Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Durango

Evan en Paul, Pracht machines weeral.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

Niet echt mijn nieuwste aanwinst, maar dank zij een medeforumlid die hem digitaliseerde, eindelijk inzetbaar op mijn baan. De min of meer zeldzame Roco E 41 in de eerste versie met langs een zijde  1 raam, langs de andere 2 ramen in de zijkant. Degene die hem jaren geleden aan mij verkocht had er wel verkeerde panto's op gezet.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Nieuw van deze middag: de baureihe 44 van Roco.
Een prachtige stomer, maar....Roco heeft het weer eens gedaan. De motor moeten uitbouwen om er een decoder in te krijgen. Hoe verzinnen ze het toch in godsnaam om de digitale stekker "ONDER" de motor te plaatsen. Met wat geduld lukt het uiteindelijk, maar kunnen ze het echt niet eenvouder maken.

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Heel mooi machien zeg, maar spijtig van die decoder plug.
Was er onderaan geen voorziening om dit gemakkelijker te doen?
Misschien een domme vraag maar het lijkt mij inderdaad niet logisch van Roco
om dit zo te bouwen. Plaats zat in de tender toch?
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Zoveel plaats is er in die tender ook weer niet. Een nogal volumige motor met groot vliegwiel. Om aan die stekker te geraken moet je eerst de kolenopbouw verwijderen (makkelijk) dan de verbinding tussen de lok en de tender afkoppelen (stekker met 8 draden en cardan tussen lok en tender) Pas dan kan je de bovenbouw van de tender verwijderen. Daarna de motor uitbouwen want die wordt door een brede klemveer op zijn plaats gehouden en dan....eindelijk ....kan je aan die stekker. Na de decoderstekker (8 pins) ingeplugd te hebben alles weer in omgekeerde volgorde monteren. Gelukkig is er onder de kolenopbouw voldoende ruimte op (in mijn geval) een ESU V4 te plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Van een forumlid deze Luxemburger overgenomen. Nu nog in Belgisch groen krijgen. Met Gimp was dit zo gepiept, met verf weet ik het nog zo niet...



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Michiel,

ik zou hem in de CFL kleuren laten. Veel mooier (vind ik)
Met vriendelijke groeten
Peter

vatrogasci

Mijn eerste aanwinsten van 2012

Uploaded at ImageFra.me

twee Roco containerwagens
de HZ slaapwagen van ACME (die niet in m'n collectie mag ontbreken)
en een Scania vrachtwagen van Herpa

ik kijk al uit naar de nieuwe ACME rijtuigen, nl. de HZ couchette Bcl en SZ wagens type ABl en Bl zodat ik een nachttrein M?nchen-Zagreb kan samenstellen uit de periode 2000/2001
bron : www.vagonweb.cz
 

ERVIN

Ja die CFL heeft wel iets hoor Michiel , dus ik zou hem , net zoals Peter zei , ook zo laten.


Michiel

citaat:
Geplaatst door Peter

Michiel,
ik zou hem in de CFL kleuren laten. Veel mooier (vind ik)

Ik vind deze ook wel mooi, maar hoe verklaar ik deze Luxemburgse Bolle Neus tijdens de jaren '60 diep in Belgi?? vb ergens op de lijn Antwerpen-Lier-Herentals?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Getrainjacked door de Molukkers. [}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

citaat:
Geplaatst door Peter

Michiel,
ik zou hem in de CFL kleuren laten. Veel mooier (vind ik)

Ik vind deze ook wel mooi, maar hoe verklaar ik deze Luxemburgse Bolle Neus tijdens de jaren '60 diep in Belgi?? vb ergens op de lijn Antwerpen-Lier-Herentals?



Toeristen-trein richting kust ![:I]
Groeten Peter[;)]


Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Getrainjacked door de Molukkers. [}:)][:D]



Nederland heeft geen Bollen neuzen wel Zuid-Molukkers !
Bijna de juiste vlag maar wel de verkeerde afrit genomen, Paul !
Groeten Peter[;)]


bollen neus

Een LENZ ketelwagon gekocht spoor O "EVA" art.nr 42312-01. In Blankenbergen op de beurs.[:)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Michiel
Ik vind deze ook wel mooi, maar hoe verklaar ik deze Luxemburgse Bolle Neus tijdens de jaren '60 diep in Belgi?? vb ergens op de lijn Antwerpen-Lier-Herentals?



Onze hele hobby bestaat uit een groot compromis,dus een verhaal voor de inzet van een CFL machine.
Ingeleend in 1966 wegens tractie te kort in belgie.
Zo, en wie bewijst dat het niet waar is.
En dan nog wie knoopt jou op,als je rijdt met wat je mooi vind.
wim