Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuw spoormuseum NMBS?

Gestart door n/a, 08 oktober 2007, 17:33:39 PM

n/a

Nieuwe direkteur ?? Wat nieuws, wie dus ??

T&Taxis is niet conform met gewestplan, schaarbeek is de enige oplossing binnen brussel

rixke rail

Thurn & Taxis (LBX) (oorspronkelijk Tassis, dacht ik)
Foto uit "Het Spoor - Maandblad van de sociale werken van de NMBS" - oktober 1996



waarbij :

1 - Havenstation NMBS
2 - administratief- en post gebouw
3 - douanekantoor
4 - pakhuis A
5 - pakhuis B
6 - Depaire en TRW
7 - oude garage

Mijn vraag dus :
Was dit g??n prachtige lokatie voor een nationaal spoormuseum ?
Wat een oppervlakte !!! + verbinding met het net.
Een (historisch) pendeltreintje FBN - LBX ware een leuk idee geweest !
Hoe het er nu uitziet [?][?][?]

Wie wil, kan het hele artikel als scan doorgemaild krijgen van mij.
Just send me a p.m. ! [8D]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

Weg zijn de electriciteits centrale, de watertoren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Die familie heet Thurn & Taxis

De watertoren staat er nog.

Enkel het douanekantoor en het pakuis B zijn gerestaureerd.

Havenstation, post en daminisitratief gebouw en pakhuis A niet

En dat van dat racisme laat dat aub achterwege idfix, de waarheid staat boven racisme!

Roland

T03

Hallo,

ik ben er gisteren geweest, naar een muziekbeurs, en ja, de gebouwen die zijn gerestaureerd zien er prachtig uit.

SpGr.
Marc
"I have a train riding in my brain"

Michiel

De site van Thurn&Taxis blijkt toch wat te zijn veranderd sinds 1996...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

ideaal voor de NMBS dus :-)  Veel werk, veel contracten en vooral ongelooflijk duur.

n/a

Liever een museum ergens in Brussel dan in Oostende aub, akkoord met stelplaatsen als nodigmaar in Antwerpen, Oostende, Luik, Ronse, enz...

Tom

Wordt het niet eens tijd dat alles gecentraliseerd wordt?
Het overblijvend materiaal heeft lang genoeg over heel Belgi? verspreid gestaan.
Tom

vyncky

Ik ben het volledig met je eens!

Ik vind het spijtig dat door al dat touwgetrek tussen de walen en vlamingen, het museummaterieel aan het wegroesten is in verschillende loodsen. Wat nut heeft het als je materiaal bijhoudt en amper tentoonsteld of laat rijden (behalve onze stomer type 29)!

Dat ze maar vlug werk maken van een spoorwegmuseum!
(of het anders schenken aan verenigingen zoals de CFV3V, SCM of andere...)
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

citaat:
Geplaatst door maxim

Ter info: al het bewaard elektrisch materieel mag tot nu niet rijden op het infrabel net. Ook niet als het gereviseerd werd.



Welke duistere reden hebben ze daar voor gevonden??

[}:)] Hebben ze schrik dat de zekeringen op de kerncentrales van Doel en Tihange erdoor gaat of zo???[:I]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

n/a

Minister President Picque heeft gekozen : hij steunt Schaarbeek Reizigers, officielle standpunt van de brusselse regering : Schaaerbeek en niet Thurn en Taxis

guy holbrecht

aha, dus in de onmiddellijke omgeving van het nieuwe nationale voetbalstadion. Dat komt volgens het nieuwsbericht van deze avond op de plaats van Schaarbeek vorming. Als ze daar, volgens minister Van Hengel, of hoe heet die man, 250 miljoen euro, jawel zo'n 10 miljard oude frankskens, voor over hebben, zou er dan niets van het karretje kunnen vallen voor het museum? We kijken alvast benieuwd uit.
En nu we toch over het museum bezig zijn. Wat er nog is in Brussel-Noord, gaat binnenkort nog even open ter gelegenheid van de expo  TEE (3 tot 11 november). Wellicht een laatste gelegenheid om het huidige museum een bezoekje te brengen en je die ontbrekende delen van de NMBS uitgaven 'J. Vandenbergen' aan te schaffen. Ergens anders zijn die immers niet te koop. Als we nu eens massaal op bezoek gaan in dit museum tijdens die laatste dagen, dan zal dit misschien een sein(!) kunnen geven om nu eens met een echt spoorwegmuseum van wal te steken. Ik zal alvast present zijn, zeker om nog wat ontbrekende exemplaren van bovengenoemde boeken aan te schaffen.

Groeten,
Guy

n/a

Op Schaarbeek-Station, er was ook een medeling gisteravond bij de gemeenteraad van Schaarbeek. Museum in het huidig station aan de Prinsess Elisabeth Plaats met een bolle neus ( 5204 ) voor - als monument op de plaats -.

rgp

Dag,

Zoals ik reeds op TMM zei wordt de bouw van een spoorwegmuseum gebruikt voor politieke (franstalige) doeleinden.  Leuven naar Schaarbeek en zeker niet naar Oostende, zodat alles staat op minstens tweetalige of franstalige bodem.

Een 5204 voor Schaarbeek Station ?  Hoe lang gaat die daar staan ?  Een week en dan vol tags en gevandaliseerd.

Het is duidelijk: dit is weer het werk van onbekwame mensen die wel bekwaam zullen zijn om enkele vreindjes van een postje of aanneming te voorzien zeker.

Roland