Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Stedahult

Ja Wim. Het is nog een jonge firma. Toevallig in Vejle het hele
verhaal te horen gekregen. De man achter komt zijn hele leven
al in Denemarken daar zijn ouders daar een vakantie woning
hebben. De liefde voor Deens modelspoor gaf hem het idee om
zelf huismodellen naar Deens voorbeeld te gaan maken en verkopen.
Het assortiment is nog wat klein. Maar er zullen nog vele huizen
en of straat detaillering volgen. Pasvorm is perfect en onderdelen
zoals goten, regenpijp en andere zijn van messing.
Mvh. Steef

Eres

Voor mij was het vandaag een dubbele Sinterklaasdag. Vanochtend kreeg ik dus de besteld CFL loc van de serie 4000 binnen en net na de middag stond er weer iemand voor de deur met het besteld Roco digitale pakket

Vanavond en morgenochtend alles dus testen en laat jullie de resultaten wel weten. De CFL loc is dus ook al digitaal gemaakt. Tevens vandaag een tweetal uitbreiding sets besteld zo dat ik straks even alles goed kan gaan testen







Wim

Jurgen

Prachtige aanwinsten Wim, veel plezier ermee!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Stieven76

Jaloers op de prachtige digitale set :)
Veel plezier ermee!

dani

Een mooie start, Wim.  Veel plezier er mee gewenst van hieruit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

@ Steef Stedahult,

Terug van weggeweest (ik, dus):

Kleinbahn versus  KleinModellbahn:

...op de kleur van het chassis na, lijkt uw H0-KleinModellBahn-wagen identiek aan de Kleinbahn-versie, en beide met koppelingssysteem.... .
Raar, 'k dacht dat de broers Klein (zaliger...) absoluut niet meer door één deur konden, vandaar de toenmalige afsplitsing van KMB... .
Zie ook   www.Kleinbahn:  erg leutig om al die antieke, maar blijkbaar nog diezelfde H0-locs te zien als halve eeuw geleden.... .
Groeten,   Herwig.

dani

het is geen "match" voor de prachtige set van Wim hierboven, maar ik heb vandaag nog een bestellingsks  "oudjes"  gedaan.
Het waarom van deze bestelling zal binnenkort wel duidelijk worden, ik heb afgelopen zaterdag een mooi partijtje militair materieel op de kop kunnen tikken in H0...


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

De overtreffende trap ben je dus wel aan het worden? Ik heb de renovatie plannen gezien om je huis wat groter maken. Dat was heel goed. Denk dat het gemeentebestuur en geen problemen mee heeft?

Wim

dani

#1733
@Wim : neen hoor, het is niet de bedoeling om dingen te gaan "overtreffen", ik ben gewoon mijn sleepjes aan het samenstellen en hiervoor materieel aan het verzamelen.  Kwestie van alles te kunnen vol zetten hee...  14 treinen in de lift, 6 in het schaduwstation zuid, 7+2 in Schaduwstation "Noord 2",  3 op bergstation "Noord 1",  3 in depot "Centraal" en dan nog wat lokomotieven op het BahnWerk en een 12-tal op de SchiebeBühne, alsook nog een paar sleepjes in de industriezone Zuid,  nog een 8-tal treinen op "Zuid Hoog" en dan tot slot ook nog wat containerwagons in de overslag nabij "Noord 1" en de goederenwagonnen op de rangeerheuvel.  Tegen dat dat allemaal vol staat zit er al wat materieel in.  (zie allereerste post in dit draadje : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17326.0.html)

De gemeente is akkoord met de uitbreiding, zolang ik boven de 20 meter blijf en een glazen dak en vloer leg zodat de mensen in de aanpalende huizen en de omliggende 4 straten nog wat zonlicht krijgen :-) :-) :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Zie je wel dat je de juiste renovatie vergunning heb ingediend? Christine zal blij zijn hebben jullie iets meer ruimte voor jullie zelf. Iemand vertelde dat onder het bed ook de treinstellen lagen?

Wim

dani

neen, enkel losse onderdelen, maar of die van treinen zijn ben ik niet zeker...   sommigen trillen nog :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Eres op 03 september 2013, 13:23:46 PM
Zie je wel dat je de juiste renovatie vergunning heb ingediend? Christine zal blij zijn hebben jullie iets meer ruimte voor jullie zelf. Iemand vertelde dat onder het bed ook de treinstellen lagen?

Wim

Ik heb in ieder geval niet onder het bed gekeken!

Dat doe ik enkel thuis,en dan niet op zoek naar treinen,maar naar personen... ;)

Eres

Het is altijd handig om wat losse reserve onderdelen te hebben. Vorige week was je nog in de U S A  En ja Rudy het kan nooit geen kwaad om er af en toe onder te kijken. Bij ons gaat dat moeilijk dat ligt helemaal op het laminaat zal dus onder het matras zijn maar dat hou je niet lang vol.

Wim

Eres

Alle gekheid op een stokje. Eerlijk ken ik iemand die heeft een appartement. Je krijgt van links naar rechts eerst de keuken, dan zijn hobby kamer dan zijn /hun slaapkamer. Hij is een grote liefhebber van de Santa Fe locs. Geloof me of niet Die gaat vanuit een bepaald punt vanuit zijn hobby kamer naar de keuken, dan retour zijn hobby kamer in en dan zijn slaapkamer en dan retour naar zijn hobby kamer.

Je hou van je hobby of niet alles hangt en staat wat moeders er van goed vindt. Ik hoef dat niet te doen thuis. Dan is het of einde hobby of elders een onderdak zoeken.

Wim

Stedahult

Zaterdag even een tuin ornamentje ophalen .
Een oud NS wisselomzettoestel... Het is een spooraanwinst  ;)

Mvh. Steef