Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vraagje

Gestart door Bundesbahnfreak, 12 oktober 2007, 18:04:17 PM

Bundesbahnfreak

Hoi de mannen;

Iedereen weet al de ik DB TP4 doe, mijn vraag wat doen jullie???
Ik bedoel maatschappij en tijdperk (geen discussie AC-DC of analoog-digitaal AUB:()

Groeten

Rudy

factageklerk

Tot voor enkele maanden kocht ik materieel wat ik leuk vond ,meestal belgisch ongeacht het tijdperk. Afgelopen maand heb ik bij mezelf beslist me alleen nog toe te leggen op tijdperk 5 vooral om financi?le redenen , maar ook omdat het onmogelijk is om grotendeels alles wat men de laatste tijd heeft uitgebracht aan te kopen....... . Dit had ik misschien al veel eeerder moeten doen[:)]
 

ERVIN

Ik ben een echte tijdperk V rijder, zo modern mogelijk en alleen belgisch, uitgezondert mijn ICE3, die is van de DB,maar die komt ook in Belgie h?.[;)]

C.B.

Enkel tijdperk 4 en 5.

Belgische modellen (degene waar ik mee bol) voor de vitrinekast.
De Zwitserse voor de modeltreintafel (waarvan voorlopig startjaar 2008 is)
Dit gaat van SBB Re 4/4 - Re 6/6 tot Re 460 - 482 - BLS Re 485 - enz.
En tegenwoordig ook de private maatschappijen die over de Gotthard rijden.
Ook museumlok's kunnen er nog bij.

En het voornamelijk verzamelen van containerdraagwagens: Hupac, TRW... behoren ook tot eerste keus.
Groetjes.
Claudio.

railman56

enkel belgisch
tijdperk IV
zowel loc's, rijtuigen als wagons
kortom het hele zooitje en dat is al uitgebreid genoeg om te verzamelen[:p]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kedeng Kedeng

Voor mij tijperk V met treinen over de BeNeLux, & priv? alleen ACTS.

Havoc

DB tijdperk IV. Met een voorkeur voor elocs in de beige-oceaan kleurstelling.

Vooral omdat ik daar vroeger mee begonnen ben en gek was op de elocs. Nu zou ik eerder voor het stoomtijdperk gaan. De periode van tussen de wereldoorlogen is knap, maar ook tijdperk I. Die echte originele locs van toen met hun fantastische vormen en kleuren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

pabe

Ik probeer [:I]... mij te beperken tot tijdperk III, DB en DR.  Maar ik heb toch ook wat Belgisch materiaal, enkele Zwitsers ( oa de Krododil..) waaraan ik niet kon weerstaan [}:)]. En  ja, hier en daar is er zelfs ook EP II (DRG) en EP V (Thalys etc) tussengeslopen...   [B)]
Ik beloof hier om heel die boel niet samen op een (toekomstige) baan te laten rijden [:D]

Guten Rutsch, Paul

eddy

Zoals vermeld ben ik terug begonnen met modelbouw,mijn baan is in ontwerpfaze en gaat het station van Diest worden .Dus ga ik vanaf nu enkel materiaal van tijdperk 5 aankopen. Vroeger kocht ik alles DB,DRG,B,maar ben daar nu van af gestapt.
groeten Eddy

modelbaanHO

Hoofdzakelijk DB tp III & IV, maar met uitzonderingen zoals de Talent van Brawa die ik cado heb gekregen. Verder ook NMBS tp IV, maar eveneens met uitzonderingen in TP V
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Na wat omzwervingen toch teruggekeerd naar mijn eerste (modelspoorliefde) namelijk Deutsche Bundesbahn tijdperk III.
Dat er een paar dingen op mijn baan staan die niet in dat tijdperk horen, zijn dingen die mij niet storen (anderen blijkbaar wel) maar het is mijn baan en degene die zich daaraan stoort blijft dan maar weg. Het overgrote deel is wel tijdperk III, tot en met de lokschilden van Gassner e.d. en voor het grootste gedeelte mech. seinen van Viessmann.
Om eventuele vragen voor te zijn: de werken aan mijn station Boom (zie ander draadje) gaan gestaag door, en zullen tegen het einde van het jaar afgesloten kunnen worden. (komt niet op de baan, wel in glazen kast)
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Voor mij periode III. Ik zie dat nogal breed : tussen 1930 en 1968. Enkel stoomtractie ook. (op een K?f na, die in geen enkel Bw mag ontbreken [:)]. Momenteel bezig aan de heropbouw van een baan (na 30 jaar inactiviteit).

Bob

Tom

Ongetwijfeld NMBS tijdperk IV ondanks dat ik deze zelf nooit heb meegemaakt.
Specifiek de Athus-Meuse met de aftaking van lijn 154 en de streek rond Dinant.
Enkel met reeksen 52-53-54, 55 en 60-61 buiten een reeks 18 en 20 met K en M2-rijtuigen en een intarnationale trein.
Enige uitzondering is een moderne autoslaaptrein met een 13 en een B-cargo goederentrein met een dubbeltractie 77.
Tom

D_Loc

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar NMBS en CFL materieel in tijdperk IV en V maar als ik iets mooi vind van een andere maatschappij/land en het past binnen het budget dan koop ik dat gewoon.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

wisselstromer

ik koop vrijwel uitsluitend tijdperk 3 en 4 materiaal
ik laat ze ook door elkaar rijden , ik rijd zowel met stoom, diesel en electrische treinen en heb een zwak voor TEE treinen in het bijzonder de TEE rheingold met een E03 en een sleep bordeaux/beige wagons
90percent is duits materiaal maar ik heb ook enkele zwitserse loks e wagons alsook een paar oostenrijkers en italianen, mn pa heeft veel belgische mat. maar dat is niet echt mn ding maar ik ga wel de 1ste versie vd type 16 kopen denk ik , die met de 160.... nummer
die heeft ook in duitsland gereden dus valt dat wel te compineren

wim

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer