Koploper van Paul Haagsma

Gestart door Raoul en Jordy, 27 augustus 2007, 18:09:54 PM

INFO

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Sorry dat ik je even op 't verkeerde been zette, maar ik ben zelf
niet vertrouwd met die Mobile-Station systemen (je gaat er vanuit dat
ondertussen ieder systeem wel ondersteund wordt h?).



Als je een systeem niet kent, dan zorg je eerst dat je er meer over weet, voordat je iemand een antwoord geeft. Ook jij kunt het even opzoeken op de Koploper site, waar je iedere keer naar verwijst, is een kleine moeite. Voorkomt een heleboel indianen verhalen, en een heleboel tijd om die weer uit de wereld te helpen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

wimhelsen

hoi,
op volgende website vind je meer informatie over de intellibox, en zoals je ziet is er ook een mogelijkheid om een mobile station van marklin aan te sluiten.
http://www.hobbytime.nl/pages/uhlenbrock.htm
groetjes
Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

Raoul en Jordy

bedankt voor alle reacties[:D]. dus dat betekend dat ik mijn mobile station toch kan gebruiken[:D].

INFO

Ja, maar dan wel via een redelijk prijzige omweg, en dus zeker niet rechtsteeks. Je zult eerst moeten investeren in een ander systeem.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Ja, maar dan wel via een redelijk prijzige omweg, en dus zeker niet rechtsteeks. Je zult eerst moeten investeren in een ander systeem.



Of je hebt nog ergens een oude MS-DOS PC met twee seri?le poorten staan. Dan is er de optie om MRDIREKT van Marco Roede te gebruiken. Deze optie wordt ook genoemd in de handleiding van Koploper. Ik werk zo al jaren en naar volle tevredenheid.

groet, Rob

Raoul en Jordy

citaat:
Geplaatst door robpnl

citaat:
Geplaatst door INFO

Ja, maar dan wel via een redelijk prijzige omweg, en dus zeker niet rechtsteeks. Je zult eerst moeten investeren in een ander systeem.



Of je hebt nog ergens een oude MS-DOS PC met twee seri?le poorten staan. Dan is er de optie om MRDIREKT van Marco Roede te gebruiken. Deze optie wordt ook genoemd in de handleiding van Koploper. Ik werk zo al jaren en naar volle tevredenheid.

groet, Rob



ik ga een laptop gebruiken. normaal gezien zou je het daar toch ook aan kunnen kopelen???

n/a

citaat:
Geplaatst door Raoul en Jordy
ik ga een laptop gebruiken. normaal gezien zou je het daar toch ook aan kunnen kopelen???



Beste Raoul en Jordy,

Je kunt Koploper prima op een laptop draaien. De oude MSDOS-PC met MRDIREKT vervangt de controlunit (6021 of IB). Deze oude PC luistert via seri?le lijn A naar je laptop en stuurt via seri?le lijn B Motorola dan wel DCC code naar de booster.
Er zijn mensen die MRDIREKT op dezelfde PC als Koploper draaien. Dit kan werken voor kleine banen. Als de PC wat moet gaan 'werken', komt de opbouw van het Motorola / DCC signaal in het gedrang. De timing klopt dan niet meer en de decoders kunnen er geen koek meer van bakken.

Dus het plaatje ziet er zo uit:

 Koploper          MRDIREKT
  laptop -------> oude MSDOS-PC -------> Booster -----> Baan

groet,
Rob