Forum-meeting: Waar?

Gestart door Gerolf, 11 oktober 2007, 09:48:13 AM

Gerolf

Tijdens de brainstorming had men het vooral over modelspoorclubs, zodoende:

- welke clubs stellen hun plaats open voor de forumleden? Uiteraard mag de club er iets aan verdienen. Graag ook de locatie van de club, eventuele voorkeuren voor de weekdag, ...

- Niet-modelspoorlocaties kunnen ook: museumlocaties, rangeerterreinen, opslagplaatsen, ... Maar dit kan lastiger om organiseren zijn. Tips zijn ook hier welkom.

Geen discussies in dit draadje - doe dat in het "brainstorming"-deel
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

meestal hier in het land maar kan er ook iets dergelijks naar het buitenland toe (beurzen e.d. ...)
 

T03

Misschien een sugestie voor later, zij rijden enkel tussen Juni en eind Oktober, rit met de trein en bezoek aan brouwerij, of bezoek aan het museum en daar een meeting houden...

http://www.pfttsp.be/Ingang/Hoofdblaadzijde.htm
Misschien heeft iemand van het Franstalig forum daar contacten ?

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

loebaske

Wij stellen onze lokalen open voor een meeting ; plaats > Gentbrugge/Merelbeke.
Mogelijkheid tot een bezoek aan de seinpost

B-Modelbouw

Ik sluit me volledig aan bij Gerolf ...

De forumleden ontmoeten elkaar, de club heeft een inkomsten en wie weet trekken ze zo ook nog nieuwe leden aan van 't Forum die begod niet wisten dat er een club in hun omgeving lag.
Bijgevolg iedereen wordt er beter van.

Anderzijds is een afspreekplaats op beurzen ook wel handig ...
Neem bijvoorbeeld de beurs in Houten waar je bijvoorbeeld afspreekt om 12:00u in de cafetaria (sorry voor het stelen van het idee van het Beneluxspoor-forum).

rixke rail

Liefst ergens waar er een trein stopt, want ik heb g??n auto. [:I]
Tenzij iemand zo goed zou willen mij te komen oppikken en terug afzetten aan het dichtstbijzijnde station uiteraard ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

Zoals ik al op een andere geschreven had bij MTD is het steeds mogelijk, maar ik zou het proberen wat af te wisselen, komen we overal en is het elk jaar wel bij iedereen in de buurt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Een spreiding in Vlaanderen zou inderdaad voor ieder het meest interessant zijn. In de lente een club in Limburg, herfst in West-Vlaanderen, ...

Bij iemand thuis is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat daar minder vrijwilligers voor te vinden zijn [;)]
Voor ik hier iets mee in gang zet: bij mij thuis is 't veel te klein [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Moeder de vrouw zou het ook niet leuk vinden moest het hier bij ons thuis gebeuren, dus hou ik onze deuren van de club open voor een meeting,wel niet in de wintermaanden want er word gestookt met een houtkachel en is niet evident ....en de andere locatie's zullen wel op ??n of andere clublokaal zijn

SuSke

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Liefst ergens waar er een trein stopt, want ik heb g??n auto. [:I]
Tenzij iemand zo goed zou willen mij te komen oppikken en terug afzetten aan het dichtstbijzijnde station uiteraard ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.


Hard genoeg roepen op het moment zelf Eric. Er zal altijd wel iemandzijn waar vervoer mee te regelen valt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Een spreiding in Vlaanderen zou inderdaad voor ieder het meest interessant zijn. In de lente een club in Limburg, herfst in West-Vlaanderen, ...

Bij iemand thuis is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat daar minder vrijwilligers voor te vinden zijn [;)]
Voor ik hier iets mee in gang zet: bij mij thuis is 't veel te klein [:I]


Op mijn zolder valt voorlopig nog niet veel te zien.
Misschien op de andere helft van de zolder van Ervin na de verbouwing door het forum [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Een spreiding in Vlaanderen zou inderdaad voor ieder het meest interessant zijn. In de lente een club in Limburg, herfst in West-Vlaanderen, ...

Bij iemand thuis is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat daar minder vrijwilligers voor te vinden zijn [;)]
Voor ik hier iets mee in gang zet: bij mij thuis is 't veel te klein [:I]



"erik de noorman" heeft ok een mooie baan thuis staan en heeft waarschijnlijk de mogelijkheid om een groot aantal mensen te ontvangen (eten). 't Is maar een gedacht en het ligt denk ik toch redelijk centraal voor iedereen.
mvg
Luc

B-Modelbouw

Vraagje ...

Een plek vinden is ??n zaak ... maar heeft er iemand een gedacht van een aantal ???

Voor vijf forumleden kan 't bij iemand thuis, maar ik denk dat we 't groter zien... Dus bij deze; Wie zou er komen ?

Is 't alleen voor forumleden of zijn sympatisanten ook welkom (familie/kennis/clublid/...)  

Zijn 't er een 20tal dan weet ik wel enkele cafeetjes nabij een spoorlijn, maar spreek je over +100 dan wordt het al krap om een geschikte plek te vinden.

janjozef

Het aantal zal afhangen van het waar zal verschillen van keer tot keer.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Afgaande op de reacties denk ik niet dat we met 100 zullen zijn. En zoals Janjozef schrijft: het zal afhangen van de datum en de plaats.

Mij lijkt het meest praktische dat de bezoekjes bij een club kunnen doorgaan. Maar daar zit natuurlijk ook een keerzijde aan: wanneer we een club gaan bezoeken buiten de door hun geplande tentoonstellingen dan bestaat de kans dat we met zo'n tentoonstelling niet meer gaan en dan verliest de club een deeltje van haar inkomsten. Het is zoals Loebaske in een ander draadje voorstelde: hij wil de forumleden op vrijdag 19/10 ontvangen, maar vraagt dat we de inkomprijs zouden betalen, en dat vind ik ook logisch.
Dus wanneer een club bereid zou zijn om voor de forumleden haar deuren te openen zou ik het normaal vinden dat zij daarvoor een vergoeding vragen.

(NB. ik spreek hier niet in naam van de een of andere club want ik ben op dit ogenblik van geen enkele club lid.)

(NB2. we kunnen natuurlijk ook in de bar blijven hangen en zo bijdragen aan de inkomsten van de club - zet den Duvel maar al koud [:D])
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be