Stomer 29.013 door Oudenburg

Gestart door mnieuwlaet, 05 juli 2007, 16:46:59 PM

mnieuwlaet

Vandaag wist ik via mijn schoonvader (nmbs onderstationchef) dat deze stomer 29.013 zou langskomen naar Oostende! Dit ter gelegenheid van de Kuifje musical aan de kust (waar trouwens mijn schoonzus in meestpeeld, dit ter zijde)
Ik ben dus naar de voormalige nmbs stopplaats Oudenburg gegaan waar ik aldus ook woon en heb een poging gedaan enkele foto's te nemen!
Ik heb deze op mijn webspace geplaatst waar je ook de evolutie van mijn modelbaan (hedendaags tijdperk IV -V) kunt volgen!

Er staan enkele foto's op van andere treinen, die ervoor passeerden (dit was om te oefenen)en natuurlijk van de 29.013

http://tjoektjoekmaarten.spaces.live.com/

Tom

Hij was rond 3 uur al weer weg en maakte hier een stop in Torhout.
Toen ik hem hhorde direcht mijn fiets op en naar het station. [:D]
Tom

trainfreak

Jep klopt, een ritje met grote vertragingen...

Het was de 29.013 met 4 M2's (als het de vaste combinatie was toch)
Spoorse groeten
Dimitri

johan

Ik dacht dat de NMBS (infrastructuur) geen historisch materiaal meer toeliet op hun net, ook hun eigen materiaal niet - zie TSP op de baan pag.12. Blijkbaar maken ze voor hun eigen een uitzondering. TSP, SCM, BVS zijn maar weeral de dupe.

Johan Van Balberghe

http://users.telenet.be/spoorgroep/
 

factageklerk

Dat is inmiddels al in orde ,want het bevoegde ministerie heeft het licht op groen gezet voor dergelijke ritten met historisch materieel. Dat stond toch op de website van het TSP want zij organiseren toch weer een rit in augustus.

citaat:
Geplaatst door johan

Ik dacht dat de NMBS (infrastructuur) geen historisch materiaal meer toeliet op hun net, ook hun eigen materiaal niet - zie TSP op de baan pag.12. Blijkbaar maken ze voor hun eigen een uitzondering. TSP, SCM, BVS zijn maar weeral de dupe.

Johan Van Balberghe

http://users.telenet.be/spoorgroep/

 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Dat is inmiddels al in orde ,want het bevoegde ministerie heeft het licht op groen gezet voor dergelijke ritten met historisch materieel. Dat stond toch op de website van het TSP want zij organiseren toch weer een rit in augustus.

citaat:
Geplaatst door johan

Ik dacht dat de NMBS (infrastructuur) geen historisch materiaal meer toeliet op hun net, ook hun eigen materiaal niet - zie TSP op de baan pag.12. Blijkbaar maken ze voor hun eigen een uitzondering. TSP, SCM, BVS zijn maar weeral de dupe.

Johan Van Balberghe

http://users.telenet.be/spoorgroep/





Het is inderdaad in orde sinds een maand ofzo.
Dus de museumverenigingen mogen weer het net op[:D]
Spoorse groeten
Dimitri

belair

Ik hoor van een technieker die bij de NMBS in Oostende werkt dat de 29.013 zo maar eventjes een slordige 27m? water op deed voor hij weer verder ging. Het duurt zo'n 8 uur om de ketels op temperatuur te krijgen. Dus ze waren al bezig van gisteren avond.
Wat is de oude techniek mooi. [:D]
Luc [;)]

janjozef

Maar ge ziet dan ook een prachtig stuk techniek, met een heerlijke reuk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trainfreak

Dit weekend zal hij bij SDP-BVS ook rijden.
Samen met het Cockerilletje dat 100 wordt en de indienststeling van de Tubize.
Spoorse groeten
Dimitri

poco loco

Toen ik de titel van deze draad zag sprong mijn hart even uit ballans.
Een nieuwe firma ('Oudenburg'), die een zeer hoog op mijn verlanglijst staand type stoomloc 29 uitbrengt? Vooral nu hij bij Olaerts uitgeput is (als de portemonnaie het nog toeliet...).
Groot waren ontgoocheling en frustratie.
Er is op dit forum een hoofdstuk "GROOTBEDRIJF" + ??n dat zeer toepasselijk "ACTIVITEITEN VAN MUSEUMVERENIGINGEN" heet.
Gelieve via die wegen dergelijke vragen en info kwijt te spelen.
Dat bespaart mij een depressie [;)].

groeten, luc.

belair

Al? Luc nog nooit van Oudenburg gehoord? [:D]
groeten
Nog ne Luc [;)]

mnieuwlaet

er zijn al heel veel draden die bijna kollosale touwen geworden zijn en die niet iedereen weet te vinden en je hoeft heus geen depressie op te doen er zijn er al veel te veel ;-)