Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Pol

Ik zit al een week te wachten op een BR56 van de DRG. Aangekocht via E-bay in Duitsland. Tja, post over de grenzen heen duurt wat langer zeker?[:(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Pol

Ik zit al een week te wachten op een BR56 van de DRG. Aangekocht via E-bay in Duitsland. Tja, post over de grenzen heen duurt wat langer zeker?[:(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

citaat:
Geplaatst door Pol

Ik zit al een week te wachten op een BR56 van de DRG. Aangekocht via E-bay in Duitsland. Tja, post over de grenzen heen duurt wat langer zeker?[:(]

Kan inderdaad wat duren. Ben je trouwens zeker dat het al een week geleden verzonden is ?
Al kan het ook snel. Ik kocht vorig jaar een loc op e-Bay in Duitsland op een zondagavond. Onmiddelijk betaald via PayPal en ... dinsdag gebracht door DHL. Ik woon wel iets dichter tegen Duitsland dan jullie (500 meter). [:o)]
Maar wees gerust : meestal duurt het langer. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Pol

Ik zit al een week te wachten op een BR56 van de DRG. Aangekocht via E-bay in Duitsland. Tja, post over de grenzen heen duurt wat langer zeker?[:(]

Kan inderdaad wat duren. Ben je trouwens zeker dat het al een week geleden verzonden is ?


Ik weet het ook niet zeker wanneer het verstuurd is, maar de verkoper in kwestie heeft me onlangs nog geantwoord dat alles in orde is en dat die lok mijn richting uit "rijdt"! 't Zal voor volgende week zijn! Nog een paar nachtjes dromen van m'n lokske![;)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

tufken

Het probleem ligt nu wel bij de banken, de Belgische lagen stil van donderdag 16.00 u tot dinsdag 09.00 u,  tussen die tijd waren er geen transacties.

En dan door de massa transfers op dinsdag zijn er een deel maar woensdag doorgekomen, dus geen paniek.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Gisteren van mijn (onze) kinderen en kleinzoon het prachtige Brawa model van de V320 gekregen, en dit keer (zie een paar maand geleden) funktioneerd alles perfekt....alleen er zit geen instruktieblad bij, maar dat kan ik op de Brawa site downloaden.
In afwachting van een nieuwe foto, hierbij nogeens de foto van de vorige Brawa (pech) lok. het is toch een prachtige en indrukwekkende lok (ook in model 950 gram WOOOW)

Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi Peter, is inderdaad een imposante verschijning.  Prachtige foto mooi gemaakt!
Ik heb de 232 ooit van Rivarossi gekocht, die ligt wel een beetje te hoog op zijn pootjes maar mag er (voor die tijd) wel wezen

Groeten

Rudy

Peter

Net een decoder ingebouwd, en.....hij rijdt perfekt. Ondanks het gewicht van de lok hoor je enkel het rolgeluid van de wielen op de rails. Nu enkel nog een sounddecoder kopen van ESU als ik volgende week in Dtsl ben. De sound zou het geluid van de "echte" V320 moeten zijn, volgens kenners.Is de echte V320 trouwens nog altijd in dienst bij Wiebke? Vorig jaar in elk geval nog wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Best wel een indrukwekkend machien. [:p]
Hoelang (niet de Chinees [:o)]) is de loc?
Tom

Peter

Als ik me goed herinner : ongeveer 23 meter
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan



viel gisteren op de mat (bleef heel[:D]).

Een Piko E 371 van de CSD.

Kees-Jan

Kees-Jan

En deze zijn er ook:



Type Y van de PKP

En deze CFR (Roemeen):



Beide van Tillig (voorheen Sachsenmodelle)

Kees-Jan

TECHWIL

Opdat de elektrische tractie zou doorbreken had men vanaf 1920 locomotieven nodig welke snelle(140 km/u) lange passagierstreinen tussen de grote steden konden trekken.
Vele landen hebben toen locomotieven van het type 1D1 en 2D2 (2 voorloopassen, D=4 assen met grote tractiewielen, 2 naloopassen) ingezet.
ROCO brengt een van de laatste franse 2D2 serie 9100 locs uit welke tot in de jaren 90 dienst deed.



Kenmerkend voor deze loc zijn de koperen leidingen welke aan de buitenkant van de aandrijfwielen liggen. Zij dienen om samengedrukte lucht welke vernevelde olie (OIL MIST) bevat naar de BUCHLI transmissie te brengen. De koperen leiding koelt de warme samengedrukte lucht al wat af (daarom worden zij niet geschilderd en zo zuiver mogelijk gehouden)  voordat aan de andere kant van de afdekking via sproeiers deze perslucht volledig ontspant, dus nog kouder wordt. Deze luchtstroom koelt dan de BUCHLI aandrijving. De olie komt uit de lucht vrij en smeert de open tandwielen en lagers. Door het blazen ontstaat er een luchtstroom welke belet dat zand en stof van de baan op de open tandwielen komt.



Spijtig was dat ROCO besloot de 4 opstaptrapjes vast aan het chassis te bevestigen waardoor deze het uitzwaaien van de voorloopwielen verhinderde. Wilde men de loc op bochten onder de 65 cm straal laten rijden moest men de trapjes verwijderen. Hiermee kon ik niet leven en heb een eenvoudige koperdraad op de bogie van de voorloopwielen gekleefd en de trapjes aan de uiteinden vastgelijmd.



De loc kan nu met trapjes alle bogen vanaf  R2 aan.



Ren?
RENWIL

Peter

Daarstraks ontvangen: mijn nieuwste aanwinst de E03 van Roco, en wel de versie met de enkele rij roosters op de zijkant, en de zilverkleurige strip tussen het rood en het beige, en zilveren dak.
Dus de uitvoering zoals hij in tijdperk III rondreed. Het enige dat niet juist is, is dat het een lok van de tweede bouwreeks is met een nummer van de eerste bouwreeks. (dus met de verlengde neus)
Maar zooooooo nauw ga ik het nu ook weer niet nemen. Ik vind hem gewoon "Prachtig"  Foto volgt.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

peter
dat is de mooiste eloc die je kan hebben (vind ik)
is de E03 niet altijd een met enkele roosters?
en de BR103 met dubbele?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer