Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

mm vs 123leiter

Gestart door wisselstromer, 16 juli 2007, 13:13:30 PM

wisselstromer

ik koop reeds jaren elke keer marklin magazin maar nu is er reeds enkele jaren een ander 3rail blad op de markt
namelijk 123 leiter magazine.
Is er iemand die dit blad al gekocht heeft en wat zijn jullie bevindingen hierover?
ik heb er ooit 1 gekocht en het zag er zeer goed uit, er worden zowel marklin als andere AC modellen besproken en getest.
waarschijnlijk ga ik daar nu een abo op nemen of raden jullie mij dit af?

alvast bedankt

wim de wisselstromer
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wimhelsen

hoi,
dit magazine is dat duitstalig of nederlandstalig
HO märklin digitaal, NMBS, III

wisselstromer

duitstalig
het is een magazine uitsluitend met 3rails artikels maar wel van alle fabrikanten

http://www.dreileiter-magazin.de/htm/123leitermagazinstart.htm
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Frans HOOYBERGHS

Het is een heel mooi uitgegeven blad voor wisselstroomrijders, maar waar gelijkstromers zeker ook veel plezier aan zullen beleven (er zijn meer dingen die ons samen brengen dan onderscheiden) en iedereen direct zal duidelijk maken dat wisselstroom veel meer is dan M?rklin. Er is een website waar je een aantal artikels kan zien en zeker een goede indruk krijgt van het blad.

http://www.dreileiter-magazin.de/

Het wordt onder meer uitgegeven dor Kurt Heidbreder die je op elke grote beurs in zijn stand kan vinden, een zeer aimabel man is, en veel talen machtig is, ook het Nederlands! (Kurt Heidbreder was ooit de man die spoorwegjournaal (mee) op de rails heeft gezet.) Eigenlijk kan ik het elke (model)treinliefhebber aanraden, minstens al om de vaak heel mooie foto's. De inhoud is zeer volledig, en je krijgt, ik kan het niet genoeg benadrukken, info die M?rklin overstijgt! Dus, wat mij betreft een aanrader, ook al is het in het Duits!


LokSound

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Het is een heel mooi uitgegeven blad voor wisselstroomrijders, maar waar gelijkstromers zeker ook veel plezier aan zullen beleven (er zijn meer dingen die ons samen brengen dan onderscheiden) en iedereen direct zal duidelijk maken dat wisselstroom veel meer is dan M?rklin. Er is een website waar je een aantal artikels kan zien en zeker een goede indruk krijgt van het blad.

http://www.dreileiter-magazin.de/

Het wordt onder meer uitgegeven dor Kurt Heidbreder die je op elke grote beurs in zijn stand kan vinden, een zeer aimabel man is, en veel talen machtig is, ook het Nederlands! (Kurt Heidbreder was ooit de man die spoorwegjournaal (mee) op de rails heeft gezet.) Eigenlijk kan ik het elke (model)treinliefhebber aanraden, minstens al om de vaak heel mooie foto's. De inhoud is zeer volledig, en je krijgt, ik kan het niet genoeg benadrukken, info die M?rklin overstijgt! Dus, wat mij betreft een aanrader, ook al is het in het Duits!





ik kan Frans alleen maar bijtreden.
Wordt o.a. geschreven door Kurt Heidbreder.

Patrick

tonycabus

Ook ik kan Frans alleen maar bijtreden!
Modelbouw, met ??n twee of drie rails, allemaal gelijk[:D]
Hoofdzaak is en blijft dat je er de nodige FUN aan beleeft en dat je er wat moois van maakt.
Creatief moet je zijn, en dan maakt het voedingssysteem niks uit. Bovendien hebben beginners geen problemen met complexe railfiguren als lussen en driehoeken met het drieleidersysteem.
Zelfs een doorwinterde tweerailer zal dit toegeven[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

wisselstromer

slecht nieuws

volgens de site stoppen de uitgevers met 123leiter mag maar er wordt onderhandeld om het blad toch laten voort te bestaan
Liebe Leser des 3Leiter-Magazins

Ein Grund zur Trauer:

Leider mu?ten wir das 3Leiter-Magazin kurzfristig einstellen, daher wird die Ausgabe 4/2007 nicht mehr erscheinen.

Ein Grund zur Freude:

Zur Zeit laufen Verhandlungen zwecks einer ?bernahme mit dem renommierten M?nchener GeraMond-Verlag
(u. a. bekannt als Herausgeber von LokMagazin, BahnExtra, Meisterschule Modellbahn, uvm.).

Wir bitten unsere treuen Leser und Abonnenten noch um etwas Geduld, bis die Verhandlungen abgeschlossen sind.
Alle Abonnenten werden wir pers?nlich anschreiben und ihnen Mitteilen wie ihr Abo in das neue Konzept ?bergeht.

Zu diesem neuen Konzept k?nnen wir momentan nur soviel sagen:
Die bekannte 3LM-Mannschaft macht weiter und der Inhalt wird noch enger auf den ?M?rklin-Freund? zugeschnitten sein.

An dieser Stelle m?chte ich mich im Namen der ganzen Mannschaft und des Verlages recht herzlich f?r ihre
Treue und Begeisterung f?r unser, von Ihnen immer als sch?n und gut befundenes Magazin bedanken.

Ich bin sicher, Sie haben Verst?ndnis f?r unser Vorhaben und werden uns die Treue halten.
Nur so viel kann ich schon jetzt sagen, Sie werden auch mit dem "neuen" Objekt Ihre Freude haben.

Hochachtungsvoll,

Kurt Heidbreder
Verlagsleiter

PS: Einzelhefte des 3Leiter-Magazins k?nnen noch nachbestellt werden.
       Ihre Bestellung richten Sie bitte per Mail an redaktion@dreileiter-magazin.de.
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

er was nog een sprankeltje hoo pdat het zou overgenomen worden maar helaas stoppen ze met 123leiter magazine
jammer want het was een zeer goed blad

http://www.dreileiter-magazin.de/
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer