Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

trein vs Renault Espace

Gestart door railbusje, 28 juli 2007, 16:06:54 PM


tufken

Die van mij heeft zijdelingse airbags, dus ik hoef niet bang te zijn. [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Roderik

Deze reportage hebben ze gemaakt omdat in Groot-Brittani? heel wat mensen het stoplicht gewoon negeren en doorrijden met tot gevolg dat er heel wat ongevallen en doden vallen. Maar dat kennen we hier ook met fietsers...
Always be modelling!

rgp

Dag,

Maar fietsers en voetgangsers staan boven de wet, automobilisten zijn de facto gangsters.

Als iedere gemeente iedere zwakke weggebruiker op DEZELFDE manier beboet als de zwakke weggebruiker (door rood rijden, oversteken als het rood is, naast een NIEUW fietspad rijden met de kleine, te lui zijn om een omweg van 10m te maken tot aan het volgende zebrapad) dan kan iedere gemeente de belasting met 1% laten dalen.

Roland

janjozef

Maar dan moet iedere gemeente dezelfde aandacht besteden aan het gemak en konfort voor voetgangers en fietsers dan dat ze besteden aan dat van automobilisten, en dan stoort een zin mij direkt "te lui zijn om een omweg van 10m te maken tot aan het volgende zebrapad"
10m voor een voetganger is veel meer dan 1Om voor een auto. Een camera aan elk zebrapad voor niet stoppende automobilisten hoort er ook bij, zodat ik niet elke dag aan het station omvergereden wordt door niet stoppende automobilisten. Een automobilist IS de facto een gangster tot het moment dat hij zich realiseerd dat hij met een moordwapen op weg is

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rikkie

Hoi allemaal,
Moest iedereen, die zich op de openbare weg begeeft, rijden zoals een machinist met een trein rijdt, dan zouden er v??l minder ongelukken gebeuren.
Defensief, zich houden aan de snelheid, rekening houden met weersomstandigheden, gewicht, remafstand, nuchter, noodsituaties,....
(alhoewel, tegenwoordig zijn ook al cowboys bij de spoorwegen die aan alles hun broek vegen[V])
Rikkie

rgp

Dag,

Jan in uw antwoord bevestig je gewoon wat ik zeg: de automobilist draait voor alles op, ook voor de onvoorzichtigheid van andere weggebruikers.

En 10m voor een voetganger te ver, dan is dan ne gebore luierik, die die instelling wel overal zal uitstralen.

Ik probeer mij aan het verkeersreglement te houden,rij defensief en verscherp de aandacht aan gevaarlijke punten (zebrapaden, scholen, ...), maar ik neem GEEN extra risico als een voetganger of fietser de cowboy uithangt (uit een straat komen zonder kijken , aan de school kinderen laten uitstappen aan de straatzijde en ZONDER begeleiding naar het voetpad laten wandelen).  Als er ene toch voor de auro komt gelopen dan zal hij de peer zijn, ik de boete hebben maar geen nachtmerries.

Roland

janjozef

Roland

Mischien weet je het nog niet maar aan elk zebrapad waar iemand staat moet je stoppen. De persoon die daar staat is geen cowboy maar voetganger. De persoon die zijn kinderen aan het school langs de straatkant laat uitstappen noemt men automobilist dat is helemaal geen voetganger geworden, en die is wel onverantwoord en een kind dat niet begeleid door jou op een zebrapad wordt weggemaait zal je iets meer gaan kosten dan een boete. Van die ouder kan je zeggen dat hij eigenlijk onverantwoord heeft gehandeld maar de term voor de maaiende automobilist is een stuk minder mooi.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Jan,

Ik ben er zeker van dat je hebt leren lezen; ik zei 10m VOORBIJ het zebrapad.
De moeder (meestal) die haar kind laat uitstappen denkt en gedraagt zich als een voetganger.
Trouwens in een TV-programma van een paar weken geleden, bleek hoe zwak (en dus verkeerd handelen) de kennis van de wegcode is bij de zwakke weggebruikers.
En Jan er zijn reeds gelukkig maar reeds automobilisten vrijgesproken voor het roekeloos gedrag van de zwakke weggebruikers.
Nu, geen paniek, ik lig niet op vinkeslag om ergens een kind of voetganger omver te rijden.
Tenslotte zou de wetgever er beter aandoen om de term zwakke weggebruiker te schrappen, alsook het feit dat hij altijd onschuldig is en de automobilist maar alles moet voorzien.  Het is wraakroepend dat fietsers NIEUWE BREDE (2m) fietsenpaden in onze gemeente (Begijnendijk)niet gebruiken en ongestraft op de rijweg rijden.
En  nu "back to trains ?"

Roland

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Havoc

Laat maar ik was er niet:
- iedere week zie ik er door het rode licht rijden (auto's)
- idere week zie ik er in de verkeerde richting door een ??n-richting straat rijden.
- 2x per week lopen er 4 jogger naast elkaar op de rijweg in de verkeerde richting het ronde punt rond (zonder overzicht)
- er lopen meer voetgangers op de rijweg dan het voetpad
- fietser houden zich nooit aan de voorrangregels
- fietsers op het voetpad alsof de voatgangers enkel kegeltjes zijn die ze mogen omverrijden.

(PS typfouten wegens 2 weken geheelonthouding internet)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

B-Modelbouw

Stress in 't Verkeer.

Voor mij kunnen ze die wegpiraten niet hard genoeg straffen ...
Ga 't nu over een voetganger, fietser of automobilist, iedereen gelijk. Is 't nu zo moeilijk om die enkele verkeersregels naar behoren op te volgen.

Dat er niet meer ongevallen met treinen gebeuren verbaast me enorm, ik zie dag dagelijks ze door het rode sint-andrieskruis rijden in de Antwerpse haven. En jammer genoeg is dat ook al een paar keer behoorlijk fout afgelopen. Afgelopen maand nog aan de Oosterweelsesteenweg toen de lok de vrachtwagen bij Renco door de gevel duwde, of op de Noorderlaan waar geregeld een lok uit de rails gereden wordt en bij de firma Ivens binnen gaat.

Welk trauma loopt die machinist niet op, 'k mag er niet aan denken dat er vooraan nog een rangeerder op het bordes staat. En dat door enkele roekeloze chauffeurs die ??n minuutje willen goedmaken [V]

Ikzelf ben ook geen engeltje in 't verkeer [}:)] maar anderen in gevaar brengen ... NOOIT

matti

Laat dit filmpje het voor iedereen duidelijkmaken. Stop aan een overweg. Ikzelf werk al 8 jaar voor de NMBS in de haven van Antwerpen. Dagelijks zie ik fietsers, moto?s auto?s en vrachtwagens de signalisatie negeren. Ik heb zelf eens 14 vrachwagens in een keer zien doorrijden terwijl de trein al in aantocht was. Zelfs een trein die maar 40 Km/U rijd kan dodelijk zijn bij een aanrijding.
Zoals de NMBS slogan luid

Van even wachten ga je niet dood

[8]

B-Modelbouw

H? Matti, je moet het mij niet zeggen ... afgelopen week met de fiets door Antwerpen Noord maak ik ook weer iets mee. Ik mooi wachtende voor de Narcon-trein komt een collega-fietser me voorbij en kruipt aan de overweg gewoon onder de stilstaande goederenwagon door.

Anderzijds zie je vaak fietsers voor de stilstaande trein oversteken, alleen vergeten ze dat die bijna niets ziet van wat er enkele meters voor zijn lok gebeurt.

Jij bent dus een van die machinisten die voor de meeste gestresseerde
truckers veel te traag rijdt en de overweg veel te lang bezet houdt [}:)]

El Greco

Hallo,

Ik ben het helemaal met je eens!
Er is een heksenjacht op chauffeurs maar niet op de zo gezegde zwakke weggebruiker. Uit wel ingelicht bron weet ik dat er op onze politierechtbanken zelden een voetganger of fietser voorkomt. Niet tegenstaande dat die zwakke weggebruikers denken dat ze zich alles kunnen veroorloven. Er lopen in Antwerpen meer mensen door het rood dan dat er naar de kerk gaan. Om van de fietsers nog te zwijgen. Laatst reed ik op een avond van Mortsel centrum richting Berchem kerk, een fietser stond even snel aan het licht met de singel dan wij. In principe zou dit nooit kunnen maar zij reeds doodleuk door alle rode lichten en dat zijn er nogal wat op de Grote Steenweg.
Ik ben niet op de hoogte van alle wetgevingen betreffende het treinverkeer in de Antwerpse haven, maar ik heb het toch al meegemaakt dat er plotseling zonder enige signalitatie er een trage loco opduikt. De sein/vlaggeman stond boven op de trein i.p.v. dat ie voor de trein liep, maar ja het regende toen wel....
Ik denk dat we als automobilist allemaal wel bewust zijn van hoe het feitelijk moet maar dat we altijd wel eens een zwak moment hebben.
Ps: In Nederland is de zwakke weggebruiker zich veel meer bewust van zijn verplichtingen, maar ja dat is dan ook een fietsland met de juiste voorzieningen.
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Maar fietsers en voetgangsers staan boven de wet, automobilisten zijn de facto gangsters.


Roland