Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

extra functietoets

Gestart door treinvirus, 25 juni 2007, 10:41:27 AM

treinvirus

hallo, ik heb gisteren een esuloksound 3.0 decoder geplaatst ; 2 de hands gekocht maar wel nieuw (lokadres 3).De inbouw gebeurde via een simpele stekkerverbinding, 8 polig zoals altijd. Nu heb ik ook een kabine verlichting geinstalleerd (kleine led op printplaatje, speciaal voor aansluiting op decoder).De extra decoderfunctie is de groene draad volgens de schema's. De bus waarin de de stekker van deze draad past  was aan niets aangesloten in de lok en ik heb daar dus en draad angesoldeerd en vervolgens een draadje aan de -gemeenschappelijke-blauwe leider. Nu meet ik geen stroom over de beide draden met multimeter na indrukken van al de functietoetsen op mijn EcoS console - dus de led zou niet branden-.Iemand enig idee hoe dat zou komen ? De decoder functioneert anders wel prima!.
Dient er bij de esuloksounddecoders (in het algemeen, 3.0 en 3.5) iets geactiveerd te worden voor de extrafuncties?
groetjes dirk
 

MARKLINRIJDER

Misschien even dit proberen:

CV 147 bit 2 op 1 Functie AUX 1 schakelbaar met F1 bij voorwaarts rijden
CV 150 bit 2 op 1 Functie AUX 1 schakelbaar met F1 bij achterwaarts rijden

Functie AUX 1 schakelbaar met F1 bij voorwaarts rijden

Een uitgebreide handleiding bij ESU, te downloaden.

Groetjes,

David

Klaas Zondervan

Zit de polariteit wel goed?
De blauwe draad is de plus.
Bij een led maakt dat heel wat uit.[8D]

treinvirus

Hallo
dat van die blauwe daad is juist maar ik wou toch nog eens meten wat + en - was voor het plaatsen verlichtingsled om deze zeker niet verkeerd aan te sluiten: op de groene en blauwe draad zit geen stroom. Ik gebruik 2-leidersysteem met vele roco en liliput  loks , zal eens kijken op de aangegeven cv's ( gaan de Cv 's boven de  100 ? dirkik dacht altijd zo'n stuk of 60 ).