Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Michael

Hugo wat is die mooi hé, vind ik één van mijn favorieten, veel plezier er mee, heb je die met sound?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Alberke

Citaat van: Michael op 26 november 2021, 17:40:13 PM
Hugo wat is die mooi hé, vind ik één van mijn favorieten, veel plezier er mee, heb je die met sound?


Ja, alle toeters en bellen!  ;D
K'was er ook al lang zot van!
Knappe en goed werkende stroomvoerende koppelingen.
Spijtig geen binnenverlichting, maar dat is op te lossen hé
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 26 november 2021, 18:19:04 PM
Spijtig geen binnenverlichting, maar dat is op te lossen hé
Dat is voor U toch in een handomdraai geregeld...
Voor de rest, mooie machine!
Is die verwant met de Europese versie?

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 26 november 2021, 20:04:45 PM
Citaat van: Alberke op 26 november 2021, 18:19:04 PM
Spijtig geen binnenverlichting, maar dat is op te lossen hé
Dat is voor U toch in een handomdraai geregeld...
Voor de rest, mooie machine!
Is die verwant met de Europese versie?

;)
Volgens mij is dat zelfs gewoon een Europese machine die naar daar gegaan is en aangepast is geweest. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

't is een Europse (Zwitserse) die dienst deed in /verkocht naar Canada, en ondertss al weer in Europa is niet ?

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 26 november 2021, 20:04:45 PM
Citaat van: Alberke op 26 november 2021, 18:19:04 PM
Spijtig geen binnenverlichting, maar dat is op te lossen hé
Dat is voor U toch in een handomdraai geregeld...
Voor de rest, mooie machine!
Is die verwant met de Europese versie?

;)
dat is de Europese! Een aantal stellen van de Zwitsers-Nederiandse TEE werden verkocht aan het Canadese Northland. Na een paar jaar gaf de locomotief het op vanwege de extreme weersomstandigheden en werd vervangen door een Canadese loc. Op de duur werd het project opgegeven. Een Nederlandse groep kocht de overblijvende wagons met het doel het stel te restaureren. Op het ogenblik is het eigendom van een museum.   
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Interessant feit: alhoewel de stellen bidirectioneel waren, werden ze altijd gereden met de loc vooraan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 26 november 2021, 20:30:13 PM
Na een paar jaar gaf de locomotief het op vanwege de extreme weersomstandigheden en werd vervangen door een Canadese loc.

Zijn die weersomstandigheden dan zo extremer dan die in bvb Zwitserland?
Daar wordt het ook koud des winters, en antievries hebben ze toch overal ter wereld...

;)

Metpetergaathetbeter

aangezien Zwitserse loc's problemen hadden met de omstandigheden zullen de hellingen en het weer er veel extremer geweest zijn dan in Zwitserland !

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 26 november 2021, 20:51:15 PM
Citaat van: Alberke op 26 november 2021, 20:30:13 PM
Na een paar jaar gaf de locomotief het op vanwege de extreme weersomstandigheden en werd vervangen door een Canadese loc.

Zijn die weersomstandigheden dan zo extremer dan die in bvb Zwitserland?
Daar wordt het ook koud des winters, en antievries hebben ze toch overal ter wereld...

;)

Ge hebt geen gedacht!  ;D
Dat beetje sneeuw dat ze Zwitserland hebben daar lachen ze ginder eens mee.  ;D
En waarschijnlijk zullen er ook wel mechanische problemen geweest zijn.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

janieburton

Was niet omdat er een probleem was met de hydraulica van de loc door de lage temperaturen dat men die heeft vervangen door een diesel/elektrische loc

En had men ook geen probleem met de verwarming van de rijtuigen doordat de verwarming te zwak was?

Of was het de isolatie van de rijtuigen die niet voldoende was.

Steeds een mooi model van Roco.

Is het op 1/87 of op 1/100?

Raar dat Märklin hun versie van de Nordlander nooit terug heeft uitgebracht.


 

Floris

Nou, t waren diesel-elektrische motorwagens (daarom ook de typenaam DE4 in nederland), dus de hydrauliek zal geen groot probleem geweest zijn... wat wel een probleem was aan een europese trein in canada met in vrij kleine aantallen gemaakte obscure nederlandse motoren, waarvan de fabrikant inmiddels druk bezig was failliet te gaan: reserveonderdelen. Zeker als je dr nog bij bedenkt dat je steeds met metrische of imperiale maten zit. Dan is het al gauw voordeliger om een of andere derdehandse amerikaanse diesel voor die drie rijtuigjes te zetten, die krijgt dat echt wel weg en je krijgt de reserveonderdelen overal nog net niet gratis achter je aan gesmeten.

Dat marklin zn northlander niet opnieuw heeft uitgebracht is niet zo heel gek, de marklin is een flink ingekort jaren 60-speelgoedding. Was leuk, totdat iets van 10-15 jaar terug ineens drie fabrikanrten (Roco, LSM en marklin zelf (nouja, trix)) dat ding in 1:87 maakten en elkaar met flinke kortingen de tent uit vochten.

SuSke

JE weet het weer heel liederlijk te stellen  ;D
Maar naar alle waarschijnlijkheid het meest voor de hand liggend scenario.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Citaat van: Floris op 27 november 2021, 11:51:02 AM
Nou, t waren diesel-elektrische motorwagens (daarom ook de typenaam DE4 in nederland), dus de hydrauliek zal geen groot probleem geweest zijn... wat wel een probleem was aan een europese trein in canada met in vrij kleine aantallen gemaakte obscure nederlandse motoren, waarvan de fabrikant inmiddels druk bezig was failliet te gaan: reserveonderdelen. Zeker als je dr nog bij bedenkt dat je steeds met metrische of imperiale maten zit. Dan is het al gauw voordeliger om een of andere derdehandse amerikaanse diesel voor die drie rijtuigjes te zetten, die krijgt dat echt wel weg en je krijgt de reserveonderdelen overal nog net niet gratis achter je aan gesmeten.

Dat marklin zn northlander niet opnieuw heeft uitgebracht is niet zo heel gek, de marklin is een flink ingekort jaren 60-speelgoedding. Was leuk, totdat iets van 10-15 jaar terug ineens drie fabrikanrten (Roco, LSM en marklin zelf (nouja, trix)) dat ding in 1:87 maakten en elkaar met flinke kortingen de tent uit vochten.

Die stellen hadden ook al wat leeftijd toen ze werden verkocht. Er is inderdaad even spraak geweest van het ombouwen van de locomotief. Het was gewoon goedkoper om een occasie loc te kopen. Die moest wel aangepast worden ivm de verwarming van de rijtuigen.
De locomotieven werden gesloopt; het museumstel is dus onvolledig, alhoewel ik ergens las dat ze die zouden nabouwen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

ja, die replica-motorwagen. Hou je adem niet in tot ie klaar is zou ik zeggen, maar goed, zolang de rest van t stel nog bestaat is er hoop....