Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ERVIN

Hier heb ik daar alvast geen problemen mee Rudy , ik heb een hele sleep lege containerdraagwagens , en daar zitten ook deze Mehano's tussen , ja ze zijn heel licht , maar nog geen problemen mee gehad.


ceuleer

Citaat van: Rangeerduivel op 04 oktober 2014, 23:12:05 PM
Gunter,
Ik hoop voor jou dat die wagons geen problemen geven in de bochten.
Daar ze in het midden niet beladen zijn is er te weinig gewicht op het middelste wielstel,tenzij de chassi's uit ander materiaal gemaakt zijn.
Vroeger wogen de containers bij Mehano daarvoor voldoende,nu...?

;)

Nog even licht als vroeger Rudy, maar Bij Erwin is het geen probleem, en daar doen ze veel kilometers hoor.  :)
Ja kan de tankcontainers plaatsen waar je wil, er zitten metalen haakje bij die je aan de zijkant in het frame van de tankcontainer kan plaatsen, maar ik vind het nogal een rare bevestiging, dus ik heb 2 gaatjes onder in het frame van de tankcontainer geboord, en zo staan ze op de 2 pinnetjes op de wagons, zo staan ze vast genoeg, en je kan ze er nog terug afhalen.
Ik heb ze nu zelfs op de pinnetjes naast het middelste wielstel gezet, zo vind ik ze mooier staan, de pinnetjes op de wagons staan dus hetzelfde als op al de andere mehano SGGMRSS '90 wagons uit het verleden, en daar stonden altijd lange containers op. Daardoor kan je maar 2 pinnetjes gebruiken voor die korte tankcontainers.
En Erwin, er zijn nog 2 andere versies beschikbaar bij Mehano/Lemke. Tankcontainers van "König Ludwug Weissbier" en van "Warsteiner"
Die zullen de verzameling ook nog aanvullen.

grz,
Gunter

Rangeerduivel

Zoveel te beter,het was maar een bedenking omdat de chassi's zoals je zelf zegt,zéér licht zijn

;)

Dennis1984

Fraaie wagons, de Mehano met de Bertschi tankcontainers is bij mij ook binnengerold. Inderdaad zijn ze zeer licht. De tip over de bevestiging neem ik ter harte, want met die losse ijzeren pennetjes 'buitenom' is natuurlijk geen gezicht, net terwijl de tankcontainers zéér fraai zijn. Wat mij betreft zijn ze mooier dan die van andere merken.

Met vriendelijke groet,
Dennis

ceuleer

Ja, ze zijn mooi hé.
En de tip is graag gegeven.
Hier nog enkele foto's.
De plaatsing van de tankcontainers op de pinnetjes naast het middelste wielstel



de gaatjes in het frame



grz,
Gunter

Kees-Jan

Om ze zwaarder te maken zou het heel makkelijk kunnen (wanneer ze hol zijn) om met een boortje een klein gat te maken en ze te vullen met loodkorrels (vissersloodjes). In het chassis is volgens mij makkelijk een plaatje lood onder het vlonder bij het draaistel te plakken.

SuSke

Wel even opletten met het beladen naar voorbeeld. Korte containers worden altijd aan de buitenzijde van de wagens gezet, anders zit alle druk op de centrale as terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

Ah, dat wist ik niet.
Dus zoals in de laatste foto mogen ze eigenlijk niet geladen worden.

ERVIN

Nee , dat ga je nooit in het " echt " te zien krijgen Gunter.  ;)

Dirkh

Het was pressies Sinterklaas vandaag, twee pakje mogen ontvangen.
Een pakje met de ontbrekende wissels en draaischijf en nog wat andere kleine spullen om de sporen verder te kunnen leggen en als extra nog 2 kleine wagonnetjes en een setje spaakwielen om de originele te vervangen.

En dan ook nog mijn tweede X2200 van mikadotrains, nu kunnen er twee treinstellen rondrijden.



Mijnen dag is weeral goed, die van mijne portemonnee iets minder maar ja. De rest opsparen voor binnen een weekje in Leuven.

Stedahult

Geen modelspoor dit keer, maar wel fijn leesvoer!

Spårläget nr 3

Mvh. Steef

jb

Class 77 crossrail van esu  ;D hebbes op de expo  :)

DelticPower

Deze mooie rijnaak gevonden bij Artitec op de MSMbeurs in Leuven. Moet straks zand brengen bij mijn betoncentrale. :D


foto Artitec

Groeten Jan

ceuleer

Machtige boot.  8)
Is dit een H0 model, prijzig ?

grz,
Gunter

DelticPower

Hallo Gunter, ja dit is een H0 model. Resin bouwset.  Normale prijs E 53.80, maar meegekregen voor E 50.00.

Groeten Jan