Chinees speelgoed....

Gestart door dieseltje, 05 september 2007, 10:57:16 AM

dieseltje

Mattel roept alweer speelgoed terug wegens teveel lood in de verf, bij de productie in China...

Moeten wij ons zorgen maken bij de producten van "Modern Gala" (en anderen) uit China.... ;);)

Zolang we de wagons en loc's niet in onze mond steken waarschijnlijk niet, of handschoenen dragen als we de modelletjes oppakken ...
(extra lood = baanvaster ????)

doomslu

Niet aan sabbelen en dan is er geen probleem. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

Dat vraag ik me ook af , of we hier ons zorgen over moeten maken. Daaraan zie je dat in het buitenland(Az?e)produceren dat goedkoper is niet altijd een evenwaardig alternatief is, geef mij dan maar een veilig europees product en als we daar dan meer euro's voor moeten neertellen neem ik er dat graag bij........[^]
 

Peter

We moeten de zaken niet overdrijven. Dat er iets niet juist is wil ik niet ontkennen, alhoewel het de Australiers waren die het hebben opgemerkt. Hier in Europa waren zich nog van geen kwaad bewust op dat moment.
We moeten wel de moed hebben om naar onze eigen produkten die we hier gebruiken te kijken. Ook hier is niet alles koek en ei, of zijn we de vlees-schandalen in Duitsland vergeten. Velen van ons gebruiken nog altijd lood om iets te verzwaren.
Dat hier op sommige plaatsen (vlakbij de fabriek) in Hoboken het loodgehalte te hoog was is wel juist, maar het is ook juist dat de oudste inwoners hier net op die plaats geboren en getogen zijn en er altijd gewoond hebben. Lood is schadelijk dat weten we, maar we moeten het niet overdrijven. Produkten die jaren geleden "veilig" waren (asbest enz.) zijn nu schadelijk.
De komende jaren zullen waarschijnlijk nog een aantal produkten "ongezond" verklaard worden die me momenteel veilig achten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

citaat:
We moeten de zaken niet overdrijven. Dat er iets niet juist is wil ik niet ontkennen,


Groot gelijk. Al eens de bijsluiter van een medicijn gelezen? En je verwacht zelf van er terug gezond van te worden...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

citaat:
Produkten die jaren geleden "veilig" waren (asbest enz.) zijn nu schadelijk.
De komende jaren zullen waarschijnlijk nog een aantal produkten "ongezond" verklaard worden die me momenteel veilig achten.



Wisten jullie dat we eigenlijk allemaal verplicht zijn om een lijst bij te houden van alle producten die in je woning verwerkt zitten. Onze notaris zei dat bij de aankoop van ons huis. Stel dat volgende week wordt ontdekt dat de groene verf van merk A zwaar kankerverwekkend is, dan kan bij de verkoop van je huis daar naar gevraagd worden of die verf gebruikt is. Straf h
Always be modelling!

loebaske

citaat:
geef mij dan maar een veilig europees product en als we daar dan meer euro's voor moeten neertellen neem ik er dat graag bij........


Hmmmm, ben nog niet zeker als het daar goedkoper is, voor de producent alvast.....als je bedenkt dat een wagonnetje amper ?6 kost..terwijl we het ?30 moeten betalen, dus wie gaat de winst opstrijken [:(!]   de Chinezen, met lood[;)] !!!! nieje

T03

citaat:
Geplaatst door loebaske

citaat:
geef mij dan maar een veilig europees product en als we daar dan meer euro's voor moeten neertellen neem ik er dat graag bij........


Hmmmm, ben nog niet zeker als het daar goedkoper is, voor de producent alvast.....als je bedenkt dat een wagonnetje amper ?6 kost..terwijl we het ?30 moeten betalen, dus wie gaat de winst opstrijken [:(!]   de Chinezen, met lood[;)] !!!! nieje



Met alle chineese mor ni met den deeze [;)][:D]

Marc
"I have a train riding in my brain"

wisselstromer

ach
marklin is tegenwoordig jammer genoeg ook chinees speelgoed
het wordt ginder gemaakt en in duitsland in elkaar gestoken zodat het made in germany kan genoemd worden


Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dancer

Damn! ... dat Marklin nu ook al laat produceren in China..
Ik heb zelfs gehoord dat hag ook bepaalde wagons laat produceren in China...  wat wil je... e-zo een groot deel van de produktie dat naar het oosten gaat...
Maar.. het is niet altijd negatief van wat er in China geproduceerd wordt... Tussen de Chinezen zitten niet enkel debielen h?...... integendeel....
Bij ons in het huis was er een stuk leiding van lood... gevaarlijk als je veel van het leidingwater drinkt... die hebben we natuurlijk vervangen....


Havoc

citaat:
Bij ons in het huis was er een stuk leiding van lood... gevaarlijk als je veel van het leidingwater drinkt... die hebben we natuurlijk vervangen....


Daar is niks gevaarlijk aan. Enkel als de buis nieuw is en het water heel zacht kan je meten dat het door een loden buis gegaan is. Na korte tijd zit er een laagje kalk in de buis. Bij ons is zelfs de buis van de watermaatschappij nog in lood.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dancer

Bedankt voor info... dat is al een opluchting[:D]...


Dieter

Het overgrote deel van de leidingen van de AWW of Pidpa zij nog van lood. Maar men is nu wel volop bezig met deze te vervangen.
Ze hebben mij verteld wanneer al het lood uit de grond moest, maar ik ben het vergeten. [:I]

mvg Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Havoc

citaat:
dat is al een opluchting...


Het enige dat kan gebeuren is dat je kinds blijft en met treintjes speelt...[:o)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Willems

En : volwassenen die met treintjes spelen sporen die eigenlijk wel[:D]

straks naar de winkel om een nieuwe lok, met lood in de schoenen.[}:)]
Wim
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn