Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Vitrinekasten voor modeltreinen

Gestart door Stefke, 01 februari 2005, 20:20:34 PM

n/a

voor dat geld heb je er zeker twee misschien wel drie stuks!

EricVW

Ook ik heb vitrinekasten laten maken en de glashandelaar heeft mij gezegt hoe het moet, met aluminiumgleiders
ERIC

Willems

Ik meen dat MINITEC in Meetkerk ook vitrinekastjes maakt
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Roderik

Ik heb er gewoon zelf ??n gemaakt met deze spiegel van Ikea.

Deze heeft een kader rondom van zo'n 5 cm. Als je voor de spiegel latjes hangt door ze links en rechts vast te nagelen heb je al een kastje. Ok? het is vooraan niet dicht maar daar heeft iemand anders misschien een oplossing voor.[:D]
Ikezlf dacht aan een fotokader van ongeveer dezelfde grootte die met een pianoscharnier kan vastgehangen worden zodat je een door krijgt met achetraan een spiegel en vooraal een glazen plaat.
Always be modelling!

n/a

Ik heb het een en ander gelezen op dit forum en wil zeggen dat ik een vitrine heb gebouwd van aluminium L-profiel. Deze zijn stapelbaar en er zitten in de lengterichting spoorstaven op, zowel te gebruiken voor H0 en N schaal.
In heb dat profiel gekocht bij Kleinspoor in Tilburg, Nederland. Je kan het in elke gewenste lengte krijgen.
Je kan dit profiel in een bestaande kast plaatsen maar ook "stapelen" en hieromheen een kast maken.

doomslu

Niet alleen jouw vitrinekast ziet er goed uit, ook wat er in zit mag er zijn ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Ik heb toch foto's van de vitrinekast geplaatst mag ik hopen [:I]


Jawel, met treinen er in !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ja watte, je hebt al een hele mooie verzameling, om die allemaal tegelijkertijd op een baan te zetten ga je groter dan mij moeten bouwen!![:p]
Knap materiaal.[;)]

Johnnytrein

B-modelbouw, om doorzakken van de schabben te voorkomen kan je ze langs achter door de rug vastnagelen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

B-modelbouw, om doorzakken van de schabben te voorkomen kan je ze langs achter door de rug vastnagelen.



Gaat nogal moeilijk door spiegelglas [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stefke

Hmm, we zijn ondertussen weliswaar bijna 3 jaar verder, maar ik heb me toch twee mooie vitrine kasten op de kop kunnen tikken. Gratis ende voor niks.
Volgende probleem is om deze kasten vol te krijgen[:I]
 

Johnnytrein

Maar dit probleem lost zich stelselmatig vanzelf wel op.En dan na een tijdje volgt een 2 de kas.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jean

citaat:
Geplaatst door Stefke

Hmm, we zijn ondertussen weliswaar bijna 3 jaar verder, maar ik heb me toch twee mooie vitrine kasten op de kop kunnen tikken. Gratis ende voor niks.
Volgende probleem is om deze kasten vol te krijgen[:I]




Fotootje?

Peter

Ik zal toch ook eens op zoek moeten gaan naar ofwel vitrinekasten, ofwel van die treinbakken die Gerolf gebruikt. De laatste hebben dan weer het voordeel dat ze ook stofvrij tentoongesteld zijn en ze toch zeer eenvoudig per gelegenheid aangesloten worden aan de baan om ze eens te laten rijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Ik heb de mijne ook zelf gemaakt.
18cm diep ,1m 60cm lang. Mocht niet langer omdat deze boven ons beddehoofd hangt, en vrouw lief daar niets van af wilde weten dat dit boven haar hoofd ging. Misschien voorzorgsmaatregelen (mezelf kennende) ?[:D]
Door de grote diept ,liggen 2 treinen naast elkaar. Het is te zeggen
de achterste steekt iets hoger op.
Maar foto's zeggen meer...






Mvg Steven