Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vraagje

Gestart door Bundesbahnfreak, 12 oktober 2007, 18:04:17 PM

doomslu

Dit draadje staat onder "Buitenlandse modellen", maar zoals zovelen hier op het forum heb ik eigenlijk hoofdzakelijk Belgisch materiaal, meestal uit tijdperk IV en V. Stoom heb ik dus niet al sluit ik niet uit dat er ooit een museum-stoomloc zou kunnen rijden.
Aangezien ik al 19 jaar in Luxemburg woon gaat mijn interesse ook wel naar de CFL.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven 1/43 modelling

Doordat er veel Belgisch-materiaal vanaf het jaar 2000 bij gekomen is, was ik hiermee heel tevreden. Op verzamelgebied koop ik af en toe een specialeke ( vanuit mijn oogmerk dan), als het op rijden aan enkel Belgisch vanaf tijdperk 3. Enkel diesel materiaal en onze laatste stomers.

Groeten Steven - hopelijk wordt 2008 het jaar van het rijden ...?

Michiel

Ik houd het vooral op Belgisch, tijdperk II of III, met enkel stoom. Dat er soms vreemd (lees duits) getrokken materieel langs komt rollen moet kunnen, lijkt me.[:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Greg

Bij mij is het EP III en IV, van zowel Duitsland als Zwitserland.
Maar in hoofdzaak Duitsland.
Het gaat om 3-rail, M?rklin, digitaal via Central Station.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

jarikd

Het grootste deel van mijn verzameling is NS tijdperk 3. Tevens heb ik duitse stoomloc's, rijtuigen en wagons van de DRG (tijdperk II). Tot slot heb ik nog wat duitse en zwitserse treinen uit de begintijd van de spoorwegen (Adler, Esslingen, Limmat, etc.).

Groeten,

Jarik
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

SuSke

Voor mij tractiemteriaal en rijtuigen: NMBS tp IV-V
Goederen zijn al geglobaliseerd, dus alles wat in Belgi? is toegelaten op de sporen [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T03

Hallo,

ik doe hoofdzakelijk DRG,tijdperk II, voor verschillende redenen.
Toen ik ermee begon waren Belgische modellen schaars en de meeste waren dan nog copies van Duitse lokomotieven (oorlogsbuit), wou je een "echte" Belgische was het kleinschalige productie en peperduur.
Tweede reden is dat ik hou van vakwerkhuizen zoals je er in Duitsland vind, Eifel en Moeselstreek.
Derde reden is dat ik het materiaal uit die periode heel mooi vind, twee frontseinen, voornamelijk stomers,leuke kleurcombinaties wat de voertuigen betreft, ook de treinstellen uit die tijd zijn zeer aantrekkelijk, ??n en al romantiek. Belgisch materiaal koop ik af en toe, want ook hier hebben mooie dingen gereden.

SpGr.
Marc
"I have a train riding in my brain"

B-Modelbouw

Tijdperk:  VI - V

Materiaal:  Hoofdzakelijk NMBS/SNCB maar ook NS, DB, SNCF, ...
 
met andere woorden; Mijn baan is Belgisch met lijn 12 en lijn 27A in 't achterhoofd (dus slechts beperkt), maar er rijdt ook het nodige buitenlandse materiaal over (Internationaal - Haven).

Voordeel van deze beperking is dat ik niet alle rollend materiaal nodig heb dat op de markt komt, en dat zit hem in je geldbeugel [;)].

En net als Luc (doomslu) zie ik het ook nog wel zitten om een stomer als museumloc te voorzien (type 29 [:D]).    


dimi

Ik verzamel:

- NMBS loc's waar ik zelf met rondbol (enkel vitrinekast)
- SBB, BLS, DB en priv?bedrijven van tijdperk V voor de modelbaan.

De modelbaan waar ik graag binnenkort aan wil beginnen bouwen zal als thema een grensgebied tussen Zwitserland en Duitsland hebben.

Anarchy

NMBS materieel TP III - IV - V.

Pol

Ik ben nog in de planningsfase. Het materiaal dat ik reeds bezit, is DRG epoche II (ook omdat mijn vader meer dan twintig jaar geleden reeds wat van dit materiaal had aangekocht => Sinterklaas, weet je wel ... [;)][}:)]).
Ik vind de ontwikkelingen op trein-mechaniek- en design-vlak echter ook ontzettend interessant in deze periode. Vooral die gestroomlijnde stoomloks zoals van de BR03, BR05, ... vind ik PRACHTIG evenals de vroege elektrische loks.

Ik wil mijn baan situeren rond 1939 (net voor ...) wat misschien niet zo vanzelfsprekend is, maar cultuur-historisch (ik ben leerkracht, sorry[:D]) erg interessant om in model na te bootsen.

Mijn baantje zou ergens in de buurt van het Ruhr-gebiet moeten komen te liggen zodat de Ruhr-Schnellexpress af en toe eens door mijn stadje kan razen!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

treinvirus

hallo
weet niets af van ICE materiaal maar heb een fleischmann ICE -treinstel Br 401 5-delig DB, H0 GS (914)gekocht: 4440: Zwei Triebk?pfe + 4441: Wagen 1.Klasse + 4448: Wagen 2.Klasse + Speisewagen  omdat ik dat mooi vond en dacht dat dit stel ook tot in Belgie kwam (Luik?);
hogerop werd vermeld dat de ICE 3 in belgie reed, gaat het om dit stel? of liever heeft de door mij gekochte ICE in Belgie gereden of rijdt hij nog in belgie,
groetjes
dirk
 

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door treinvirus

hallo
weet niets af van ICE materiaal maar heb een fleischmann ICE -treinstel Br 401 5-delig DB, H0 GS (914)gekocht: 4440: Zwei Triebk?pfe + 4441: Wagen 1.Klasse + 4448: Wagen 2.Klasse + Speisewagen  omdat ik dat mooi vond en dacht dat dit stel ook tot in Belgie kwam (Luik?);
hogerop werd vermeld dat de ICE 3 in belgie reed, gaat het om dit stel? of liever heeft de door mij gekochte ICE in Belgie gereden of rijdt hij nog in belgie,
groetjes



dirk



Hallo Dirk,

Het type 401 is de eerste serielevering van de ICE, na het proeftype 410 (Intercity-Experimental);  De 401 kan alleen onder 15000 V 16 2/3 Hz rijden en zodoende niet op de 3000 V DC van onze NMBS.
Misschien spijtig voor jou maar dit type ICE kan niet op eigen kracht in Belgie komen.

Groeten

Rudy

Foto's op railpix

De 401 zoals jij er eentje hebt
http://railpix.bueker.net/bilder_d4_401.html

De ICE3 oftewel 406 die in Belgie komt

http://railpix.bueker.net/bilder_d4_406.html

treinvirus

dank u  maar[:(]
dirk
 

treinvirus

Hallo Bundesbahnfraek
is de set  van Piko  wel de ICE 3 die hier rijdt? Zijn er nog andere gelijkstroommerken die dit model maken?
Indien niet en enkel piko deze trein heeft dan nog enkele vraagjes: is het een gedetailleerd model of eerder  als speelgoed te rangschikken ( startset geloof ik). Om een komplete trein te maken heb je nog andere wagons (piko ?) nodig en zo ja welke en aantal. Indien fleischmann dit model ICE 3zou maken gaan de wagons van mijn fleischmann Ice 403 ook in de treinsamenstelling  of kan ik ze in de piko treinsamenstelling gebruiken?
dank u bij voorbaat
dirk