Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rail verhuisd .

Gestart door Rochevalien, 17 augustus 2007, 15:21:36 PM

Rochevalien

Het is misschien oud nieuws maar ik had het nog niet gelezen :

urlhttp://www.rail.nl//url De befaamde "Rail" modeltreintentoonstelling verhuisd van zijn vaste plek in Den Bosch naar de Euretko -hallen in Houten in Utrecht waar ook de bekende ruilbeurs wordt gehouden.No big deal,misschien maar wat w?l een verbetering is dat ze nu  in het voorjaar wordt gehouden ,namenlijk op 6,7,8 maart 2008. Er zijn toch al zoveel treinbeurzen in het najaar.

Gerrit

SuSke

Probleem in Houten voor een beurs van dat kaliber is de beschikbare parkeerruimte.
Op de ruilbeurzen is het er al drummen voor een plaatsje.
Ik kom wel met m'n surrogaat 4x4 [8D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

plus het is voor ons belgen een stuk verder

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door janjozef

plus het is voor ons belgen een stuk verder

Ja, wel 40 kilometer. Als je het moet lopen is het een heel eind.[8D]

Rochevalien

Dat van die opmerking over het parkeren is wel een punt:in Den Bosch een gigantische ,verharde parking,in Houten voor de eersten een verharde parking,voor de laatkomers....  misschien een plaatje in het open veld!!! en dan maar hopen dat het niet geregend heeft ,brrrr[V]Hopelijk vinden ze daar een oplossing voor.

Gerrit

martintje

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Dat van die opmerking over het parkeren is wel een punt:in Den Bosch een gigantische ,verharde parking,in Houten voor de eersten een verharde parking,

Gerrit



Is toch al gauw 98 % meer dan in Genk [:D]

In Houten is heel veel parkeerplaats, als je de weg maar weet.
De grote parkeerplaatsen waar gerrit het over hebt zijn deels verhard, deels niet, dus inderdaad goed uitkijken als het geregent heeft.
Zal me ook niets verbazen als er meerdere parkeerplaatsen komen met eventueel shuttle vervoer.
Al met al is er zeker 3 maal zoveel parkeer ruimte als in Den Bosch, dus zal wel loslopen.
De hallen hebben vloerbedekking en zijn lager, wat de sfeer ook ten goede komt.
Tesamen met de verandring va datum, dus in mijn bescheiden ogen een goede zet.
Eentje die ik gek genoeg al 3 jaat pleit. ben ik dan eindelijk gehoord ???? [:D][^]
Mvg Marty

SuSke

citaat:
Geplaatst door martintje
[br...In Houten is heel veel parkeerplaats, als je de weg maar weet.
...
Zal me ook niets verbazen als er meerdere parkeerplaatsen komen met eventueel shuttle vervoer.
Al met al is er zeker 3 maal zoveel parkeer ruimte als in Den Bosch, dus zal wel loslopen...


We zullen de web-stek dan maar goed in de gaten houden over bijkomende info ivm de parkeermogelijkheden.
Ik weet wel dat ik een parkeerboete uit Nederland best snel betaal anders zijn de gevolgen minder aangenaam (kan men van de Antwerpse politie niet zeggen [8D]).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

harzfreak




Is toch al gauw 98 % meer dan in Genk [:D]

Wa bedoelt ge daar nu weer mee.[:p]

Groetjes Maarten

Rochevalien

Martintje,ik ben vandaag naar de beurs geweest en op de plaats waar vroeger parkingplaats was "in het veld" lag een bouwplaats.
Nog minder parkeerplaats dan vroeger maw.Wat ze daar gaan bouwen weet ik niet maar -als het voor een bedrijf is ,is er zeker nog minder parkeerplaats  en moest het een parkeergarage worden is die zeker niet gratis.Bovendien is er daar in de buurt geen overvloed aan plaats (het is er tenslotte een bedrijvencentrum )en je wordt er gegarandeerd weggesleept als je ergens gaat staan waar het niet mag.Misschien moeten we toch maar eens met de trein en de bus gaan komen. Over de gebouwen van Euretco overigens geen kwaad woord,dat is daar 1e klasse.[:p]

Gerrit

janjozef

vlakbij is er weinig parking, verderaf weet ik het niet maar een echt grote parking is er niet, de hallen zijn wel geschikt voor zulk een evenement. Alleen te hopen dat ze met rail de gangen iets breder maken dan vandaag.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

martintje

@ Maarten, ik bedoelde het meer als geintje,maar wel met een kleine waarhheid erin.
Genk is een topbeurs, maar de verharde parking is ook daar een drama.
Helaas ben ik zo brutaal en zet ik mijn voiture gewoon ergens in het gras, als het moet, in het midden van de rotonde [:)].
En voor er weer 20 komen dat ik met de trein moet komen, nee doe ik niet
- 4 uur treinen tegen 1 uur autorijden
- ik kan komen en gaan wanneer ik wil, zonder op een klok te hoeven kijken
- ik haat treinen

Gerrit, zover ik vanmiddag heb vernomen, zijn ze in de bouwput bezig met een verhard parkeerterreinwelke 5 maal grotere capaciteit krijgt als dat het was.
de straten van het industrie terrein gelden geen parkeerverbod, us er wordt ook niet gesleept, tenzij je op prive terrein komt, wat aangegeven staat.
de grasstrook staat een parkeer verbod, maar in alle 30 gevallen dat ik mijn wagen daar heb neergetze nog nooit een bon gekregen.
De zwaantjes in Houten hebben begrip voor als er een beurs is, dat er niet geschreven wordt, zoalng je geen doorgang verspert.
het is alleen te hopen dat ze bij het nieuw parkeerterein weer niet van die achterlijke poorten van 2 meter hoog neerzetten, want waarom die er staan is me nog steeds een raadsel.
En ja helaas is mijn auto 2m10

de gangpaden voor de beurs zullen niet breder worden, eerder smaller, om iedereen kwijt te kunnen, aangezien er nu ook banen tussen moeten.
Scheelt wel dat er nog een hele grote zaal is, en nog wat kleine waar ze wat banen kunnen dumpen,
dus het zal net zo smal en warm zijn als vandaag schat ik zo in
Mvg Marty

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door martintje


het is alleen te hopen dat ze bij het nieuw parkeerterein weer niet van die achterlijke poorten van 2 meter hoog neerzetten, want waarom die er staan is me nog steeds een raadsel.
En ja helaas is mijn auto 2m10

Je geeft zelf het antwoord: ze willen niet dat jij daar je auto neerzet.[:D]

martintje

Klaas, dat is pure discriminatie van de zelfstandige [:)]
een verbodsbord voor vrachtwagens lijkt me voldoende.
Ik heb maar een simpel bestelbusje, waar er steeds meer van komen, maar geen rekening me wordt gehouden.
of ik haal gewoon mijn dakdragers eraf [:D]
Mvg Marty

Raoul en Jordy

ik ben zaterdag naar de modelspoorbeurs in houten geweest jammer genoeg stond al heel veel parkeerplaats al vol. maar ja... we hebben er wel zeer mooie koopjes gedaan.[:D]