ketelwagons liliput

Gestart door wisselstromer, 25 juli 2007, 08:58:43 AM

wisselstromer

een vraag
heeft iemand van jullie ervaring met ketelwagons van liliput
ik zou graag een paar van deze sets kopen liliput nr 240160 en 240161
http://cgi.ebay.de/Altbau-Kesselwagenset-SBB-CFF-LiliputHO-240160_W0QQitemZ280119890137QQihZ018QQcategoryZ33220QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

nu rij ik nog in mijn schaduwstation met oude M rails die niet overal even goed liggen en met R1 bochtstralen en wissels. Nu heb ik ergens gelezen dat deze wagons  een kortkoppelingsmechanisme hebben dat meebuigt met de draaistellen, het zou 1 geheel zijn.
Nu is mijn vraag
gaan deze wagons ondaks de AC wielen die ik er zou opsteken goed bollen op mijn baan want ik heb wel wat scherpe bochten en links/rechtscombinties

weet iemad hier meer over
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

erik de noorman

R1 bochten is dat een industrieboog? Indien ja dan geeft dat problemen
wanneer je de trein door de bochten duwt dan ontsporen de wagons waarschijnlijk. Als je de ketelwagens gaat gebruiken in een bloktrein
gebruik dan fleischman profi kortkoppelingen deze leveren nooit problemen op in links/rechts kombinaties.
Mijn schaduwstation is ook voorzien van m rails en wissels en daar rijden zowat alle soorten merken met originele gelijkstroomassen op. Zelfs de DC assen met lage flenzen  die LS models gebruikt rijden op mijn baan.  Om problemen met gelijkstroomassen op je baan te vermijden volstaat het om de afstand tussen de wielen met 1 mm te verkleinen.

Erik

wisselstromer

het zij geen R1 bochten maar R2
sorry
gewone marklin kortkppln zijn niet goed, en die vaste koppelingen ?
ik heb ook nog rocokoppelingen

heb jij van deze wagons?
kan je indien mogelijk een paar beelden maken van de wagons en hun koppelingsmechanisme?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

erik de noorman

Gewone marklin kortkoppelingen zijn ook goed maar fleism. profi kortkoppelingen zijn beter. VB: K1 en M1 rijtuigen (met marklin kortkoppeling) van OVB models die krijg je nooit door een link/rechts wissel kombinatie. Met de fl. profi kortkoppeling geeft dit geen probleem. Gewone beugelkoppelingen geven ook geen probleem omdat er dan meer ruimte is tussen de gekoppelde wagons.
De wagons zijn uitgerust met een kortkoppelingsmechanisme schrijf je zelf, dus deze kunnen geen probleem opleveren.
Ik heb zelf geen liliput ketelwagons maar wel een sleep met piko ketelwagons en deze zijn vergelijkbaar met de liliput wagons. Het is een sleep met 16 wagons uitgerust met fl. kortkoppelingen en tot nu toe nog geen enkel probleem zelf wanneer ze door een wisselstraat geduwt worden.

Erik

foto volgt later.

wisselstromer

ze hebben een kkk dissel maar deze zou vasthangen aan de draaistellen en datzou de problemen veroorzaken
bij "normale" wagons is de kkk dissel los vd draaistellen

ik ga eens naarde winkel en hoop dat ze ze daar hebben

alvast bedankt voor de uitleg

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ERVIN

Hoi Wisselstromer, ik ben niet in het bezit van deze wagons, maar ik gebruik wel de Fleischmann Profi-koppelingen, hier enkele voorbeelden....







Hopelijk heb je er wat aan.[;)]

Frank_N

Wow!!!, ziet er goed uit. Erwin.

groet van Frank.
Groet van Frank

ERVIN

Ik heb zelf ook al verschillende koppelingen gebruikt, en het is niet omdat ik een voorkeur voor Fleischmann heb hoor, maar deze koppelingen zijn , voor mij dan, gewoon de beste.[;)]

janjozef

De kortkoppellingen van Fleichmann koppelen iets korter dan deze van Roco, maar of ze echt beter zijn betwijfel ik, slechter zeker niet. Ik gebruik ze door elkaar, natuurlijk per stam, zodanig dat ze het mooist aan elkaar gekoppeld zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

De roco kortkoppelingen werken inderdaad ook goed maar hebben de vervelende eigenschap dat ze zichzelf ontkoppelen (toch op mijn baan).

Erik