Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

H

Gestart door Gerolf, 16 juni 2007, 11:57:26 AM

Gerolf

Dit fotootje kreeg ik toegestuurd van Johnnytrein:

imghttp://meb.gerolf.be/msm/fingertrain.jpg/img

Ik schat het schaal 1/500. Ik denk niet dat er een motor in zit ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

harzfreak

zou het geen truckage foto zijn?

maarten
Groetjes Maarten

tufken

Zit er een LokSound in?  [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

citaat:
Geplaatst door harzfreak
zou het geen truckage foto zijn?
denk ik niet. De koppelingen zijn kleine haakjes en ogen.
Locsound? dat doe je toch zelf : Brrrrrrrr, Tsjoeketsjoeke, ... [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Treinist

Als ik naar de koppelingen kijk lijkt het alsof het een armbandje is.
Wel erg grappig.

Groet
Treinist (Gerrit)

Havoc

Ik zie geen reden waarom daar geen motor in zou zitten. Kijk hier eens voor 1/480: http://www.zen98812.zen.co.uk/480scale.html En op dezelfde site zelfs 1/240 in live steam!!!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Raoul en Jordy

ik denk wel dat dat een trukagefoto is want als je goed bent met bv. photoshop of een ander programma kan je dat heel snel maken zoiets. dat kan toch niet zoooooo klein [;)]

Havoc

Toch wel hoor, er zijn ergens gekken die treinen in 1/900 maken. Dat is ongeveer 4x kleiner dan Z.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jarikd

De trein op de foto is schaal 1 op 900. Een stel Amerikanen roept dat zij hiermee de kleinste modeltreinen ter wereld maken. Hierbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat de treinen die zij maken niet van een motor voorzien zijn. De aandrijving zit in de modelbaan zelf. De treinen worden verkocht inclusief afgewerkte baan van 12 bij 12 of 12 bij 20 cm. Prijzen tussen 250 en 350 euro.

Marklins spoor Z had jarenlang de eer de kleinste schaal te zijn waarbij de treinen zelf een motor hebben. Tegenwoordig zijn er Japanse fabrikanten die nog kleinere gemotoriseerde modeltreinen bouwen.

Bandai maakt of maakte modeltreinen schaal ZZ (1 op 300)
Eishindo maakt modeltreinen in schaal T (1 op 450). Zie:
http://www.kk-eishindo.co.jp/englishindex.html

Groeten,

Jarik

Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

rgp

Dag,

Jaren geleden heeft er in Nurnberg ?  een baantje  gestaan in HZ zijnde 1/440.  De motor zat niet in de lok, maar wel onder de baan.

Hoe het precies in mekaar zat, weet ik niet meer; ik heb er ook niets meer over gelezen.

Roland

Raoul en Jordy

wat een prutswerk om zoiets te maken [:0] geef mij maar liever H0 of N want daarmee kan je nog scenery maken![:D] bij die 1:900 of die 1:450 zal dat moeilijk gaan denk ik[;)]

KoenD

@rgp : ze kunnen dit doen door de "trein" die onder de baan zit magnetisch te koppelen, een beetje zoals het faller car system maar met sterkere magneten die op een loopstel staan en een stukje metaal dat in de loc zit.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

conducteur

wat zijn de lettercodes dan voor die schaken

Z?? ((1:220)x(1:220))?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

René

citaat:
Geplaatst door Raoul en Jordy

ik denk wel dat dat een trukagefoto is want als je goed bent met bv. photoshop of een ander programma kan je dat heel snel maken zoiets. dat kan toch niet zoooooo klein [;)]



Waarom zou dat niet kunnen? We zijn immers ook in staat miljarden transistoren op een duimnagel te maken.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

grove den

denk ook dat het GEEN trucage is!
kijk en lees maar eens hier: http://www.mconsulting.co.uk/news-desk/press/willard-library.aspx
daar zijn de  modellen/mensen volgens mij zelfs nog iets kleiner..
je moet maar geen hooikoorts hebben als je dit werk/deze hobby  aan het uitvoeren bent[;)]

Jos