ?) nodig en zo ja welke en aantal. Indien fleischmann dit model ICE 3zou maken gaan de wagons van mijn fleischmann Ice 403 ook in de treinsamenstelling  of kan ik ze in de piko treinsamenstelling gebruiken?
dank u bij voorbaat
dirk



Hoi Dirk,

De ICE die in Belgi? rijdt is van het type 406, de 403 kan alleen onder 15 kV 16 Hz 2/3 rijdt.  Aangezien ik een 4? periode verzamelaar ben ken ik niet echt de modellen die uitkomen van deze periode.  Maar vermoedelijk zullen er wel andere forumleden hier een antwoord op weten.

Groeten

Rudy

ERVIN

Hoi Treinvirus, ik kan je hier wel een paar vragen beantwoorden, of deze ICE3 in Belgie komt weet ik niet, ik heb een model van Piko, maar Mehano en Fleischmann hebben deze versie ook uitgebracht, alhoewel die van Fleischmann nog iets anders is( en vooral v??l duurder), de Mehano is compleet, 8 rijtuigen, met op ieder rijtuig een stroomafnemer, net zoals in het echt dus, ik heb het geluk gehad om de Mehano te mogen testen op mijn baan, het is een impossante verschijning maar ik was niet echt tevreden over de rij-eigenschappen, de tussenrijtuigen ontspoorden veel, toen heb ik besloten om de Piko te kopen, deze was enkel met 4 rijtuigen te koop, maar ik heb er losse rijtuigen bijgekocht, nu is mijn ICE3 compleet, een pracht van een trein en rijden doet hij als de beste.
De Piko heeft stroomdoorvoerende koppelingen, dus de verlichting en de sluitverlichting doet het perfect, geen enkele flikkering, hij is heel erg goed gedetailleerd, maar je kan er geen Fleischmann of Mehano rijtuigen aan koppelen.
Voor verdere vragen mag je mij hier of via PM storen hoor, en hier nog enkele foto's.......






treinvirus

hallo Ervin, prachtig stel om direkt veliefd op te worden!
wou  echter wel  weten of dit stel ook de juiste stroomafnemers heeft en op iedere wagon zoals bij fleischmann, verder de referentie van het stel en de door u gekochte wagons (startset is soms anders dan andere sets, zie  tgv stel mehano dat ik 2x gekocht heb daar in de startset de afwerking van onder andere de stroomafnemers ( die van plastiek waren), verschillend is van de zogenaamde professionele set.
De ICE die in Belgi? rijdt is van het type 406( wel ICE 3 genoemd maar mischien zijn er wel meerdere types die zo noemen?) en vermits ik enkel een belgische baan wens is dit gegeven primordiaal: dus dien ik te weten of het pikostel inderdaad dit type 406 is!
hopelijk weet iemand daar iets van
groetjes dirk
 

Flip2

Om op uw vraag te antwoorden Rudy DB DR epoche 3 - 4.
NB ik las uw artikels over de reeksen 193 en 194 zeer goed.
Ik heb nog een 194 van ROCO op mijn baan staan, gedigitaliseert, de eerste die gemaakd zijn door ROCO  (katnr 04168A) . Het is een model dat nooit goed gereden heeft.Weliswaar nog zonder vliegwiel.

Julien

Tiponi

Ik ben net begonnen met de opbouw van een verzameling Belgisch rollend materieel.
Momenteel heb ik een SECA goederenwagon (standplaats Antwerpen Kiel) als enige Belgisch materiaal. Natuurlijk komen er hier nog vele andere bij.
Van personenrijtuigen heb ik momenteel enkel een 1ste klasse Eurofima IC-rijtuig van SNCF
Voor de rest heb ik wat oude goederen wagons en een diesel loc van Union Pacific (uit Fleischmann catalogus van 1959)

dirkkerckhofs

Mijn vaste baan situeert zich in T III einde jaren '50 op het einde van de zomer in een middelgrote stad in het zuiden van Duitsland. Vanuit de stad vertrekt er ook een lokaallijntje naar een oud eindstationnetje.



Op de baan rijden dus de klassiekers als een type 75, een K?f rangeerloc, een railbus en de VT 11.5 als TEE.

Dirk

PS: ik zoek nog een naam voor de stad, iemand een suggestie?

rixke rail

Belgisch - Tp IV en V, maar ik heb ook veel stomers en oudere rijtuigen en wagons, zodat er af en toe eens een museeumvereninging te gast is.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

swa

Tijdperk III, van de vroege jaren '50 tot vooraan '60. Vermits ik ontzettend van vakwerkhuizen hou, maar ook het belgisch materiaal wilde hebben, is het een compromis geworden van een belgisch/duitse baan in de grensstreek van de hoge venen/eifel, laat ons zeggen ongeveer daar waar de vennbahn zich bevindt. Op die manier kan er bvb ook een volledige rheingoldset (de oude versie) rijden zonder dat het echt stoort, want die vind ik echt prachtig (mooier dan de "1968" versie met de panorama-wagen en de electr. E10 loc!).
Ook een set ori?nt express komt er misschien ooit nog bij, maar ik heb momenteel al de complete set oostende-wenen, da's eigenlijk ook een O.E. Er is voor die periode trouwens heel wat te koop, zodat het "verzamelen" van het nodige materiaal weinig problemen schept. Mits, voor het belgische materiaal, er zelf wat wordt geverfd en geknutseld hier en  daar...  Verder doe ik enkel stoom, plus enkele diesels.
Geen elektrische, omdat ik bovenleiding niet echt zie zitten op mijn "N" baan.

Michiel

Dit is een oud draadje, en ondertussen ben ik naar een ander tijdperk overgestapt. Vandaag ben ik vooral gefascineerd door TP Ie, de periode v??r de oprichting van de NMBS, maar net n? Wereldoorlog Een. Een heel kleurrijke periode met heel veel variatie en mogelijkheden. Maar een vergeten periode uit de geschiedenis van de Brusselse kopstations van voorheen, dat ik weer probeer te ontdekken en beleven...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Mijn baan bestaat uit lat met daarop 2 flexibel Fleischmann profi rails op, totale lengte 1,60 meter spoor dus.Van materiaal is alles Ho schaal , DC analoog, zowel tp 3 tot tp 5. NMBS materiaal bijna enkel bolle neuzen AFB (23 stuks), buitenlandse Nohab modellen ,zowel originele als verbouwde (14 stuks) rest enkele diesels en e-locomotieven.[:)]
Geen huizen, boompjes, seinen, wissels , dat zal allemaal voor later zijn als de 2 projecten zijn afgewerkt.[:)]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Mijn baan bestaat uit lat met daarop 2 flexibel Fleischmann profi rails op, totale lengte 1,60 meter spoor dus.Van materiaal is alles Ho schaal , DC analoog, zowel tp 3 tot tp 5. NMBS materiaal bijna enkel bolle neuzen AFB (23 stuks), buitenlandse Nohab modellen ,zowel originele als verbouwde (14 stuks) rest enkele diesels en e-locomotieven.[:)]
Geen huizen, boompjes, seinen, wissels , dat zal allemaal voor later zijn als de 2 projecten zijn afgewerkt.[:)]



Ik heb zelfs geen lat, enkel een triestige vitrinekast met wat locs in waar ik af en toe met mijn broek vol goesting kan naar kijken. Maar ik ben tevreden met wat ik heb, iets wat niet iedereen kan zeggen.
MC