Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

BR 001 van de DB

Gestart door Bundesbahnfreak, 08 oktober 2007, 12:22:59 PM

Pol

citaat:
Geplaatst door Brunel

citaat:
Geplaatst door marklinhobaanMet show bedoelde ik het gebruik in het modelspoorgebeuren==> als het wat donker is kan het vaak mooie effecten geven om de loc zo op je baan te zien rijden.
Ok het is verre van realistisch, dat week ik zelf ook wel.
Maar soms is het gewoon eens mooi.



En zo is het maar net. Het ziet er feestelijk uit. [:)]

Je kunt het overigens best wel min of meer realistisch gebruiken. In het depot natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook tijdens een stationsstop. Het was helemaal niet raar als het locpersoneel onderweg wat raars dacht te horen en tijdens een langere stationsstop (die waren vroeger niet zo krap bemeten) even het drijfwerk inspecteerde.



Ik ben ook een voorstander van realisme op de baan, maar het belangrijkste blijft dat je het zelf mooi vindt en dat je je gewoon amuseert! GOED BEZIG DUS!!!![:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

n/a

Hallo iedereen,

Toch even mijn vraagje herhalen : weet iemand iets te vertellen over PCM en de verkrijgbaarheid van hun fantastisch model van de BR01 ?

http://precisioncraftmodels.com/PCM-718-DB-BR01,-Witte-Windleitbleche-mit-Schurze-(smoke-deflector-with-apron),-IIIb,-3-Rail-(AC+Motorola)-with-LokSound,-Engine-6,-HO-i29183-c3141.html

Bedankt !

Bob

n/a

Mocht de link niet lukken, doorklikken op HO modellen, steam locs, en finaal op Deutsche Bundesbahn BR01 ...

Mooi, niet ?

Bob

geremila

citaat:
Geplaatst door stoomvriend

Mocht de link niet lukken, doorklikken op HO modellen, steam locs, en finaal op Deutsche Bundesbahn BR01 ...

Mooi, niet ?

Bob



[:0][:0][:0]likliklik Prachtig gewoon!
groetjes,

Mike

Peter

Dacht dat er een paar maand geleden een test van deze lok in de Miba heeft gestaan. Als ik me goed herinner was die goed, behalve een paar puntjes, zoals o.a.de prijsverhoudeing.
Indien nodig wil ik dat artikel wel eens opsnorren en doorsturen per PM
Met vriendelijke groeten
Peter

TECHWIL

Inderdaad MIBA heeft deze loc getest, denk mij te herinneren dat de trekkracht aan de lage kant is. Maar prachtig model voor vitrine.
Bekijk toch ook eens de juist door ROCO vernieuwde 01 nr 63340 en 63341 voor de DRG versie. De motor drijft zowel de tender + de locwielen aan, dus trekkracht uitstekend.

http://www.roco.cc/content.php?id=1718&kat_id=&pd=2852&typ_1=&land=&epoche=&page_cp=
RENWIL

LokSound

citaat:
Geplaatst door stoomvriend

Hallo iedereen,

Toch even mijn vraagje herhalen : weet iemand iets te vertellen over PCM en de verkrijgbaarheid van hun fantastisch model van de BR01 ?

http://precisioncraftmodels.com/PCM-718-DB-BR01,-Witte-Windleitbleche-mit-Schurze-(smoke-deflector-with-apron),-IIIb,-3-Rail-(AC+Motorola)-with-LokSound,-Engine-6,-HO-i29183-c3141.html

Bedankt !

Bob




Ik informeer even bij LokSound (ESU) Europese importeur voor PCM.
Ik laat je iets weten zodra antwoord.


Patrick / LokSound Benelux + Fr.

n/a

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door stoomvriend

Hallo iedereen,

Toch even mijn vraagje herhalen : weet iemand iets te vertellen over PCM en de verkrijgbaarheid van hun fantastisch model van de BR01 ?

http://precisioncraftmodels.com/PCM-718-DB-BR01,-Witte-Windleitbleche-mit-Schurze-(smoke-deflector-with-apron),-IIIb,-3-Rail-(AC+Motorola)-with-LokSound,-Engine-6,-HO-i29183-c3141.html

Bedankt !

Bob




Ik informeer even bij LokSound (ESU) Europese importeur voor PCM.
Ik laat je iets weten zodra antwoord.


Patrick / LokSound Benelux + Fr.




Bedankt Patrick !  Ik ben benieuwd ....

Bob

PS : we hebben mekaar ontmoet op de ESUcontrol demo dag van Henri 'het spoor' in Blanden - weet je nog ?

KoenD

Hallo,

'k heb me net ook een BR01 (DRG Tp II) aangeschaft en ik ben nu op zoek naar passende sneltreinrijtuigen op correcte H0- schaal (dus geen 1/100); welke fabrikant heeft die in zijn gamma?
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Peter

Koen, ik heb nog een kompleet Rheingold stel staan, bestaande uit vier rijtuigen en een bagagewagen van Liliput. Deze zijn 1/87 lengteschaal en voor een zacht prijsje te koop.
Alternatief kan je er ook de "Hechte" van Roco, Eilzugwagen van Roco, Liliput, Brawa achterhangen. De lijst is "bijna" eindeloos.
Met vriendelijke groeten
Peter

KoenD

Dag Peter,

ik ben al in het bezit van de Rheingold, jammer maar helaas [;)].Bedankt voor de andere tip !
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

KoenD

Ik ben ook op zoek naar realistische rijtuigsamenstellingen, welke wagens reden mee in welke combinatie ?
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Peter

Koen, vermits het een tijdperk II lok (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) is, denk ik dat je, zeker als het juist moet zijn, je vraag beter kan stellen op DE tijdperk II website van Thomas Nosske
http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/ of op zijn aanverwante Yahoo group en forum. [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

KoenD

Bedankt voor de fantastische link !
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS