Baanplan Kedeng Kedeng

Gestart door Kedeng Kedeng, 31 juli 2007, 14:00:45 PM

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng



Ik ben nu bezig met (probeer toch) verweren van goederen wagens,
Ook nog het veranderen van een aantal locs.





Mss wat foto's van je behaalde resultaat??[:I]

thalysken


ERVIN

Ja ja dat is het begin h?, zo zijn we allemaal ooit ook begonnen, nog veel succes met je verdere bouwplannen en hou ons op de hoogte h?.[;)]
Mooie line-up trouwens.[:p]

Tom

All?, nu kan je toch al rondjes rijden, veel plezier ermee. [;)]
Tom

Pol

Je moet de kuisvrouw eens laten komen: uw wagons zien vuil![;)][}:)]

Knap gedaan die verweringen! Welke techniek heb je gebruikt: assen, pigmentpoeder, verf, ....?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

Dat was een monnikenwerk! Maar het resultaat mag gezien worden. Het steenverband is wat vreemd, maar dat doen niet af aan het zeer mooi effect. Prachtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

citaat:
Geplaatst door Saraan

Dat was een monnikenwerk! Maar het resultaat mag gezien worden. Het steenverband is wat vreemd, maar dat doen niet af aan het zeer mooi effect. Prachtig!


Een echt steenverband loopt nogal eens anders, maar bij moderne constructies zie je toch vaak dat de afwerking hier sterk op lijkt! Voor een moderne baan is dit alvast een goed idee. Vraagje: wat voor steentjes zijn dat eigenlijk?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

H? Kedeng?,

Vraagje over de eerste vervuilde Nordwaggon... welke referentie heeft die (fabrikant - nummer). Alvast bedankt voor de info.



Ik zou het niet weten, ik heb het 2dehands gekocht zonder doos,
Ik weet alleen dat die van Roco is.

SuSke

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Deze foto heb ik gebruikt als voorbeeld:

[....]
Nu nog een beton kleurtje geven & tl-lampen in hangen (zoals Gerolf ze zo mooi maakt).


Dat zijn dan ook geen stenen maar betonplaten die gebrukt zijn als verloren bekisting bij het maken van de constructies.
Die methode wordt gebruikt wanneer er in een uitgraving moet gewerkt worden en men geen plaats heeft om een talud te maken voor een traditionele bekisting. Op de foto heeft men eerst de wanden gemaakt en later het tussenliggend gedeelte uitgegraven, zo konden de huizen in de buurt blijven staan want dan is er geen groot talud nodig.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Wat is de bedoeling van deze muur, en hoe ga je het verder allemaal aankleden?

Greg

Dit is idd een monnikenwerk zoals Saraan al zei.
In elk geval, het ziet er geslaagd uit.
Ik ben benieuwd voor de verdere afwerking!
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Wellicht een domme vraag (die bestaan echt)
Waarom die tunnel helemaal dicht gemaakt.ik ga er van uit dat er ook nog een dak op komt.
En dan loopt een halfuur na dat je dak gesloten hebt,midden in de tunnel
de duurste en meest kwetsbare trein uit de rails (wet vam murphy)
Waar om niet alleen de eerste 10 cm van de tunnel gedaan,met dak zie je toch niet meer.
Als er geen dak op de tunnel zit heb ik natuurlijk niks geschreven.

Dit is geen kritiek.
Ik vind die wagens wel erg vies.
DE middelste is beter,maar toch wel erg vuil
Zo een wagen vervuild door opvallend stof dat bij elke regenbui naar onder loopt.
Dat geeft redelijk verticale strepen,geen grote vlekken.
Probeer de arcrylverf van de wagen te laten lopen.
Herhaal dit een aantal malen en laat het drogen.
Ik zou deze wagens (of een er van)eens met spiritus (hoe heet dat in belgie nou ook al weer) met een zijk natte kwast verticaal af wassen.
dus steeds van boven naar beneden strijken (en niet terug)
rustig laten drogen en kijken.
is echt goed bedoeld

wom ysbeer

edit slechte tikvinger

Pol

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

De tunnel is breed genoeg & als er iets moest ontsporen komt er toch kortsluiting
& valt alles toch


In Zuid-Afrika zeggen ze dan "Moe nie worry nie!" Vrij vertaald: geen zorgen, geen zorgen ...! Jouw uitspraak vind ik al even cool! Kortsluiting als beveiliging ...![:D][:D][:D] Geniaal!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

rixke rail

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

H? Kedeng?,
Vraagje over de eerste vervuilde Nordwaggon... welke referentie heeft die (fabrikant - nummer). Alvast bedankt voor de info.



Er zijn 4 mogelijke referenties :
- M?rklin 48032
- Roco 47131
- Jouef 670800
- Electrotren 9612K (3 deuren i.p.v. 2 ![:(])
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN