Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Problemen HLE 26

Gestart door LockyLuke, 25 augustus 2007, 18:58:13 PM

LockyLuke

gisteren een HLE 26 van mehano gekocht in AC, maar heb er problemen mee.
Vandaag terug naar de winkel geweest en daar juist hetzelfde : lok vertrekt in schokken en als je hem probeert te stoppen schiet de lok op het einde een stuk naar voren.
In de winkel andere loks (met en zonder geluid) geprobeerd en allen hadden ze ditzelfde probleem ??

Hebben alle 26 loks in AC dit probleem V? in DC deden de loks dit niet.
zijn er andere leden die ook dit probleem hebben ?
 

MARKLINRIJDER

Dit lijkt me meer op een decoder probleem.  Hebben jullie ook een lok met decoder in DC geprobeerd?
Volgens mij staat een van de parameters in de decoder niet juist.
Iemand zoeken dat voor je de decoder kan bijstellen. Ikzelf heb geen exemplaar in AC,anders kon ik het even voor je uitzoeken.
Wel heb ik de geluidsfile van de 26.  Ik zal deze even bekijken, vermoedelijk is deze file ook gebruikt in de Mehano.

Groetjes,

David

dgrr57

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

gisteren een HLE 26 van mehano gekocht in AC, maar heb er problemen mee.
Vandaag terug naar de winkel geweest en daar juist hetzelfde : lok vertrekt in schokken en als je hem probeert te stoppen schiet de lok op het einde een stuk naar voren.
In de winkel andere loks (met en zonder geluid) geprobeerd en allen hadden ze ditzelfde probleem ??

Hebben alle 26 loks in AC dit probleem [V]? in DC deden de loks dit niet.
zijn er andere leden die ook dit probleem hebben ?


Ja, mijn 26 (ook AC) heeft hetzelfde probleem [:(!][:(!]. Blijkbaar zijn de standaard instellingen van een esu-lokpilot niet goed voor de motor van een 26. Maar mijn 'centrale' (6021 van M) laat niet toe om de decoder-gegevens te lezen (wel programmeren) en zo is het niet gemakkelijk om de CV's uit te testen [:(]

Ik heb al de vraag gesteld op een andere forum, zonder antwoord [:(]

ricky56

Ik heb een Email gestuurd naar Rocky-Rail (als Paul is een vriend van mij) om hem de problema te zeggen...

Ik zal nog hem telefoneren om te vragen hem wat te doen teneinde het probleem op te lossen.

Vriendschappelijk,

Ricky.

rgp

Dag,

Sorry, maar van zo'n zakken krijg ik gewoon uitslag.

Blijkbaar hebben dus ALLE AC digitaal dat probleem, wat er dus op wijst dat dat er GEEN controle is van deze loks voor aflevering.

Dus smijt de boel in??n, en verkopen maar en hopen dat sommigen niet terugkomen omdat ze de lok in de vitrine zetten.  Amateurs (en dat is dan een schande voor de echte liefhebbers) zijn het en dus kunnen we dus de 26 toevoegen aan de lijst van modellen met "hiaten" bij Mehano[:(!]

Roland

loebaske

Maar goed dat ik de kat uit de boom kijk, en als alles op zijn pootjes is zal ikke me een reeks 26 in gele livrei aanschaffen.[;)]

janjozef

ja en hoogst waarschijnlijk nog enkele euro's in uw zak steken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Tja,het is altijd wat in treinenland,vroeger kwam er amper iets nieuws uit en dan was het nog een omgeschilderde duitse lok.
Tegenwoordig komt er zoveel rollend materieel uit de we het amper kunnen volgen,financieel dan.
En dat is dus wat er nu gebeurd, een fabrikant wacht niet meer tot zijn produkt voor 100% gekeurd en goed bevonden is maar gooit het gewoon op de markt om toch maar zeker zijn marktaandeel te verzekeren.
Langs de andere kant mogen we toch blij zijn met alweer een mooie Belgische lok die niet in de vitrine moet blijven staan.
De schoonheidsfoutjes zullen wer er dan maar bijnemen.
Misschien moeten de digitaal rijders maar een analoge versie kopen en er zelf een decoder insteken,moeilijk is dat niet.

Gerrit

Anarchy

Of andere CV waarden programmeren?

dgrr57

@ Gerrit : dit is volgens mij geen oplossing. Blijkbaar is de motor van de 26 niet tevreden met de default instellingen van een decoder. De aparte gekocht decoder zal dus ook niet goed ingesteld zijn en zijn we dus even ver [;)]

@ Jeroen : als je die waarden kent, stuur ze dan maar door [:)]. Het is niet dat ik een decoder niet kan programmeren. Ik ken gewoon niet de karakteristieken van de motor en dus ook niet de waarden die ik moet geven aan de CV's [:(].


MARKLINRIJDER

Zit er niet dezelfde motor in als bij de 77/78, 41?
Misschien kunnen die waarden wel helpen.

Groetjes,

David

dgrr57

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Zit er niet dezelfde motor in als bij de 77/78, 41?
Misschien kunnen die waarden wel helpen.

Groetjes,

David



Ik ben moeilijk [;)]
Ik heb geen 77/78 en ik heb geen 41 [:(]
Als er iemand de gegevens van een 77/78 en/of 41 kan lezen en doorspelen, dan kan ik testen of dit helpt.

janjozef

Ik moet toegeven dat als ik deze topic lees ik direct overtuigd ben om digitaal te beginnen [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Jan, daar moet je nu toch niet meer over twijfelen, je kan zoveel en ??nvoudige dingen doen met digitaal dat het zonde zou zijn om nu nog analoog te beginnen[;)]
Het kost wel wat meer, maar het resultaat is verbluffend, en niet meer met een pak draden & schakelaartjes op je OKB

Guy Van Meroye

In Modelspoormagazine 63 kan U volgende maand een uitgebreide railtest lezen van de DC-versies van de Mehano reeks 26. ZOwel de analoge als de digitale gelijkstroomversies werden uitvoerig uitgeprobeerd, en zonder enig probleem. De rijkwaliteiten zijn zonder meer uitstekend, en dan in het bijzonder bij de locomotief voorzien van de ESU Loksound. Het is wel even schrikken bij het opstarten van het geluid, want de CV staat van fabriekswege in de hoogste stand. Blijkbaar een dove Sloveen die de eindcontrole doet....
Een wisselstroomversie is nog niet getest.
Guy