Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuw spoormuseum NMBS?

Gestart door n/a, 08 oktober 2007, 17:33:39 PM

T03

Hallo,

op TT ligt geen enkel spoor meer, nog enkel het weeghuisje staat er.
Het zou me verwonderen aangezien het succes van de manifestaties die daar plaatsvinden dit te koop zou zijn, ofwel heel duur dan.

Schaerbeek, ja behalve dat er sprake is om een nieuw voetbalstadium te maken (Heysel is afgekeurd) op de site van Schaerbeek, verleden week stond het in een franse krant, momenteel nog een projekt van de stad Brussel.
Brussel zou ideaal zijn voor een museum, met al het materieel die er in Leuven, La Louviere en wie weet waar nog staat.
"Wait and see" zekers.

SpGr.
Marc
"I have a train riding in my brain"

Havoc

Beetje OT, maar ik heb de thread op het franstalig forum eens doorlopen. Ongeloofelijk het verschil met hier. Daar maken ze er direct een communotaire kwestie van en zijn ze de inboedel reeds aan het verdelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Schaarbeek Reizigers en NIET Schaaerbeek Vorming, is de beste plaats voor een nationale museum in Belgie, stadium en winkels zijn op Schaarbeek Vorming...

Anarchy

citaat:
Geplaatst door idefix

Schaarbeek Reizigers en NIET Schaaerbeek Vorming, is de beste plaats voor een nationale museum in Belgie, stadium en winkels zijn op Schaarbeek Vorming...



Met al dat 'schoon' volk dat daar rond loopt zeker, tzal er rap gedaan zijn zo [V]

n/a


Anarchy

Euh dat heeft niks met racisme te zien he ... Je moet er maar eens passeren. Je moet nog niks doen om aangevallen te worden.

n/a

Nu is de ingang naar vorming station gesloten, bij het station, is alleen Huart Hamoirlaan gevaarlijk s'avonds. Ik heb nooit problemen gehad op de terreinen van de NMBS, T & T is meer gevaarlijk dan Schaaerbeek, of course, en ook minder bereikbaar

Anarchy

ik kom er in ieder geval niet graag alleen [:)]

Greg

@ Anarchy, je bent niet alleen.
Ik zou er ook niet graag rondlopen.
Het gaat niet om racisme, maar gewoon om de feiten.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Havoc

Brussel blijf ik ook buiten als het kan.

Zeg, maar Schaarbeek waar gaan ze daar een museum maken? Dicht bij het station zie ik echt niks waar plaats is. Uitbreidingsmogelijkheden zijn er niet want volledig ingebouwd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Waar ? er is plaats aan links en rechts rond het station, en veel veel plaats of course

Havoc

Ik vrees dat je geen idee hebt hoeveel plaats zo'n museum vraagt. Als ze alles opeenstouwen zoals in Leuven, dan heb je er niks aan. En dat moet wel onder dak staan anders is er binnen 10 jaar niks meer van over. Met wat ze nu hebben vul je al gemakkelijk een paar hallen van de Heizel (trouwens in de grote hal van de Heizel hebben nog treinen gestaan in 1935). Neen, ik kan me niet inbeelden dat er in Schaarbeek genoeg plaat is om een serieus museum te zetten. Toch niet in de buurt van het station. Als ze verder naar Haren opgaan wel, maar dat gaat andere problemen geven.

Belgie heeft zich al lang genoeg belachelijk gemaakt door geen museum te hebben. Wel, dan heb ik er liever geen dan een dat op niks trekt.

Misschien kunnen we Zaventem ervoor gebruiken? Er ligt spoor tot daar, er is plaats en als Brussel zo verder blijft idioot doen moet ze toch dicht binnen enkele jaren. Parking is er ook al voldoende en gebouwen die groot genoeg zijn ook.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

Zolang de Belgische collectie maar bij elkaar blijft en gerestaureerd word wat gerestaureerd moet worden[;)]
 

n/a

Zaventem, ideale lokatie, akkoord

Tom

Om nog even op het idee terug te komen om de colectie naar thurn en taxis.
Mischien kan dit verklaard worden omdat de dienst historisch patrimonium een nieuwe directeur heeft en wel degelijk de voordelen ziet om in die hallen een nationaal museum op te richten, iets waar de oude directeur geen oren naar had.

Op wikipedia staat dat de hallen van tour et taxis voledig gerestaureerd zijn en nu gebruikt worden voor beurzen en expo's.

Even terzijde: Thurn und Taxis  is een oude Duitse adelijk familie bekend om zijn activiteiten in het postwezen die tot op vandaag nog nakomelingen heeft.
Tom