Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Ben

Zakken vol met "Kees-Jan stelcon betonplaatjes", de enige echte. ;D We kunnen weer verder bouwen, maar eerst effe de frisse berglucht opsnuiven in noord - Italie. ;)



Gr, Ben.


Kees-Jan

Oh wat mooi zeg............ Aan de drugs Ben?

Ben

 ;D

Ze ruiken wel Kees-Jan. Soort DDR brandluchtje. ;)

railtravelmanager

stuurstandrijtuig SBB EW Tp IV Märklin 42178 verkocht door een forumlid hier  :)

https://youtu.be/OFKdwIWYhMk

Erwin

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Floris

sa108 002 stefanowo by Floris Dilz, on Flickr
Na een jaar uitstellen eindelijk af. Erg blij mee, gewoon omdat het een intens vervelend ding is.

dani

Citaat van: railtravelmanager op 05 september 2015, 17:23:09 PM
stuurstandrijtuig SBB EW Tp IV Märklin 42178 verkocht door een forumlid hier  :)
https://youtu.be/OFKdwIWYhMk
Erwin
ligt dat aan YouTube of gaat het er daar een beetje wobbelig aan toe op dat stukje baan ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Citaat van: dani op 07 september 2015, 15:32:05 PM
Citaat van: railtravelmanager op 05 september 2015, 17:23:09 PM
stuurstandrijtuig SBB EW Tp IV Märklin 42178 verkocht door een forumlid hier  :)
https://youtu.be/OFKdwIWYhMk
Erwin
ligt dat aan YouTube of gaat het er daar een beetje wobbelig aan toe op dat stukje baan ?

Dat was me ook opgevallen, lijkt me alsof de rails niet helemaal rechtliggen, wat toch wel een beetje zonde.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kees-Jan


Benecken Spur 1 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Spoor 1 Benecken.

Ga er wel wat aan veranderen.......

Er zitten al mooiere wielen onder. De kleur is niet goed (geel moet RAL 1004 worden) en de opschriften kloppen niet. Verder nog wat optisch pimpen en een ESU decoder er in (met powerpack).

ceuleer


Huugooke

Aan industriële archeologie gedaan en onder het stof nog deze Britse kanjers gevonden:
en natuurlijk aan het denken: kan ik daar iets Belgisch van maken!


Michiel

Van de rode MR is mij geen look-alike gekend bij de Belgische Staatspoorwegen. Mogelijk bij de privé-maatschappijen? De bruine LMS is een redelijk look-alike van de Belgische type 30. Hoeft niet teveel aan veranderd worden; enkel de opschriften.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Ik wist dat ik bij de Michiel moest zijn!
Type 30 dus! Eens de docu raadplegen. Die bruine kleur is niet te licht?

Michiel

De kleur is heel plausible. Men werkte in die tijd niet met RAL-codes en dergelijke. Elk atelier gebruikte een kleur bruin, er was geen exacte bepaling van dat bruin. Men vond toen dan ook een variatie op het spoor van donker chocolate bruine locs tot licht oranje-bruine uitvoeringen (zie vb museumsloc type 53). De kleur is prima!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

En dan die opschriften. Een bronzen plaat van de fabrikant al zeker; een nummer ook, en een cijfer voor de stelplaats als ik het goed begrepen heb.