Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

#2205
Mijn nieuwste aanwinst van hedenmorgen:

3 umbauwagens van Brawa.
Zien er op het eerste zicht perfekt uit....alleen de Fleischmann Kortkoppeling gaat niet in  de koppeling houder.
Ik zal dus een deel van de dikte van die koppelingen moeten afvijlen.






Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Gisteren is er nog een pakske thuis aangekomen.  :)
Ik heb een "Vossloh G2000 Siegener Kreisbahn 43" loc kunnen aankopen van Mehano, een gelimiteerde versie op 66 stuks, nr 44 is de mijne, dus wel een redelijk exclusieve loc.
Staat van de loc : zo goed als nieuw !







Hier een link naar de infopagina, ze hebben wel meerdere exclusieve modellen uitgebracht.

http://www.ef-littfetal.de/Sondermodellgalerie.htm

grz,
Gunter

dani

mooi gerief alweer dat hier passeert...

Hier is vanmorgen een pakketje geleverd met de set  Trix 24008,  4 stuks  Lastrohrwagen  "Arbeitskreis Amphibischer Verkehr".
Dus eigenlijk wagons die zowel op land als op water kunnen dienen.  Ik heb niet direkt fototoestel bij de hand maar hier is een linkje :

http://www.youtube.com/watch?v=0fRktEdhIPI&

Ik was al een poosje op zoek, maar vond ze niet in de mij "bekende" winkels en ook niet in Houten afgelopen weekend.
Dan toch gevonden via eBay en voor een scherpe prijs kunnen kopen.

De "oogst" van Houten was vrij bescheiden, beperkt tot een 7-tal  VAM  compostwagons , een Re460  "Tilsiter" van Märklin en wat "klein grut" zoals lantaarnpaaltjes, containertjes en kabel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Citaat van: dani op 09 juli 2014, 09:32:43 AM
mooi gerief alweer dat hier passeert...

Hier is vanmorgen een pakketje geleverd met de set  Trix 24008,  4 stuks  Lastrohrwagen  "Arbeitskreis Amphibischer Verkehr".
Dus eigenlijk wagons die zowel op land als op water kunnen dienen.  Ik heb niet direkt fototoestel bij de hand maar hier is een linkje :

http://www.youtube.com/watch?v=0fRktEdhIPI&

Ik was al een poosje op zoek, maar vond ze niet in de mij "bekende" winkels en ook niet in Houten afgelopen weekend.
Dan toch gevonden via eBay en voor een scherpe prijs kunnen kopen.

Ferm Dani,

en weer iets bijgeleerd, ik wist niet dat zulke wagons bestonden.  8)

Rangeerduivel

#2209
Een class66 van de SNCF,BENELUX fret,(schijnt een model te zijn,ooit vervaardigd iov LSModels)En ja Gunter,hij heeft inderdaad een 21polige stekker en een kleinere verpakking
+een class 66,de DB64 HGK.
+ op de valreep nog een class66 RAIL4CHEM,maar dan de volledig gele versie
Alle 3 nagelnieuw.
Dan maar meteen 2 sounddecoders met rechthoekige luidsprekers erbij besteld,als je iets doet,moet je het goed doen,hé.
De "programmeur" in de club zal weer weten wat doen,hij mag er sound op zetten 8)

;)

ceuleer

Ahaa, nog een fan van de Class 66.  8)
Die class66 van de SNCF,BENELUX fret is denk ik gemaakt door Classix, die hebben jaren geleden vele Mehano modellen omgespoten van de Class 66 en G2000.
ivm die sounddecoders, de luidsprekers zitten in een klankkast, de originele van esu zijn te groot voor de opening in de Class 66.
Bij Van Biervliet hebben ze de juiste klankasten voor deze locomotieven.
Allé, veel plezier met de aankopen Rudy, we kunnen niet wachten op de foto's.  ;)

grz,
Gunter

Rangeerduivel

#2211
Dank u Gunter,

Ik ben niet alleen fan van alles wat rijdt of gereden heeft op het Belgische net,maar in feite alles wat maar modeltrein is.
Ik ga door zolang ik plaats heb op mijn baan om ze te parkeren(opstelsporen)
Die luidsprekers met bijhorende klankkast heb ik inderdaad bij VBV besteld,ik zie wel wat er eventueel kan/moet aangepast worden.

;)

ceuleer

Hé Rudy,

is het deze loc die je gekocht hebt ? Die zou ism LS Models verdeeld geweest zijn.
http://www.benl.ebay.be/itm/SNCF-Mehano-58651-class-66-H0-DC-/221463287586
Als het deze is, dan is het een van de nieuwe Mehano/Lemke reeks, en die hebben een 21 polige decoder nodig.
ivm de klankkast, je moet specifiek vragen voor een klankkastje dat past in de Class 66, want die zijn eigenlijk speciaal gemaakt om rechthoekige luidsprekers in VB locomotieven te plaatsen, en zijn niet van ESU. Ik heb deze ontdekt toen ze op een beurs stonden, er lagen onderdelen ten toon op de tafel, de klankkastjes met luidsprekers lagen er toen tussen.
En in de nieuwe Mehano/Lemke reeks zitten de klankkastjes al geplaatst, dus de luidspreker plaatsen is kinderspel.
Hier nog even de link waar je de oude en nieuwe loco's binnenin kan bekijken.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19168.15.html

Rangeerduivel

Ja dat is 'm inderdaad!

Ik ga afwachten tot ik hem in handen heb,wat betreft die interface.
Wat ik nu besteld heb is 1 lege (sound)decoder,en 1 (sound)decoder met geluid erop van de DMU41..,omdat de stock met lege decoders uitgeput was.
Daarbij de 2 rechthoekige luidsprekers van digitalschop.
Moest één en ander niet passen,dan kan dit materiaal dienen voor in een andere loc,ik heb er nog wel een paar waar geen sound opzit,en die ik er zou willen mee uitrusten.Dus niets is verloren.
Die vierkante decoders laten zich gemakkelijk inbouwen in bvb een tender,en geven een beter geluid af(1W) dan die kleine ronde.

;)

Stedahult

#2214
Zeer fraai die G2000 Gunter.

Postvagn nummer 3 is weer leverbaar, fijn, serie compleet.
En mijn eerste wagon van de TGOJ, kan straks mooi achter de Z70.

Mvh. Steef

ceuleer

Seg Steef,

ik heb zopas in MSM 138 het verslag van een Deense baan gelezen, toen ik dit verslag gelezen had, zag ik bij "modelspoorweg en text" Steef en Danielle staan.
Nu pas heb ik de link gelegd tussen de baan en de foto's van uw aankopen die je hier getoond hebt.
Knappe baan, en dat rollend materieel is ook eens iets anders, maar niet gemakkelijk te vinden denk ik.  ;)
ik ben eens benieuwd wat die Zweedse baan gaat worden.

grz,
Gunter

Stedahult

Inderdaad Gunter, zijn sommige stukken niet eenvoudig te vinden.
Vooral nummer varianten en speciaal uitgaven van wagons.
Inmiddels gaat er hier veel Roco en Märklin uit, niet dat het niet deugd.
Maar eenvoudigweg dat er kleinserie modellen verschijnen die net
iets mooier zijn. En uiteraard exact op schaal.

En dank voor het compliment, ook namens de mrs.
Mvh. Steef

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 12 juli 2014, 10:20:51 AM
Een class66 van de SNCF,BENELUX fret,(schijnt een model te zijn,ooit vervaardigd iov LSModels)En ja Gunter,hij heeft inderdaad een 21polige stekker en een kleinere verpakking
+een class 66,de DB64 HGK.
+ op de valreep nog een class66 RAIL4CHEM,maar dan de volledig gele versie
Alle 3 nagelnieuw.
Dan maar meteen 2 sounddecoders met rechthoekige luidsprekers erbij besteld,als je iets doet,moet je het goed doen,hé.
De "programmeur" in de club zal weer weten wat doen,hij mag er sound op zetten 8)


;)


ceuleer

Amai Rudy,

sjieke loco's. Jij wil precies ook alle mehano class 66/77 modellen verzamelen zeker ? :D
Toen je vorig weekend vermelde dat je deze loco's gekocht had, had ik last van een "dipje".
Ik dacht, die Rudy met zijn knappe Mehano's, ik wil er ook nog éne bij !
Dus Ebay was de oplossing, en voila, hier dan mijn nieuwste aankoop. Een Mehano Class 77 HGK DE 677.
Ik had toch nog een loksound met juiste luidspreker klaar liggen, daarmee is hij nu voorzien van het juiste geluid.  8)



grz,
Gunter

ERVIN

Knap machien Gunter , ik heb deze versie echter nooit in model gezien , jammer  :-\,  want dan zou hij hier nu ook rondrijden. ;)