Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Marklin BR212 MFX

Gestart door n/a, 14 februari 2005, 23:06:48 PM

n/a

Hallo,
Ik ben net gestart met een modelbaan en heb net een Marklin BR212 met MFX decoder gekocht op e-bay.
Nu, deze heeft 3 rondjes op de baan gereden en de dag nadien deed hij niets meer:(.
Wat zou dit kunnen zijn? kan het zijn dat de decoder al stuk is gegaan?
Momenteel gebruik ik een Marklin 32VA transformator, kan dit de oorzaak zijn?

Alvast bedankt
Groeten Christoph


n/a

Bedoel je soms de brandweerloc uit een startset dat is een 212. En dat is dus geen mfx loc. De eerste serie had een 60901 met dipswitches. De tweede serie een lokpilot voor motorola, die je moet programeren. Een mfx decoder is heel makkelijk te herkennen. Als de loc zich zelf aanmeld op een mobile station dan heeft de loc een mfx decoder.

Verder moet je ons eerst wat meer informatie geven voordat we je vraag kunnen beantwoorden dan wel helpen.



wisselstromer

ik heb ooit eens problemen gehad met een loksound 3 decoder waarmee ik reed met een gewone analoge transfo
de decoder kon blijkbaar de (te) hoge stroomstoot bij het omschakelen vd rijrichting niet aan en is daar door 2x stuk gegaan

nu ik mijn mobile station heb en dus digitaal rij heb ik geen problemen mee

indien jouw lok een mx decoder heeft kan dit mss 1 vd oorzaken zijn
anders is het een productiefout (kinderziektes) met je decoder

groeten

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Het gaat over deze Lok

M?rklin 37725 Diesellok
BR 212 Met MFX decoder, door marklin zelf ingebouwd.



n/a

Christoph,

Ik begrijp een ding niet, waarom koop je nieuwe spullen, die onder garantie vallen op Ebay. Als het nu gaat om tweedehands spullen van jaren oud, en niet dus niet om loks e.d. dan is het nog te overwegen.
Maar als ik zo af en toe rond kijk op Ebay, dan zie ik alleen maar prijzen die absurd hoog zijn, en denk dan weleens weet de bieder wel wat de nieuwprijs in de winkel is. Tweedehands materiaal zou ik alleen kopen als ik het in handen kan nemen, de binnenkant kan zien en er een proefrit mee kan maken. Een gebruikte auto koop je toch ook niet zonder dat je er in gereden hebt, of er onder, op en ingekeken hebt.

Laatst stond er nog een bieding op voor een amerikaanse diesel lok. Daar werd bijna 3000 dollar voor geboden. Dat ding is nog geen 150,- dollar waard, gewoon een ding van 13 in een dozijn.

Of deze een bieding op isolatie stripjes voor M-Rail, dus gewoon een iets dikker stukje papier, werd 6,70 dollar voor gegeven + de verzendkosten van 9,- dollar. Als je een stukje papier van een reclame folder afknipt, kost het helemaal niets. Maar daar staat geen Marklin op natuurlijk, behalve als je een folder van marklin gebruikt natuurlijk.
Zomaar wat voorbeelden van absurde bedragen en aanbiedingen.

Mvg
WIm Ros


www.rosoft.tk


Johnnytrein

Christoph, ben je absoluut zeker van de decoder, want collection geeft aan dat deze loc uit 2003 is en kan dus geen MFX loc zijn. Tenzij deze MFX decoder pas achteraf werd ingebouwd.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Absoluut zeker, het is een lichtgrijze doos Marklin digitaal HO waarop een klevertje zit mfX.
Handleiding zit er ook bij waarop de volgende typenummers op vermeld staan 60921/60922/60923/60924


n/a

Ik moet Wim met zijn commentaar op ebay helemaal gelijk geven. Je betaald daar soms meer dan gewoon in de winkel en de winkel heeft service en garantie. Dus koop je treinspullen gewoon in de winkel. Kan je het meestal ook nog uitproberen.

Als de loc het niet doet en resetten van de decoder ook niet helpt dan is de decoder kapot. Normaal gesproken zit er op een nieuw Marklin artikel 2 jaar garantie. Maar hoe dit allemaal werkt als je het koopt op ebay ik zou het niet weten. Ik denk dat je dan je geluk moet beproeven bij een vriendelijke handelaar die voor jou de loc wilt opsturen naar Marklin Belgi? of anders rechtstreeks contact opnemen met Marklin Belgi?.

Heb je trouwens alleen maar een 32 va trafo. Geen mobile station, of een control unit om een en ander uit te proberen.

Maak de loc eens open en vertel wat je ziet. Als je dipswitches ziet dan heeft de loc absoluut geen mfx decoder.

n/a

Er zitten geen dipswitches in, enkel een printplaatje met daarop nog een aparte print.
binnenkort heb ik een 6021 controller,
ik zal hem maar naar de hersteller brengen.
Weet er iemand of verschooten in Antwerpen een goede service verleent?
Ikzelf woon in Klein Brabant (Lippelo) en daar is niet direct een verdeler in de buurt.

n/a

http://www.maerklin.be/detaillants.html
Keuze genoeg nog zou ik zo zeggen.

http://www.maerklin.be/support.html
Of neem contact op met deze meneer.

37725 DB-AG 212 mit mfx Decoder neu im Sortiment. Gevonden bij Modellzentrum Hildesheim. Daar kost hij 160 euro trouwens.

Dus je hebt wel degenlijk een loc met mfx decoder. Zo'n lok hoort analoog en digitaal gewoon zonder problemen te kunnen rijden. Zoniet dan moet Marklin jou probleem oplossen. Al denk ik wel dat je gaat opdraaien voor de verzendkosten.



n/a

Ik heb hem 139Eur betaald dus dan zal het wel geen slechte koop geweest zijn.
Als hij terug bolt teminste.




n/a

citaat:
Geplaatst door christoph

Ik heb hem 139Eur betaald dus dan zal het wel geen slechte koop geweest zijn.
Als hij terug bolt teminste.



Beste Christoph,

Ik denk dat het een minder goede koop geweest is en zeker geen koopje.
Dit zijn de prijzen die je er bij www.lokshop.de voor moet betalen.
Maar dan heb je dus wel gewoon garantie en een aankoopbewijs.

MAR37724 H0  DIESELLOK V 100 DB mit mfx-Decoder 140,79
MAR37725   Dieselelektr. Mehrzwecklok BR 212, DB AG 143,44 MAR37725SO H0  Dieselhydraul. Mehrzwecklok BR 212, DB A 129,90

Mvg
Wim Ros




www.rosoft.tk


n/a

Dat is ongeveer wel 1 van de goedkoopste zaken die er is. Ik zelf heb 4 mfx locs met geluid, 1 mfx geluidswagen en ik heb tot nu toe geen problemen.

Ik hoop voor je dat je zo vlug mogelijk je loc gerepareerd terug zal krijgen.[:D] Want ze rijden digitaal wel mooi hoor die mfx locs.

n/a

Ik hoop het ook, anders is mijn strart met modeltreinen goed verknoeit.
Toch bedankt voor jullie informatie.
Ik zal een seintje laten als hij terug rondjes rijdt.
Groetjes
Christoph

railbusje

Ik denk dat Marklin stoomlocs met MFX voorlopig beter te mijden zijn, ik kan er ook van meespreken.[:(]