Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

saxby

Gestart door railman56, 05 september 2007, 21:01:46 PM

railman56

eindelijk gelukt om foto's te plaatsen (denk ik toch)
IMGhttp://i182.photobucket.com/albums/x291/railman56/IMGP0728-1.jpg/IMG
IMGhttp://i182.photobucket.com/albums/x291/railman56/IMGP0730-1.jpg/IMG
seinhuisje is reeds enkele maanden af (zolang geprutst met die foto's)
hopelijk is het bouwsel beter dan mijn computerkennis    
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Tom

#1
Dat is heel mooi gedaan. [^]
Met verlichtin en al.
Tom

loebaske

#2
Zeeeer mooi resultaat, het mag zekers gezien worden  [:)]

Frank_N

#3
Echt wel [^]
Groet van Frank

tonycabus

#4
Appedore!!!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

belair

#5
Gewoon prachtig, de verlichting vind ik zeer geslaagd.
mvg
Luc

T03

#6
Mooi gedaan !

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

railman56

#7
bedankt voor jullie lofbetuigingen[:)][:)]
de verlichting heb ik reeds vakkundig vernield (verkeerd aangesloten[:(])
dat zal dus een probleem worden om dit in orde te brengen vermits het dak vastgelijmd is[:(]
de foto's zijn ook nog een beetje te groot, daar zal ik werk van maken
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Arbeco

#8
Hallo Marc,

Ik heb inmiddels 2 van deze seinhuizen gebouwd, 1 voor mijn eigen baan en 1 voor de clubbaan, en heb ze ook allebei van interieur en verlichting voorzien. Ook bij deze twee heb ik de daken los gelaten, het is erg makkelijk omdat het gehele dak uit ??n stuk bestaat. Waar je wel voor op moet passen als je het dak verwijdert of plaatst, is dat je de steuntjes waar het dak "op rust" (buitenzijde) niet losbreekt. Het is ook aan te raden om de onderzijde van het dak zwart te schilderen, anders wil er nog wel 's licht doorschijnen. De pennetjes onderaan het dak, die in de houdertjes 'klikken' heb ik gewoon weggesneden, omdat het dak toch wel vast blijft liggen. Veel plezier met dit fraaie gebouwtje![;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

railman56

#9
eindelijk alle moed bijeengeraapt en het dak losgemaakt[:p]
dit viel gelukkig goed mee zonder iets te breken (ik ben heel zuinig met lijm geweest)[:D]
de verlichting is terug gemaakt (nieuwe ledjes gemonteerd) en deze op een stukje printplaat gesoldeerd (dit is veel handiger en steviger)en tevens voorzien van een weerstandje als beveiliging [:D][:D]


het resultaat mag gezien worden, denk ik [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ysbeer

#10
Heel netjes die verlichting,maar ik zou de leds in serie zetten en niet paralel,spaart stroom en (belangrijker de leds).
Neem bij 12 volt gelijkspanning een weerstand van circa 1000 ohm.
En monteer bij aansluiting op wisselspanning ALTIJD een diode mee in serie.
Anders gaat het dak er straks weer af[:D]
wim

hobbyist

#11
Ik lijm de daken nooit vast maar gebruik profielen om ze op hun plaats te houden.


Bij huizen gebruik ik U profielen aan weerzijde van het dak (bv aan de voorzijde) zodat het omhoog kan schuiven.Het dak klemt dan als het ware tussen zijgevels.

domie-o2

#12
@ Wim ;
Kunt ge daar eens een schetsje van maken of doorsturen ivm de door  U gegeven tip over de leds ( serie - paralel - diode ) kZal het dan beter begrijpen.Nooit geen lessen electriciteit gehad op school
Ben een beetje een leek in die materie maar wel leergierig!
@ railman
Heel schoon man!!!


Dank en Groeten, Dominiek

Michiel

#13
Marc, het verslag van je seinhuis werkt zeer inspirerend! Zeer leuk gedaan en een knap resultaat!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

domie-o2

#14
Dat is een z??r goede poging.Nu heb ik er een duidelijk beeld van en begrijp ik het. 1000 X dank Theo.

Dominiek.