Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 63

Gestart door rixke rail, 13 september 2007, 21:50:56 PM

nico

#45
Betreffende de opmerkingen van de losse nummer kopers dat nummer 63 nog niet verschenen is in de boekhandel, moeten we ze als redactie helaas gelijk geven: het is een feit dat MSM 63 nog niet in de boekhandel verschenen is? omdat de hele oplage spoorloos verdwenen blijkt te zijn, ergens tussen de drukkerij en de verdeelmaatschappij.
Op het ogenblik is er een welles/nietses-spelletje aan de gang tussen beide partijen, zodat we uit noodzaak ? en frustratie - nu zelf in de magazijnen van beide partijen op zoek zijn naar de verdwenen paletten met Modelspoormagazines. Verdeelmaatschappij AMP is er in het verleden immers ook al in geslaagd om Spoorwegjournaal drie weken kwijt te spelen.
Tot slot willen we nog even melden dat er zich geen probleem stelt bij de distributie van Train Miniature Magazine, noch bij de belevering van de abonnees.
Onze excuses alvast voor dit ongemak dat u als niet-geabonneerde lezer ondervindt. Van zodra er duidelijkheid is, laten we u dit hier op het forum weten.
Wie toevallig een Glazen Bol in zijn bezit heeft - of beter nog, werkzaam is bij AMP - mag zich altijd op het redactieadres aanmelden om het mysterie mee te helpen oplossen.
Vriendelijke groeten,
Nico Monnoye

Ludwig

#46
Dat is straffe kost [:(]
Hoe kan zoiets nu gebeuren?
Ik bedoel maar zo'n klein pakje zal het ook niet geweest zij denk ik.
In ieder geval veel sterkte met de zoektocht
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Intens

#47
gelukkig is het richting nederland en dan met name rotterdam wel goed gegaan. Ik heb hem al sinds afgelopen zondag. gekocht op het station bij de bruna.

Hopelijk worden ze snel gevonden bij jullie

groeten,
Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

nico

#48
In Nederland stellen zich inderdaad geen problemen. Het betreft uitsluitend de verdeling in Vlaanderen.
Vriendelijke groeten
Nico Monnoye

loebaske

#49
Ik lees MSM op lange termijn, want wil er van genieten, daarmee nu pas een reactie op een artikel...toch heb ik een kleine opmerking die ik steeds tegen kom, en dat is het volgende; machinisten zijn die op een stoomloc dienst deden, en tegenwoordig zijn dat treinbestuurders, dus ook die fout opgemerkt bij het lezen van de loc test van Mehano [V]

rixke rail

#50
citaat:
Geplaatst door loebaske
toch heb ik een kleine opmerking die ik steeds tegen kom, en dat is het volgende; machinisten zijn die op een stoomloc dienst deden, en tegenwoordig zijn dat treinbestuurders, dus ook die fout opgemerkt bij het lezen van de loc test van Mehano [V]



Invloed van de volkstaal ? Iedereen blijft spreken over een machinist. Een treinbegeleider noemen we ook nog steeds "chef" ! [:o)]
En hoeveel mensen noemen rijtuigen "wagons" !![V]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

#51
citaat:
Geplaatst door rixke rail

En hoeveel mensen noemen rijtuigen "wagons" !![V]

Dat is ook een fout die ik ook mezelf heb afgeleerd (verbeter me indien fout).
Maar als ik met mensen over treinen praat die daar niet zo intensief mee bezig zijn is het altijd wagon hier en wagon daar, dat is blijkbaar ingeburgerd.
Tom

loebaske

#52
Das just....maar we moeten zorgen dat de jonge generatie onze "volkstaal" niet overneemt, anders is het zoals op de nieuwsdienst, ze kennen daar ook niet het verschil tussen "treinbestuurder" en "machinist" [;)]

nico

#53
Nieuws voor alle machinisten, euh treinbestuurders uit het Vlaamse landsgedeelte: de Modelspoormagazines zijn terecht en worden vannacht verdeeld aan de boekhandels. MSM 63 is dus vanaf morgenvroeg verkrijgbaar in uw boekhandel onder het motto 'beter laat dan t? laat'.
Vriendelijke groeten,
Nico Monnoye

janjozef

#54
inderdaad goed nieuws, kunnen we eindelijk weten war ze hier NIET over spraken [:D]

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

#55
Is dat ook zo voor Spoorweg Journaal, want er liggen ook alleen maar de oude?

Iemand zal die eerst gelezen hebben voor ze verder te verdelen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tonycabus

#56
Wie vroeg daar waar je die antislipmatten kan vinden, mini-bs? Verdoken reclame maken we niet (wat ook sommige kwatongen zouden beweren!) maar als het jullie kan helpen: bij Blokker vind je rolletjes antislipmat van 1,50 m lang en 30 cm breed voor ???n ?. en je ziet wat je er allemaal mee kan doen. Je vindt het ook elders. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook om modellen waarvan geen verpakking meer is mee te beschermen tijdens vervoer. Maar laat het niet t? lang rond een lok zitten: de goedkope kwaliteit wil wel eens wat kleverig zijn en dan kan je de schildering van je lok ruineren.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

#57
Machinisten, treinbestuurders,...What's in a name???
In Duitsland zijn dat van tijdens tijdperk I "Lokf?hrers" en worden die mensen nog altijd aangesproken met "Meister"
Waarom moeten wij hier ettelijke keren onze Nederlandse taal aanpassen? Maar ja, die mensen moeten ook hun (dikke) boterham verdienen nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

dieseltje

#58
Ter info : vanmorgen (21/09) weer met goede moed naar de krantenboer...w??r geen MSM...[:(][:(].... morgen beter ??

Rochevalien

#59
citaat:
Geplaatst door dieseltje

Ter info : vanmorgen (21/09) weer met goede moed naar de krantenboer...w??r geen MSM...[:(][:(].... morgen beter ??



>>> Neem toch gewoon een abbonement,ik heb daar nog nooit enig probleem mee gehad (niet besteld,beschadigd,enz,ik heb dat nog nooit voorgehad.

Gerrit