Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw spoormuseum NMBS?

Gestart door n/a, 08 oktober 2007, 17:33:39 PM

the_gold

citaat:
Geplaatst door nmbs

In het nummer van 'Het Spoor' (blad dat iedere werknemer van de NMBS krijgt, staat er deze maand een intervieuw met die ontwerper van het Schaarbeekse museum.
De inkom is in het station zelf, de vroegere loketten zullen dienst doen als kassa.  Langs daar gaat het naar buiten, en nu komt het[:(!]
VIA EEN AANGELEGD SPOOR, WAAR MATERIAAL ZAL OPSTAAN DAT TE GROOT IS OM BINNEN TENTOON TE STELLEN, EN DAT TEGEN SLECHTE WEERSOMSTANDIGHEDEN KAN, TENTOON ZAL GESTELD WORDEN, ga je naar een nieuw gebouw, het eigenlijke museum....
Mvg Stephane



Een grote DIKKE schande vind ik dat! Als je eens goed bekijkt welk uniek materieel er in Leuven staat... Het is niet mogelijk om ' alle ' materieel van Leuven daar te plaatsen en zeker niet buiten... wat gebeurt er dan mee? De schroothoop op?
Dan zouden ze nog beter dat materieel verkopen of schenken aan Stoomcentrum Maldegem, Tsp, Enz.. Gelukkig blijven ze nog momenteel  van Haine-St.-Pierre af...

http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/29013LaLouviereSud/index.htm
http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/stelplaatsleuven/IMAGES1.htm

Welk materieel is er momenteel nog aanwezig in Leuven waar zekerheid van is? want we zijn natuurlijk al 3 jaar verder.. Ik dacht dat die 29 in leuven stond nu?


Mvg

@ B cargo kan je even de plaats waar de foto staat vermelden? Bedankt[:)]

factageklerk

de 29.013 staat in FSR Schaerbeek,de 64.169(TSP)ook
de 1.002 staat in Treignes als Statisch model.
De 12.004 Staat in FLV Leuven museumbewaarplaats evenals de 64.045 de brossels ,stoomloc type 10 wat cockerills.....

zulke toestanden krijg je hier nu eenmaal als de politiek zich teveel bemoeit met de spoorwegen het bewaren van museummaterieel lijkt precies communotair te worden.
 

B-Cargo

@ the gold, op offici?le site CFV3V onder het item "nieuws"
mooie foto aan het perron van Treignes.

Ja, het is inderdaad te betreuren dat het historisch rollend materieel zo wordt aan zijn lot overgelaten.. Ik veronderstel dat die kleine ploeg van historisch patrimonium ook over geen al te groot, zeg maar v??l te klein, budget beschikt..  
Als je dan kijkt naar onze buurlanden.. Spijtig eigenlijk want Belgi? was toch d? pioneer voor de spoorwegen op het vast Europees landgedeelte (na Groot-Britanni?) Gelukkig staat het meeste materieel nu wel binnen (al bevindt het dak van de museumloods te Leuven zich in een bedenkelijke staat) Enkele jaren terug werden alle toegangsporen naar de loods nog vernieuwd, nieuwe ballast, rails met pandrolklemmen, enkel spoor 13 van de loods werd niet meer aangesloten. De twee stomers (ex mobiele stoomverwarmers) die buiten al 25 jaar stonden op te roesten hebben ze toen maar met de snijbrander uit hun lijden verlost, er was toch geen opknappen meer aan..   En zo kan ik nog wel even doorgaan.. Ja, het is triestig..[V]

factageklerk

Geloof mij die man van historisch erfgoed & patrimonium doet wat hij kan. Vergeet niet dat die ook ??n van de drijvende krachten is achter het stoomcentrum van Maldegem. Ik denk dat zonder de impulsen van zulke mensen er misschien helemaal niets zou gebeuren met het museummaterieel.

By the way B-Cargo ik wist niet dat jij in het depot Leuven werkte wat doe je daar vracht of reizigers
 

B-Cargo

hallo,
ik wil helemaal niet zeggen dat die mensen zich niet inspannen hoor, integendeel, maar ik ga er wel vanuit dat zich te weinig financi?le middelen terbeschikking krijgen. Ik was er vorig jaar in september bij de stoomrit van 29.013 naar Mariembourg en die rit(ten) waren goed georganiseerd door Patrimonium.
@factageklerk, neen zit niet in depot Leuven, werk als tractieco?rdinator te Brussel.
Groetjes,

the_gold

Waar ik me nog het meest zorgen over maak ... de Atlantic[:(]

PaulC

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

hallo, heeft er niemand foto's van het uit de museumloods halen van die T.16 in Leuven? ik parkeer er mijn auto elke werkdag, spijtig dat ik toen niets gezien heb..[V]



Neen, maar wel een foto van de T 16 na zijn poetsbeurt in Treignes



mvg,

Paul

nohab

eerst het volledig dossier van de nmbs lezen aub...

een nieuw gebouw is voorzien op de aktuele winkel ixima


nmbs

citaat:
Geplaatst door nohab

eerst het volledig dossier van de nmbs lezen aub...

een nieuw gebouw is voorzien op de aktuele winkel ixima




?  Dat zei ik toch?  via een aangelegd spoor ga je naar EEN NIEUW GEBOUW.

Mvg Stephane